مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم کنترل نور بالا

آیا آریزو ۶ به کنترل هوشمند نور بالا (IHC) مجهز شده است؟

کنترل هوشمند نور بالا ​​IHC، قادر به تغییر خودکار سیستم روشنایی چراغ‌های جلو برای سازگاری با شرایط مختلف رانندگی آریزو ۶ است که با هدف تسهیل شرایط رانندگی با این خودرو طراحی شده است. کنترل هوشمند نور بالا، یکی از فناوری‌های جدید در چراغ‌های جلو است که در اکثر سدان های لوکس امروزی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن در تردد ایمن تر خودرو در شب نقش مهمی بازی می‌کند.

سیستم کنترل هوشمند نور بالا ​​یا Intelligent Headlamp Control از دوربین برای تشخیص محل خودرویی که از جلو می آید استفاده می کند و محدوده تشخیص آن تا ۴۰۰ متر است. اگر عبور یک وسیله نقلیه را تشخیص دهد، سیستم به طور خودکار محدوده نور بالا را کاهش داده و از انداختن نور در چشم راننده وسیله نقلیه روبرو جلوگیری می کند، اما برای اطمینان از میدان دید واضح راننده در حین رانندگی، بر میزان تابش نور و روشنایی مسیر تأثیری نخواهد گذاشت.

با توجه به اینکه آریزو ۶ به سیستم IHC مجهز شده، راننده دیگر نیازی ندارد برای جلوگیری از تابش خیره کننده نور بالا حتما به صورت دستی، جهت نور چراغ های خودرو را تغییر دهد. هنگامی که سیستم تشخیص دهد خودروی جلویی،عبور کرده و وسیله نقلیه دیگری از روبرو نمی آید، به طور خودکار به حالت نور بالا باز می گردد.

اما سیستم کنترل هوشمند تنها ویژگی نیست که چراغ های خودروهای لاکچری به آن مجهز شده اند پس اگر قصد خرید اقساطی چری آریزو ۶ را دارید، بهتر است در ادامه بیشتر با چراغ هایی که از تکنولوژی پیشرفته و هوشمند در آنها استفاده می شود، آشنا شوید.

 

بهترین چراغ های جلوی خودرو

بهترین چراغ های جلوی خودرو، لامپ های LED و جراغ های دی لایت هستند که نور شفاف کریستالی تولید می کنند که وقتی با فناوری نور ماتریسی ترکیب می شود (در ادامه درباره انها توضیح می دهیم) پیشرفت های عظیمی در سازگاری و قدرت روشنایی نسبت به چراغ های قدیمی زنون و هالوژن ارائه می دهند. تنها نکته منفی در خصوص چراغ های  LED، به ویژه از نوع ماتریسی، این است که قییمت خرید یک لامپ جدید و تعویض آن می تواند بسیار پرهزینه باشد.

اما مزایای بی شمار استفاده از این نوع لامپ ها که می توانند به سیستم کنترل هوشمند نور بالا نیز مجهز شوند موجب شده که استفاده از چراغ‌های جلوی فول ال‌ای‌دی به طور قابل توجهی در خودروهای لوکس نظیر آریزو ۶، تیگو ۸ و غیره افزایش یابداز طرف دیگر، اگر در هنگام رانندگی در شب اعتماد به نفس کمتری دارید، چراغ های LED ماتریس می توانند کمک زیادی به شما کنند و تحقیقات نشان داده که می تواند به کاهش احتمال تصادفات رانندگی در شب نیز کمک کنند.

چراغ های LED با سیستم کنترل هوشمند نور بالا چگونه کار می کنند؟

یک  چراغLED صرفاً یک نیمه هادی است که وقتی جریانی از آن عبور می کند نور ساطع می کند – این نوع لامپ ها فقط با جریانی که در یک جهت جریان دارد کار می کنند. به دلیل نیاز به جریان نسبتا کمی برای روشن شدن، انرژی گرفته شده از باتری (و در نتیجه موتور) کمتر از چراغ های هالوژن و زنون است.

 

سیستم کنترل نور بالا

در چراغ های LED، جریان از کاتد به آند می گذرد و از یک ماده نیمه رسانا عبور می کند، ماده ای که دارای رسانایی بین فلز و لاستیک است که با افزودن ماده ای که الکتریسیته را به یک ماده عایق هدایت می کند، ایجاد می شود. سپس نیمه رسانا، فوتون‌هایی را ساطع می‌کند، که راه را روشن می‌کند.

با توجه به سادگی ساخت لامپ های LED ، اشتباهات بسیار کمی در آنها وجود دارد و به راحتی می توان آنها را به سیستم های هوشمند نظیر کنترل هوشمند نور بالا ، مجهز کرد. به همین دلیل پیش بینی می شود که آنها بیش از یک دهه عمر کنند. همانطور که گفته شد، چراغ‌های جلو LED به اندازه کافی مورد استفاده قرار نگرفته اند تا مشخص کنند که در هنگام استفاده در مسیر های طولانی چقدر دوام خواهند داشت.

چراغ LED مجهز به کنترل هوشمند نور بالا چیست؟

شایان ذکر است که همه چراغ های جلوی LED  مجهز به سیستم کنترل هوشمند نور بالا نیستند اما یک مدل تطبیقی ​​صرفاً یک چراغ جلو است که می‌تواند جهت و/یا روشنایی خود را متناسب با شرایط جاده تغییر دهد. البته چراغهای هالوژن قدیمی‌تر را نیز می توان مانند لامپ های LED‌های مدرن‌تر یا چراغ های لیزری پیشرو در صنعت به این سیستم مجهز کرد. اما چراغ LED با سیستم کنترل هوشمند نور بالا، ​​چراغی است که هم از LED ساخته شده و هم می تواند جهت و یا روشنایی خود را تغییر دهد.

 

چراغ های LED ماتریکس چیست و چگونه کار می کنند؟

در ریاضیات، ماتریس به عنوان یک آرایه مستطیلی از اعداد سازمان یافته در ردیف ها و ستون ها تعریف می شود که به عنوان یک موجودیت واحد در نظر گرفته می شود. در این تعریف، «اعداد» را با LED ها و آینه ها عوض کنید و باید بتوانید تصور کنید که یک چراغ جلو ماتریسی LED چیست.

چراغ های جلو ماتریسی LED با ترکیب مجموعه ای از LED ها و آینه ها و همچنین مجموعه ای از سنسورها و دوربین (ها) کار می کنند که برای شناسایی ترافیک و تغییرات در شرایط جاده – مانند پیچ ​​تند، جاده پیش رو را اسکن می کنند.

 

در آریزو ۶ جدید از چه مدل لامپ هایی استفاده می شود؟

اکثر مردم می دانند که LED مخفف Light Emitting Diode است. با این حال، تکنولوژی استفاده از این نوع چراغ ها همراه با سیستم هایی نظیر سیستم کنترل هوشمند نور بالا که در خودروی آریزو ۶ مورد استفاده قرار گرفته، کمتر شناخته شده است.

چراغ جلو اتومبیل از نوع LED  می توانند هزینه ها را نسبت به لامپ های هالوژن افزایش دهد اما کارایی و قابلیت تنظیم را به لطف کاهش مصرف برق هر دیود تا حد زیادی افزایش می دهند.

اکثر خودروهای جدید مانند آریزو ۶ با چراغ‌های LED مجهز به سیستم کنترل هوشمند نور بالا به بازار عرضه می شوند. از آنجایی که تولیدکنندگان به دنبال کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هستند، کاهش مصرف برق در خودرو اهمیت بیشتری پیدا کرده است و این دقیقاً همان چیزی است که چراغ‌های LED به انجام آن کمک می‌کنند.

مجهز بودن به چراغ های ال ای دی با سیستم کنترل نور بالا تنها آپشنی نیست که آریزو ۶ به آن مجهز شده است. برای آشنایی با سایر امکانات و آپشن های این خودرو میتوانید مقالات دیگر سایت را مطالعه نموده و برای ثبت نام خودروی تیگو و خرید اقساطی آریزو ۶ به صفحه فروش ما مراجعه نمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *