مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ایمن ترین خودرو چینی

آیا خودروهای MVM‌ ایمن ترین خودرو چینی می‌باشد؟

از جمله مسائلی که اکثرا مشتریان پیش از خرید خودروهای چینی می‌خواهند بدانند این است که ایمن ترین خودرو چینی  کدام است.

با گذشت سال‌های اخیر، سدان‌ها و کراس اوورهای چینی گوناگونی از طرف مونتاژ کنندگان داخلی به جاده‌های کشور ایران وارد شدند که هر کدام، از سطوح ایمنی متفاوتی برخوردار بودند. در این بین تعداد زیادی از  آنها در هیچ تست تصادف رانندگی شرکت نکردند و کارنامه معینی از نظر میزان امنیت ندارند؛ ولی بعضی هم با حضور داشتن در تست‌های موسسه‌های سی-انکپ چین، موفق شدند تا همه ستاره‌های ایمنی این موسسه را بگیرند.

هرچند این تست به اندازه آزمون‌های مراکزی مثل یورو انکپ یا موسسه امنیت بزرگراه‌های آمریکا معتبر نمی‌باشد، ولی باز هم تا حد خیلی زیادی قابل استناد و اعتماد می‌باشد.

سیستم ایمنی خودرو شامل چیست؟

سیستم های ایمنی اتومبیل به عنوان عوامل کاهنده ریسک تصادفات، برای به حداقل رساندن سوانح رانندگی نقش زیادی دارند. مرگبارترین تصادفات تاریخ به ایت علت رخ داده که خودروها، سیستم ایمنی مناسبی نداشته اند.

انواع سیستم ایمنی خودرو

بصورت کلی می‌توان سیستم های ایمنی اتومبیل را که در ایمن ترین خودروهای چینی نیز وجود دارد در دو دسته غیر فعال و فعال تقسیم بندی کرد.

سیستم های ایمنی غیرفعال

سیستم های ایمنی غیرفعال تنها زمان به وجود آمدن تصادفات موجب می‌شود که  تلفات و صدمات کم شود و  سرنشینان  کمتر آسیب ببینند. همچنین بیشتر افراد با سیستم‌های ایمنی غیرفعال مثل کمربندهای ایمنی و یا کیسه هوا یا بعبارتی ایر بگ و  فیوز قفل کن و غیره آشنا هستند.

سیستم های ایمنی فعال

علاوه بر کمربند ایمنی، کیسه هوا و. . . تجهیزاتی دیگری بر روی ایمن ترین خودروهای چینی نصب می‌گردد که موجب جلوگیری از ایجاد تصادف می شود.

این سیستم ها و تجهیزات مربوط به آنها را سیستم های ایمنی فعال می‌نامند. سیستم‌های ایمنی فعال زمانی که  استارت اتومبیل زده می‌شود آغاز به فعالیت می‌نماید و از به وجود آمدن تصادفات جلوگیری می‌نمایند.

تست تصادف خودروهای چینی

اتومبیل های چینی در زمینه ایمنی شهرت زیادی ندارند اما می توان گفت ایمن تر از بسیاری از خودروهای داخلی هستند.

با کمال تاسف این مسئله حیاتی با درنظر گرفتن وضعیت تاسف بار ایمنی اتومبیل های تولید داخل و ایرانی، خیلی برای همه ایرانیان اهمیتی ندارد.

در هر صورت در  کشور ایران هم متاسفانه تعدادی از اتومبیل های چینی با وضعیت ایمنی خیلی ضعیف عرضه گشته اند و در کمال تعجب ارگان‌های ذی ربط مثل سازمان استاندارد هم ظاهرا اهمیت و ارزشی برای این موضوع قائل نمی‌باشند.

با این حال، شرکت های چینی معتبر از جمله چری تا حد زیادی مسائل ایمنی را در خودروهای جدید خود حل کرده اند. با ما تا انتهای این مقاله باشید تا به یک جمع بندی کلی در مورد ایمن ترین خودرو چینی برسیم.

ایمن ترین خودرو چینی جدید در بازار

 اخیرا از سال ۲۰۱۵ خودروهای جدیدی که توسط چری عرضه گشته تقریبا در زمینه ایمنی از نمونه های قبلی خود بهتر می‌باشد.

از جمله خودروهای چینی که پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه ایمنی داشته و به استانداردهای مربوطه نزدیک شده اند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

MVM X33- ایمن ترین خودرو چینی

MVM  ایکس ۳۳ یکی از اتومبیل ها بسیار ایمن چینی می‌باشد  که خیلی زیاد در کوچه و خیابان‌های شهر مشاهده می شود. این اتومبیل در تست ایمنی موسسه ANCAP سال ۲۰۱۱ شرکت نموده است و رتبه قابل قبولی را کسب نموده است. لذا اکنون می‌خواهیم نگاهی به این  اتومبیل شاسی‌بلند چینی داشته باشیم.

در واقع این اتومبیل بیشتر یک کراس‌اور می‌باشد تا یک شاسی‌بلند. زیرا اتومبیل های شاسی‌بلند با هدف مقاومت در مقابل وضعیت و شرایط سخت طراحی گشته‌اند و کراس‌اورها دارای ظاهری مشابه آنهاست و برای مصارف شهری به فروش می رسند.

از آنجایی که هدف از ساخت این خودرو بیشتر استفاده در خیابان های شهری است، می توان گفت در راستای هدف خود از جمله خودروهای تقریبا ایمن است و نیاز بسیاری از مشتریان را رفع می کند.

مشخصات فنی و سطح ایمنی  ام وی ام x33

این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری (که دقیقا ۱۹۷۱ سی‌سی است) مجهز شده است که قادر است حداکثر توان ۱۳۹ اسب‌ بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتون‌ متر را تولید نماید.

همچنین ایکس ۳۳ مجهز به یک جعبه‌ دنده‌ دستی ۵ سرعته است که این خودرو را همراهی می‌نماید و نیرو را  به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. می‌گویند که این اتومبیل دارای شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه‌ای است و در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر، ۹.۵ لیتر سوخت مصرف می‌نماید.

در پایان کلیه مشخصات فنی این خودرو  نشانگر رعایت استانداردهای ایمنی قابل قبول می باشد.

چری تیگو ۵ – ایمن ترین خودرو چینی

 از آنجایی که تیگو ۵ دارای مشخصات فنی استاندارد و قابل قبولی می باشد می توان آن را در زمره ایمن ترین خودروهای چینی به حساب آورد.

تیگو ۵ مجهز به یک سپر قوی با محافظ پلاستیکی و بدون رنگ است. همچنین کمربند ایمنی ۳ نقطه ای برای سرنشینان و کیسه هوا از نوع SRS برای سرنشینان صندلی جلو و کیسه های هوا SRs جانبی مجهز می‌باشد. سیستم ترمز این خودرو بسیار با کیفیت است. ترمز دیسکی برای چرخ های جلو تعبیه شده که مجهز به ABS+EBD و ترمزهای دیسکی برای چراغ های پشتی می باشد.

جدید ترین خودروهای ایمن ساخت کمپانی‌چری

جدیدترین محصولات تیگو و آریزو ساخت کمپانی چری را می توان جزو ایمن ترین خودروهای این شرکت به شمار آورد. تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرو و آریزو ۶ پرو با مجهز بودن به سیستم های کمک رانندگی و سنسورهای متعدد، امکان رانندگی ایمن را در مسیرهای شهری و جاده ای فراهم کرده اند و دارای بالاترین استانداردهای ایمنی می باشند.

فروش خودروهای mvm با اقساط ۶۰ ماهه

مهمترین امتیاز خودروهای ام وی ام پس از قیمت اقتصادی آنها طرح فروش اقساطی با اقساط بلند مدت تا ۶۰ ماه توسط نمایندگی فروش این محصولات، آسیا خودرو می باشد.

جمع بندی

بهترین نکته در انتخاب ایمن ترین خودرو چینی این است که به جای گوش دادن به شایعات، مشخصات و استانداردهای هر خودرو را مقایسه نموده و سپس در مجموع تصمیم بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه با کارشناسان فروش آسیا خودرو تماس بگیرید. همچنین می توانید مقاله آیا MVM کم استهلاک ترین خودروی چینی است؟ را برای دریافت اطلاعات بیشتر در این راستا بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *