مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

مزیت های اتوهلد خودروی چری تیگو ۸

شناخت ویژگی های دکمه autohold و یا همان دکمه اتوهلد یکی از موضوعاتی است که برای خریداران و دارندگان خودروهای مدرن و جدید امروزی می تواند گزینه بسیار مهمی باشد. اگر بخواهیم به بیان ساده اتوهلد خودرو را شرح دهیم باید بگوییم که این سیستم یک ورژن پیشرفته تر از سیستم ترمز پارک برقی است و معمولا برای افزایش ایمنی سرنشینان و همچنین بی نیاز کردن راننده از ترمزهای متوالی به خصوص در ترافیک ها و مسیرهای شلوغ ابداع و اختراع شده است.

در ادامه توضیحات بیشتری را در خصوص سیستم اتوهلد در خودروها و همچنین کاربرد این سیستم در خودرو آریزو ۶ که محصول خودروسازی چری است ارائه خواهیم داد و شما را هرچه بهتر و بیشتر با جزئیات این موضوع آشنا خواهیم کرد.

سیستم دکمه autohold خودرو چیست؟

آیا تا به حال در ترافیک بوده اید؟ زمانی که در ترافیک سنگینی در حال رانندگی هستید می توانید صرفا به اندازه چند متر به چند متر حرکت کنید. همین موضوع سبب می شود که در هر چند ثانیه نیاز داشته باشید که پدال ترمز خود را بفشارید. در همین نقطه است که سیستم ترمز اتوماتیک خودرو یا همان دکمه autohold وارد میدان می شود.

در واقع اگر بخواهیم سیستم اتوهلد خودرو را به زبان و بیان ساده بازگو کنیم می توانیم بگوییم که این سیستم به نوعی یک ترمز الکترونیکی است که بر روی خودرو نصب شده و سبب می شود تا راننده دائما نیاز به گرفتن ترمزهای پی در پی در ترافیک ها نباشد. برای فعال کردن اتوهلد نیاز است تا دکمه آن را فشار دهید. زمانی که در بین چراغ های چشت آکپر علامت اتوهلد را دیدید می توانید مطمئن باشید که اتوهلد فعال است و نیازی به گرفتن ترمزهای مداوم ندارید.

اما چگونه می توان سیستم اتوهلد را متوقف کرد؟ مسلما همان طور که گفته شد در ترافیک نیاز است تا دائما پایتان بر روی گاز و ترمز باشد و به نوبت این پدال ها را فشار دهید در این بین باید حواستان به کلاچ نیز باشد و با نیم کلاچ کردن از حرکت ماشین و همچنین خاموش شدن آن جلوگیری کنید. اما اگر خودروی شما از انواع ماشین های جدید همچون آریزو ۶ باشد دیگر نیازی به این کارها نیست.

زمانی که دکمه autohold خودرو را فعال کردید می توانید دیگر با خیال راحت به رانندگی ادامه دهید زیرا در هر جایی که نیاز باشد ماشین به صورت اتوماتیک ترمز می کند. اما اگر خواستید مجدد حرکت کنید چگونه می توان اتوهلد را غیر فعال کرد؟ به محض آن که پایتان را روی پدال گاز فشار دهید سیستم اتوهلد غیر فعال شده و خودرو شروع به حرکت می کند.

دکمه autohold

تفاوت اتوهلد و HAC چیست؟

گاهی اوقات سیستم اتوهلد را با سیستم HAC در خودروها اشتباه می گیرند. تفاوتی که بین این دو سیستم وجود دارد در کارایی و موقعیتی است که هر کدام از آن ها استفاده می شود. سیستم HAC یا کنترل ایستایی خودرو در سربالایی ها زمانی به کار می رود که خودرو را در یک سربالایی پارک کرده اید و با استفاده از این سیستم که به کمک ترمزهای خودرو می آید می توانید از حرکت خودرو به سمت عقب جلوگیری کنید.

مقدار زمانی که HAC و اتوهلد فعال هستند نیز یکی دیگر از تفاوت های بین این دو سیستم است. سیستم HAC فقط صرفا برای چند ثانیه و برای جلوگیری از حرکت خودرو به سمت عقب استفاده می شود و این در حالی است که سیستم دکمه autohold می تواند ساعت های متمادی فعال باشد و تنها زمانی غیر فعال می شود که راننده بخواهد.

نکات مهم در فعال سازی اتوهلد خودرو

برای فعال کردن سیستم اتوهلد خودرو لازم است تا ابتدا از سه مورد مطمئن شوید، زیرا در غیر این صورت دکمه autohold کار نخواهد کرد. مورد اول بسته بودن درب سمت راننده، مورد دوم بسته بودن کمربند ایمنی و مورد سوم روشن بودن خودرو است. خودروهایی که دارای سیستم ترمز دستی الکترونیکی نباشند نمی توانند اتوهلد نیز داشته باشند، بنابراین زمانی که دکمه اتوهلد را روشن کنید مشاهده خواهید کرد که دکمه ترمز دستی الکترونیکی نیز سبز خواهد شد که به معنای فعال بودن آن است.

در صورتی که در حین فعال بودن اتوهلد یکی از موارد مذکور را غیر فعال کنید، مسلما کمربند ایمنی خود را باز کنید و…سیستم اتوهلد از کار می افتد.

استفاده از اتوهلد در خودروها

شرکت های خودرو سازی به جهت جذب مشتریان بیشتر و همچنین حفظ رضایت خاطر آن ها از خودروها همه ساله تلاش می کنند تا آپشن های متفاوت تری را به خودروهای خودشان اضافه کنند. شرکت خودروسازی چینی “چری” یکی از همین خودروسازان موفق است که آریزو ۶ تنها یک نمونه از تولیدات این مجموعه به حساب می آید. علاوه بر آریزو ۶ این شرکت دارای نمونه های بسیار موفق دیگر نیز در کارنامه خود است که معمولا آن ها را با نام خودروهای سری تیگو همچون تیگو ۷ پرو و یا تیگو ۸ می شناسند که به تازگی وارد بازار ایران شده اند.

دکمه autohold

جمع بندی

با توجه به تمام توضیحاتی که در خصوص سیستم دکمه autohold و همچنین مزیت های استفاده از این سیستم گفته شد، مسلما بهتر است که در هنگام خرید خودرو و پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ توجه داشته باشید که آیا از این سیستم برخوردار است یا خیر. برای داشتن انتخاب های بهتر و بیشتر می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو به صورت حضوری و یا مراجعه به سایت این نمایندگی ها به صورت غیر حضوری رجوع کنید و تمامی اطلاعات لازم اعم از خرید نقدی و قسطی خودروها و یا شرایط خرید اقساطی و ویژگی های هر خودرویی که انتخاب کرده اید را به دست آورید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *