مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
آریزو 6 - آسیا خودرو

بررسی امکانات ماشین آریزو ۶ همراه با عکس

با دیدن عکس ماشین آریزو ۶ در نگاه اول به نظرتان می رسد که خیلی بزرگ تر و لوکس تر از چری اریزو ۵ باشد. ولی واقعیت این است که این دو ماشین از لحاظ پلتفرم و شاستی با یکدیگر شباهت های زیادی دارند. در نگاه اول جلو پنجره های بزرگ ماشین که این روز ها به مد خودرو سازی تبدیل شده است کاملا به چشم می اید. سپر های جلو و عقب ماشین کاملا حجیم و عضلای طراحی شده اند و طول کلی ماشین حدود ۲۰ سانتی متر بیشتر از اریزو ۵ شده است. این مدل طراحی از دید اکثر افراد خیلی جالب و جذاب است اما اگر بخواهیم یک کم مته به خشخاش بگذاریم می شود گفت: که این حجم پردازی های اغراق شده و متفاوت که تاحدی هم خشن به نظر می اید، در دراز مدت تازگی اشان را از دست می دهند و از دید طراحان صنعتی می شود گفت که طرح ساده از ماندگاری بیشتری برخوردار است.

عکس ماشین آریزو ۶ داخلی

عکس از طراحی داخلی ماشین آریزو ۶

با نگاهی به عکس از طراحی داخلی ماشین چری اریزو۶ می بینید که واقعا مدرن طراحی شده است. سطح رویی داشبورد شباهت هایی به آئودی دارد و کنسول میانی تا حدی شبیه رنجروور بلاد طراحی شده است.

داخل کابین هم شاهد استفاده از دکمه های انالوگ و سنتی به همراه نشانگر های دیجیتال و صفحه های لمسی هستیم که حس و حال مدرن و کلاسیک خوبی به شما می دهد. تلفیقی از طراحی مدرن و تجربه سنتی را می توانید در این خودرو شاهد باشید.

همانطور که در عکس ماشین آریزو ۶ می بینید، سرعت سنج و دور سنج ماشین به شکل سنتی و انالوگ طراحی شده اند و حد وسط این دو یک صفحه نمایشگر ۷ اینچی است که اطلاعات دیگر را به صورت دیجیتال به شما نمایش می دهد. ترکیب این دو کنار یکدیگر اتفاق جالبی است که در کمتر ماشینی دیده می شود.

 

عکس صندلی های عقب ماشین آیزو ۶

صندلی عقب فضای نسبتا خوبی را بهتان می دهد وتقریبا همانقدر که زانوی تان با صندلی جلو فاصله دارد سر نیز با سقف فاصله خواهد داشت. برای همین می شود گفت افراد بلند قد هم محدودیت چندانی را پشت این ماشین احساس نمی کنند.

عکس ماشین آریزو ۶

آپشن ها و مشخصات فنی ماشین اریزو ۶

برای بررسی اریزو۶ در کنار ظاهر زیبا که از عکس های این ماشین کاملا مشخص است، باید به مشخصاتی که روی لذت بردن از رانندگی موثر است نیز توجه کنید.

هرچند صندلی های این خودرو برقی نیست که در این کلاس و با توجه به رنج قیمتی ماشین یک مقدار عجیب است و عملکرد پدال گاز هم کمی تاخیر دارد که شاید به علت توربو لگ باشد، اما هندلینگ و سیستم ترمز بسیار ایمنی دارد.

هنگام سواری با اریزو ۶، در ابتدا وقتی که گاز می دهید کمی طول می کشد تا ماشین شتاب بگیرد و فنربندی چرخ های عقب نیز مقداری بیش از حد، تکان های جاده را به شما منتقل می کند. دلیلش هم این است که فنر بندی آن از نوع مولتی لینک که باعث می شود بالانس بهتری بین هندلینگ و نرمی سواری را داشته باشید، نمی باشد.

اما می توان با اطمینان گفت همانقدر که مشاده عکس های ماشین چری آریزو ه شما را نسبت به خرید اقساطی و ثبت نام آنلاین آن ترغیب می کند، رانندگی با آن در جاده کوهستانی نیز لذت بخش است و واقعا نقطه ضعف خاصی ندارد.

موتور و گیربکس

اریزو۶ به موتور ۱.۵لیتری توربو مشترک با اریزو۵ و تیگو ۷ مجهز است. اما گیربکس آن تغییر کرده است و الان می تواند ۹ دنده را شبیه سازی کند. عملکرد گیربکس واقعا نسبت به سی وی تی قدیمی بهتر شده است و الان دیگر حس چسبیدن موتور به رد لاین و تحت فشار قرار گرفتن موتور خیلی کمتر به شما دست می دهد.

عملکرد آن به گیربکس های اتوماتیک معمولی خیلی شبیه تر شده و مشخصات موتور نیز با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور واقعا خوب است.

مصرف سوخت

مصرف سوخت آریزو ۶ هم  حدود ۱۰.۵ الا ۱۲.۵ در ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک موتور توربو قابل قبول به نظر می رسد.

شتاب

شتاب اریزو۶ حدود ۱۰.۵ ثانیه است که عملکرد قابل قبولی درحد همان هیوندایی النترا و مزدا ۳ که رقیبانش هستند، دارد.

سیستم های هوشمند و کمک رانندگی ماشین آریزو ۶

اریزو۶ سیستم های هوشمند و کمک رانندگی فوق العاده ای دارد که فقط با دیدن عکس های این ماشین نمی توانید به آنها پی ببرید.

اتوهلد و ترمز پارک برقی

از جمله این سیستم ها می توان به اتوهلد اشاره کرد که اپشن بدرد بخوری است و از عقب رفتن ماشین در سربالایی جلوگیری می کند. ترمز پارک آن نیز برقی شده که در خودروهای امروزی یک آپشن فراگیر است. حتی پورشه ۹۱۱ هم ترمز دستی اش را برقی کرده است.

سیستم EPS

سیستم دیگری که در عکس های ماشین اریزو ۶ دیده نمی شود، سیستم EPS است که مثل خیلی دیگر از خودرو های مدرن دنیا روی این سدان بی نظیر نیز تعبیه شده است که مخصوصا در جاده های یخی خیلی ممکن است به دردتان بخورد. یعنی درست وقتی که جاده حالت یخ زده دارد ممکن است دو چرخ برود روی سطح یخ زده و دو چرخ روی سطح خشک یا اسفالت باشد. در چنین حالتی ماشینی که ای اس پی ندارد تعادل اش را از دست می دهد و وقتی ترمز می کنیم ممکن است دور خودش بچرخد. اما اریزو ه که به ای اس پی مجهز شده همزمان می تواند میزان سرعت چرخ های مختلف و زاویه فرمان و سرعت کلی ماشین را انالیز کند و جلوی لیز خوردن ماشین را بگیرد. شاید بگویید ایران در اکثر مواقع خشک است ولی میبینید که در جاده های کوهستانی که ممکن است خطر افرین باشد، این ماشین خیلی راحت همه پیچ ها را رد می کند. اریزو ۶ ایمنی راننده و سرنشینان را در هر شرایطی حفظ کرده و جزو ایمن ترین خودروهای چینی شناخته می شود.

دوربین ۳۶۰ درجه

دوربین ۳۶۰ درجه آریزو ۶ که بازهم در عکس های این ماشین دیده نمی شود، واقعا مزیت خوبی است مخصوصا درحال حاضر که هزینه صافکاری و نقاشی ماشین خیلی زیاد شده است. این دوربین می تواند جلوی بعضی از تصادفات جزئی را بگیرد و موقع پارک کردن، کمکتان کند.

 

جمع بندی

به طور کلی با توجه به عکس های ماشین آریزو ۶ می توان گفت ظاهر جذابی دارد، هندلینگ کلی ماشین نیز قابل قبول است و مشکل خاصی ندارد.  قدرت و دور موتور مناسب آن هم لذت رانندگی را بیشتر می کند.

با توجه به اینکه موتور آریزو ۶ توربو است و قدرت آن هم کافی است و شتابی حدودا ۱۰ ثانیه به شما می دهد، طبیعتا میزان قدرت ترمز ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است و می شود گفت که در این خودرو تعادل نسبتا خوبی بین موتور و ترمز وجود دارد و حین رانندگی با آن، احساس نمی کنید که ماشین صرفا یک موتور بیش از حد قوی دارد.

اگر برای خرید ماشین چری آیزو ۶ بودجه کافی ندارید، می توانید شرایط ثبت نام و خرید اقساطی آن را در صفحه فروش ما بررسی کرده تا با هر بودجه ای که دارید، خودروی دلخواه خود را سوار شوید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *