مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو ۷ پرو

ایا محصولات تیگو و آریزو باکیفیت ترین خودرو چینی است؟

اگر قصد خرید یک خودروی چینی را دارید قبل از اینکه تصمیمی بگیرید با ما باشید تا با کیفیت ترین خودرو چینی را به شما معرفی کنیم. در سال گذشته میلادی، بیشتر از ۲۱  میلیون دستگاه اتومبیل‌سواری در چین به فروش رسیدند و با وجود داشتن شرایط کرونایی، کمبود بعضی قطعات الکتریکی و…، اتومبیل سازان چینی قادر بودند که تا حدود ۵/۷ درصد رشد فروش را نسبت به سال ۲۰۲۰ ثبت نمایند.

در این مقاله به دنبال پرفروش‌ترین ماشین‌‌‌های چینی ۲۰۲۱ هستیم و جایگاه اتومبیل‌های چینی حاضر در بازار کشور ایران را نیز بررسی می‌نمائیم.

توسعه با کیفیت ترین خودرو چینی در جهان

با وجود اینکه اتومبیل سازان چینی به آمار فروش ۲۴ میلیون دستگاه چند سال گذشته خود نرسیدند، ولی قادر بودند شرایط و وضعیت سخت جهانی رشد فروش و تولید متوسط و  همچنین عملکرد بهتری را نسبت به سال ۲۰۲۰ را داشته باشند. در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰.۳ درصد بازار اتومبیل چین به محصولات فولکس واگن اختصاص داده است. نشان‌های تجاری تویوتا و هوندا هم به ترتیب با سهم ۷، ۹ و ۳ درصدی از بزرگترین بازار اتومبیل‌های جهان در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند. البته باید بدانید که فولکس واگن و هوندا نسبت به سال ۲۰۲۰ فروش کمتری داشته است.

کشور چین که دارای ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت است، یکی از شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور‌های جهان به شمار می‌آید که سالانه ۲۰ میلیون اتومبیل را در بازار‌های کشور‌های خارجی به فروش می‌رساند. چین کار خود را در زمینه اتومبیل‌سازی از سال ۱۹۲۰ الی ۱۹۲۸ شروع کرده است.

نخستین خودرو‌ساز چینی نانجینگ اتومبیل می‌باشد که در سال ۱۹۴۷ با گذشت جنگ داخلی چین وظیفه تعمیر و سرویس خودرو‌های ارتش آزادی‌بخش خلق را عهده دار بود. این شرکت نخستین مرکز طراحی و تولید اتومبیل را به کمک شوروی سابق در سال ۱۹۵۰ افتتاح کرد.

در نتیجه، چین با استفاده از قوانین سخت‌گیرانه در رابطه با کمپانی‌های ماشین‌ساز خارجی مبنی بر تولید مشترک و انتقال فناوری به اتومبیل‌سازان چینی موجب جلوگیری از حضور مستقل و عرضه اتومبیل‌های خود در چین به حساب می‌آید. بنابراین، اتومبیل‌سازان خارجی با بنا کردن کمپانی‌های مشترک با اتومبیل‌سازان چینی به بازار چین که منافع بسیاری برای آنان داشت دست یافتند و کمپانی‌های چینی هم با انتقال فناوری روز به روز در صنعت اتومبیل‌سازی پیشرفت نمودند. از این اقدامات مشترک می‌توانیم به همکاری فولکس واگن و مزدا با دسته فاو  و همکاری چری با جگوار و لندرور اشاره نماییم.

سرمایه‌گذاران روی با کیفیت ترین خودرو چینی

  شرکت‌های چینی با سرمایه گذاری و استخدام طراحان و مهندسان با تجربه دنیا در تلاش برای پیشرفت و تحقق آرزوی خودرو‌سازی چین هستند. حضور این کشور در کنار سه کشور آلمان ، امریکا و ژاپن سه کشور برتر اتومبیل‌سازی دنیا به این هدف نزدیک می‌شود.

چینی‌ها علاوه بر این که در تلاش برای رساندن اتومبیل‌های خود به جاده‌های تمام دنیا هستند، به دنبال تولید و تامین قطعات برای موتور‌های خارجی هم می‌باشند. آنها با سرمایه‌گذاری در بخش ساخت اتومبیل‌های الکتریکی در تلاش در جهت بدست گرفتن بازار موتورهای برقی در دنیا می‌باشند.

اینکه چین از یک کشور مصرف‌کننده به یک کشور تولید کننده تبدیل می‌گردد به خاطر این است که اتومبیل‌سازان اروپایی علت اصلی قوی شدن این صنعت را بکارگیری موتورهای احتراق داخلی می‌دانند و تجربه چندانی در موضوع خودروهای الکتریکی نسبت به چینی‌ها ندارند. بنابراین، با سعی و برنامه‌ریزی توانمند به پیشی گرفتن و بدست آوردن بازارهای دنیا در آینده‌ای نزدیک منجر خواهد شد.

چری تیگو ۷- با کیفیت ترین خودرو چینی

چری تیگو ۷ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی می‌باشد. این اتومبیل دارای طراحی مخصوص است. چراغ‌های جلویی آن مدرن و زیبا می‌باشد و به شکل کوسه‌ای است که حس قدرت را در این ماشین نشان می‌دهد و دارای خطوط برجسته جانبی است که از ابتدای خودرو تا امتداد خودرو کشیده شده است. جلو پنجره آن موجی شکل است که حالت موج‌های دریا را تداعی می‌نماید و حس قدرت را به  بیننده القا می‌کند. این خودرو عنوان پرچم‌داری شرکت چری را از آن خودش کرده است و می‌توان به جرات گفت که یکی از زیباترین محصولات تاریخ شرکت چری بشمار می‌آید.

چری تیگو ۵  از با کیفیت ترین خودروهای چینی

چری اسم شرکت اتومبیل‌سازی می‌باشد که در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده است و از سال ۲۰۰۳ با تولید ماشین و مونتاژ اتومبیل‌های کمپانی‌های معروف جگوار و لندروور شروع به فعالیت نموده است. چری تیگو ۵  بعد از خودرو تیگو ۷ شیک‌ترین و لوکس‌ترین اتومبیل چری می‌باشد که دارای چراغ جلو‌های دودی است که  به لامپ‌های  day light مجهز می‌باشد. این خودرو دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی است و موتور ۲ لیتری DVVT دارد که امکان کارکرد سوپاپ‌ها را با زمان متغیر ایجاد می‌نماید. این خودرو به بازار های کشور ایران راه پیدا نموده است و دارای جعبه دنده ۷ سرعته CVT است که  اطمینان زیادی را ایجاد کرده است تا در بهترین وضعیت عمل تعویض دنده را انجام دهد.

آریزو  ۵TE

آریزو  ۵TE هم یکی از با کیفیت ترین خودروهای چینی است. خودروهای چری آریزو ۵TE نسل جدید آریزو ۵ معمولی می‌باشد که با موتور ۴ سیلندر توربو و گیربکس اتوماتیک CVT به جهت برطرف نمودن ضعف‌های نمونه اول خود در بخش پیشرانه وارد بازار شده است. شاسی این اتومبیل به وسیله بنتلر آلمان تولید شده که سابقه خوبی در تولید شاسی اتومبیل‌های لوکسی مانند مرسدس بنز ، BMW و پورشه دارد. این اتومبیل موفق شده است که  ۵ ستاره از استاندارد C-NCAP کشور چین که بیشترین امتیاز را در سطح اتومبیل‌های کشور  دارد کسب نموده و با اتومبیل های اروپایی و کره‌ای وارد رقابت شود.

شرایط محصولات تیگو و آریزو

شرکت آسیا خودرو هربار شرایط ویژه ای را برای عرضه محصولات تیگو و آریزو با اقساط بلند مدت اعلام می نماید تا جوابگوی همه مشتریان با هر بودجه مالی باشد.

جمع بندی

تیگو و آریزو در فهرست با کیفیت ترین خودرو چینی وارداتی به ایران قرار گرفته‌اند و مورد استقبال زیادی واقع شده اند. پیش از خرید خودروهای چینی حتما در بازار تحقیق نموده و پس از مقایسه قیمت و اطمینان از انتخاب خود خرید کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خودروهای چینی و مشخصات آنها مقاله تیگو ۷ چه امکانات و آپشن هایی دارد را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *