مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
نمای داخلی آریزو 6

بررسی آریزو ۶

خودرو چینی آریزو یک سدان چینی است که در سال ۲۰۱۸ رو نمایی شد و وارد ایران نیز شد. این خودرو از طراحی زیبا و لوکس بهره مند است. یکی از زیباترین خودروهای چینی حاضر در ایران، آریزو ۶ می باشد. برای خرید اقساطی چری آریزو ۶ می توانید با ما در آسیا خودرو تماس بگیرید. در ادامه به بررسی آریزو ۶ می پردازیم.

طراحی ظاهری چری آریزو ۶

با همان نگاه اول به آریزو ۶ می‌توان متوجه شد که این محصول بر پایه چری آریزو ۵ توسعه یافته و نمایی شکیل‌تر و به‌روزتر از مدل آریزو ۵ را به نمایش گذاشته است. در ناحیه روبرو شاهد طراحی بدیع و جذاب جلوپنجره و سپر هستیم که جلوه تماما اسپرت و هیجان برانگیزی را از این سدان کامپکت چینی به نمایش گذاشته و جنبه‌های شخصیتی جنگاورانه آن را در معرض دید قرار می‌دهد.

نمای بغل نیز جلوه‌ها و طرح‌هایی آشنا به چشم می‌خورند که پیش از این در آریزو ۵ مشاهده شده بود. یک خط شانه‌ای در امتداد لبه درب صندوق سراسر نمای کناری را تا گلگیر جلو در برگرفته است. و به همراه برخی حجم پردازی‌های دیگر فرمی نسبتا عضلانی به این بخش از پروفیل‌های بدنه چری آریزو ۵ اعطا کرده است. در نمای عقب نیز شاهد طراحی جذاب چراغ‌ها با فرمی اسپرت هستیم . که توسط یک نوار کرومی که به طرزی جذاب به درون گرافیک داخلی چراغ‌ها نیز کشیده شده است. و شامل لوگو شرکت چری است، به یکدیگر پیوند خورده‌اند. طرح آینده‌نگرانه سپر و درب صندوق هم نمای پشت را به شیوه کاملا خوشایند و اسپرت تکمیل کرد‌ه‌اند.

در مجموع باید اظهار کرد که طراحی ظاهری چری آریزو ۶ ضمن حفظ المان‌های اصلی و شباهت کلی به آریزو۵، نمای جذاب‌تر، اسپرت‌تر و نسبتا لوکس‌تری را از خود به نمایش گذاشته است.

Arrizo 6

بررسی پیشرانه و عملکرد فنی چری آریزو ۶

چری آریزو ۶ با پیشرانه های متفاوت در بازار چین و بازارهای بین المللی به فروش می رسد. پیشرانه ای که در ایران زیر کاپوت این خودرو قرار دارد، موتور۱٫۵ لیتر توربو است که توان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. پیشرانه ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی هم برای این خودرو در بازار چین قابل سفارش است که خروجی ۱۱۶ اسب بخار را دارد. موتور ۱٫۵ لیتری توربوی دیگری هم با خروجی ۱۵۶ اسب بخار برای آریزو ۶ در بازارهای دیگر قابل سفارش است. سال گذشته نسخه پرو آریزو ۶ هم معرفی شد که موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ داشت. و خروجی ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. قدرت تمام پیشرانه های ذکرشده از طریق جعبه دنده دستی یا CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. اما بیایید به موتور آریزو ۶ در بازار ایران بپردازیم.

قدرت پیشرانه در این نسخه از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو در ۹٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را داراست. با این که همچنان چری برای آریزو ۶ مانند بسیاری از محصولات خود جعبه دندهCVT  را انتخاب کرده است، اما مهندسان این کمپانی چینی می گویند که سیستم انتقال قدرت آریزو ۶ به روزتر از آریزو ۵ است و در حالت تیپ ترونیک یا تعویض دنده مصنوعی می تواند یک جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته باشد. نکته مهم در مورد این جعبه دنده این است که در زمان رونمایی از این سیستم انتقال قدرت، به دلیل به روز بودن و کیفیت این سیستم در کمپانی چری، جعبه دنده CVT آریزو ۶ در فهرست ۱۰ جعبه دنده برتر آن زمان در بازار چین شناخته شد.

بررسی آپشن‌ها و امکانات آریزو ۶

مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی آن به شرح زیر خواهد بود:

سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی، کروز کنترل یا تثبیت‌کننده سرعت، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتو‌هلد، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن عقب، فرمان برقی با روکش چرم و دکمه‌های کنترل مجهز به سامانه حساسیت به سرعت، سیستم صوتی با شش اسپیکر به همراه ساب ووفر، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، نَویگیشن، دوربین‌های سه‌گانه عقب – جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، میرور لینک.

از دیگر آپشن ها نمایشگر ۷ اینچی لمسی، نمایش خطوط پارک با حرکت فرمان، شش عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – پرده‌ای و جانبی، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دیجیتال + دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات برقی، صندلی سرنشین با تنظیمات دستی، صندلی عقب تاشو، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرم، ایزوفیکس صندلی، پورت ۱۲ ولت، ریموت استارتر، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف.

معایب آریزو 6 | بررسی کامل مشکلات چری آریزو 6، گران‌ترین سدان چینی موجود در  بازار

بررسی عملکرد فروش آریزو ۶ در چین و وضعیت این خودرو در بازار ایران

فروش چری آریزو ۶، یا آریزو GX، در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ آغاز شد و فروش نسبتاً خوبی را داشت. در سال ۲۰۱۹ انتظار می رفت فروش بالاتری را از این خودرو داشته باشیم. اما تنها در ۲ ماه پایانی سال فروش بالا را از این خودرو دیدیم. و این باعث شد این خودرو در کلاس خود رتبه ۸۸ را در سال ۲۰۱۹ در زمینه فروش داشته باشد. آن چه در آمار فروش اواخر سال ۲۰۱۹ دیده می شد نشان می داد که این خودرو احتمالاً در سال ۲۰۲۰ فروش بالایی را داشته باشد. و حالا که نیمی از ۲۰۲۰ را پشت سر گذاشته ایم،

با وجود همه گیری ویروس کرونا این خودرو فروش بهتری را نسبت به سال های قبل داشته و به نظر می رسد. بازار چین اعتماد بیش تری را به این خودرو نشان می دهد. چری از جمله کمپانی های چین است که بازار خوبی در کشورهای آمریکای جنوبی، روسیه و غرب آسیا دارد. با بررسی مقاله های مرتبط با این خودرو متوجه می شویم که چری آریزو ۶ در بازارهای روسیه، مالزی، عمان و برخی کشورهای آمریکای لاتین حضور دارد. و مقاله های تست و بررسی این خودرو ارزیابی های نسبتاً مثبتی را ارائه می دهند.

جهت اطلاع بیشتر می توانبد به مقاله آشنایی با تکنولوژی های به کار رفته در چری آریزو ۶ قبل از پیش ثبت نام و سفارش مراجعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *