مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ماشین چینی تیگو و آریزو

آیا محصولات تیگو و آریزو پر آپشن ترین خودرو چینی است؟

پیشرفت تکنولوژی در عصر دیجیتال روی تولید تمام محصولات از جمله انواع خودروهای سدان، شاسی بلند و کراس اوور به عنوان پر آپشن ترین خودرو چینی تاثیر قابل توجهی گذاشته است. اکنون خریداران هنگام انتخاب خودروی مورد نظرشان فقط به مشخصات فنی و ظاهر خودرو توجه نمی کنند بلکه آپشن های خودرو و سیستم های کمک رانندگی و هوشمند ماشین ها به ضروری ترین گزینه هایی که روی خرید آنها تاثیر گذار است، تبدیل شده است. در این میان، جدیدترین محصولات تیگو و آریزو به عنوان پر آپشن ترین خودرو های چینی وارد بازار شده اند تا پاسخگوی این نیاز خریداران باشند.

در این مقاله به بررسی تکنولوژی هایی که در پراپشن ترین محصولات تیگو و آریزو مورد استفاده قرار گرفته، می پردازیم.

دوربین ۳۶۰ درجه محصولات تیگو و آریزو

تصور کنید می خواهید ماشینتان را از پارکینگ در بیاورید. اولین چیزی که به کمک شما می اید فرقی ندارد روز باشد یا شب، دوربین های ۳۶۰ درجه اطراف خودرو هستند که مثل یک بازی کامپیوتری از بالا می توانید خودروتان را ببینید. دوربین ها کجا هستند؟ یکی در جلو، دو عدد در ایینه های جانبی و یکی روی در صندوق عقب.

سیستم RTCA در پر آپشن ترین خودرو چینی

وقتی دنده عقب می گیرید، اولین سیستمی که به کمک شما می اید RCTA است. که موجب می شود سنسور های بکار گرفته در پشت خودرو به شعاع ۳۰ متری تمام جاندارانی که به سمت خودرو می ایند را رصد می کند. خودرو، دوچرخه سوار، پیاده، وقتی به خودرو نزدیک شده و در شعاع ۳۰ متری قرار میگیرند خودرو هشدار می دهد وقتی که به پشت خودرو می رسند شما از طریق دوربین پشتی کاملا می توانید ان شیء متحرک را رصد کنید و بعد از اینکه رفت، خودرو را به سلامتی از پارک در بیاورید و شروع به حرکت کنید.

سیستم نظارت برنقاط کور پرآپشن ترین خودرو های چینی

همه ی افرادی که تجربه ی رانندگی دارند می دانند همه ی ماشین ها یکسری نقاط کور دارند که به هیچ عنوان در ایینه های جانبی مشخص نمی شود. سیستم نظارت بر نقاط کور بکار رفته در جدیدترین محصولات تیگو و اریزو، کمکتان می کند اگر ماشینی از کنار به شما نزدیک می شود که در ایینه های جانبی مشخص نیست، با هشداری که دریافت می کنید جانب احتیاط را رعایت کنید.

حین هشدار دادن، یک سنسور در ایینه به رنگ زرد روشن می شود و اگر ماشین خیلی به شما نزدیک بشود صدای هشدار از خودرو می اید.

سیستم AEB  یا سیستم ترمز اضطراری خودکار در پر آپشن ترین خودروهای چینی

اگر در حال رانندگی یک دفعه سر یک چهار راه، یک ماشین، دوچرخه سوار یا یک عابر پیاده، جلوی شما ظاهر شود، سیستم AEB بکار می اید. سیستم ترمز اضطراری خودکار، اگر در فاصله ای که شما با ان ماشین، عابر پیاده یا دوچرخه سوار دارید با فشردن پدال ترمز، خودتان ماشین را متوقف نکنید، ابتدا هشدار می دهد سپس حدود یک ثانیه منتظر می شود، اگر عکس العملی نشان ندهید، ماشین را متوقف می کند.

سیستم DOW در پر آپشن ترین خودرو چینی

زمانیکه می خواهیم در ماشین را باز کنیم، سیستم DOW در پر آپشن ترین خودرو چینی بکارمان می اید. سنسور های قرار گرفته در پشت و دوربین های قرار گرفته در ایینه های جانبی در مواقعی که می خواهیم در ماشین را باز کنیم، به کمکمان می اید، فرقی نمی کند در راننده، در شاگرد یا در سرنشین های ردیف دوم را بخواهیم باز کنیم، اگر هر شی جنبنده ای در شعاع باز کردن در قرار بگیرد به ما هشدار می دهد.

سیستم کروز کنترل تطبیقی در پراپشن ترین محصولات چینی

راه اندازی کروز کنترل تطبیقی کمکتان می کند که دیگر در حین رانندگی نه نیاز به گاز دادن داشته باشید نه فشار دادن پدال ترمز. تصور بکنید که سرعت کروز کنترلتان را روی ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم کردید، خارج جاده هستید. وارد یک ترافیک سنگین می شوید بین سرعت ۰ تا ۶۰ کیلومتر اتوماتیک خودرو می ایستد. در داخل ترافیک با توجه به فاصله ای که نسبت به خودروی روبرو،تنظیم کردید خودرو ها حرکت می کنند شما هم اتوماتیک حرکت می کنید. خودرو ها می ایستند شما هم می ایستید. بعد از اینکه ترافیک تمام می شود دوباره شما در مسیر قرار میگیرید و با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت پیش می روید.

سیستم  ICA

سیستم  ICA  که در پرآپشن ترین خودروهای چینی تعبیه شده از سرعت ۶۰ تا ۱۵۰ کیلومتر کمکتان می کند .اگر در دل جاده خودرویی مانع حرکتتان بشود اتوماتیک سرعت ماشین کم شده و بعد از اینکه مسیر باز می شود دوباره سرعت افزایش پیدا می کند.

سیستم TSR

گاهی اوقات داخل جاده ها پیش می اید یک دفعه سرعت از ۱۱۰ کیلومتر مجاز تبدیل به ۹۰ کیلومتر می شود. اینجا سیستم TSR به کمکتان می اید. سنسورهای ماشین با رصد تمامی علامت های محدوده سرعت جاده ای سرعت خودرو را بسته به موقعیت جاده تنظیم می کنند. به عنوان مثال اگر در جایی سرعت مجاز به ۶۰ یا ۵۰ کاهش پیدا کند، سرعت خودرو نیز به طور اتوماتیک کاهش پیدا می کند.

چراغ های هوشمند در پرآپشن ترین خودروهای چینی

چراغ های هوشمند، قابلیتی دارند به نام سیستم IHC که کمکتان می کند در شب وقتی دارید رانندگی می کنید نور بالا می زنید وقتی خودرویی از روبرو می اید برای اینکه راننده روبرو کمتر اذیت بشود، بصورت خودکار سطح ارتفاع نوررا کاهش دهد.

خستگی حین رانندگی بسیار چیز خطرناکی است. پراپشن ترین خودرو های چینی مانند تیگو ۸ پرو در سیستم اینفورتیمنت خود یک بخشی دارند که خستگی راننده را تشخیص داده و هشدار می دهد. اگر به عنوان راننده به هشدار توجه نکنید و حین رانندگی خوابتان ببرد، سیستم به شما هشدار می دهد اگر به صورت ناگهانی بدون زدن چراغ راهنما از خطوط خارج شوید، فرمان به لرزه در می اید و با بوق و هشدار، شما را از خواب بیدار کرده و هوشیار می کند.

کدام محصولات تیگو و اریزو پراپشن ترین خودروهای چینی هستند؟

 در حال حاضر تیگو ۸ پرو و آریزو ۶ پرو جزو پراپشن ترین خودروهای چینی شناخته می شوند. تیگو۸ پرو اولین محصول مدیران خودرو است که سیستم خودران سطح ۳ دارد و با خیال راحت می توانید در سفرهای جاده ای به این خودرو اطمینان کنید.

برای اطلاع از شرایط خرید جدیدترین محصولات تیگو و آریزو با کارشناسان آسیا خودرو در ارتباط باشید. همچنین می توانیدمقاله مقایسه تیگو ۷ با آریزو ۶ را مطالعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *