مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
کم استهلاک ترین خودرو چینی و انواع مدل های ماشین چری تیگو

آیا MVM کم استهلاک ترین خودرو چینی است؟

طی سال های اخیر با استقبال روز افزون از خودروهای چینی به خصوص خودروهای ام وی ام، این سوال پیش آمده است که کم استهلاک ترین خودرو چینی کدام است.

هرچند وقت خرید اتومبیل بایستی به استایل جذاب، خصوصیات فنی و به قیمت آن دقت کنید، ولی توجه کنید که مهم‌ترین و اصلی‌ترین مساله در انتخاب اتومبیل، هزینه نگهداری آن اتومبیل می‌باشد. منظور از این عبارت، این است که صرف هزینه‌ مشخص در یک بازه زمانی معین می‌باشد که می‌تواند مالک اتومبیل را گرفتار کند. از این رو هر چقدر تکنولوژی و کیفیت تولید بیشتر و بالاتر باشد، ضریب دردسر و هزینه نگهداری اتومبیل کم می‌شود.

چری تیگو ۷ کم استهلاک ترین خودرو چینی

شرکت چری در سال ۲۰۱۶ در کلاس کامپکت‌ کراس‌اووری را به اسم خودرو تیگو ۷ به دنیا معرفی نموده است. خودرو تیگو۷ که از المان‌های جدید طراحی برخوردار می‌باشد، شمایلی بسیار زیبا و مشخصات فنی برتری دارد.

 این اتومبیل از زمانی که وارد بازار اتومبیل کشور ایران شده است یکی از پرطرفدارترین کراس‌اورخودروهای چینی ها می‌باشد. تیگو ۷ به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم ۱.۵ لیتر مجهز شده است. همچنین برای این خودرو توربو شارژی تدارک دیده‌ شده است که با در نظر گرفتن تکنولوژی جدید و بکارگیری سیستم تایمینگ متغیر حداکثر ۱۴۷ اسب‌ بخار قدرت و ۲۱۰‌ نیوتون‌ متر گشتاور را تولید می‌نماید.

به عبارت‌دیگر، خودرو چری ‌تیگو ۷ برعکس ضعف‌های هم گروه‌های چینی دیگر، به عنوان اتومبیلی با کیفیت و  یکی از کم استهلاک ترین خودرو چینی معروف شده است. زیرا مجهز به قطعات با کیفیت و همینطور یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه است.

همچنین از آنجایی که سیستم تعلیق با کیفیتی نسبت‌ به خودروهای دیگری که در بازار  کشور ایران است دارد می‌توان به این اتومبیل عنوان یکی از با کیفیت‌ترین خودروی چینی در ایران را نسبت داد.

بررسی ظرفیت کم استهلاک ترین خودرو چینی

پیش از این خودرو تیگو ۷ را به عنوان ماشینی با استهلاک کم معرفی نمودیم. بنابراین این بلند قامت با کیفیت شرکت چری برای مالکانی که نگهداری دقیق از اتومبیل برای آنها در اولویت می‌باشد و رفتار صحیح رانندگی (‌حرکت ‌نکردن با سرعت‌های بالا روی دست‌اندازها و عدم ایجاد ارتعاش و خرابی سیستم‌های مکانیکی) را رعایت می‌نمایند، تا ۱۵۰هزار کیلومتر اتومبیلی مطمئن و کم ‌استهلاک به حساب می‌آید. پس از آن تیگو ۷ پرو و مدل های جدیدتری به بازار آمده اند که با حفظ همان ویژگی ها از جمله استقامت خوب در برابر استهلاک آپشن هایی ارتقا یافته دارند.

آریزو ۶ EX- کم استهلاک ترین خودرو چینی

یکی دیگر از محصولات که گاهی اوقات بین فروشندگان به عنوان کم استهلاک ترین اتومبیل چینی نام برده می‌شود اتومبیل آریزو ۶ می‌باشد و این روزها، این خودرو به عنوان رقیب سرسخت و پر طرفدار خودروهای چینی موجود در بازار شناخته شده است. با اینکه مدت زمان زیادی از ورود این خودرو به خیابان های ایران نمی گذرد، توانسته برتری خود را نسبت به دیگر خودروهای چینی ثابت کند.

 در حقیقت افرادی که باور دارند این اتومبیل افت بالایی نداشته آن را با اتومبیل‌های داخلی هم‌ردیف مقایسه می‌نماید که بیراه نیز نمی‌باشد.

این اتومبیل سیستم تعلیق بسیار نرمی دارد و دارای موتور  ۱۴۷ اسب بخار و گشتاوری ۲۱۰ نیوتن متر است. اگرچه آریزو ۶ بسیار شبیه تیگو ۷ می باشد اما برخلاف آن دارای یک گیربکس ۹ سرعته CVT می‌باشد. به علاوه فضای بسیار خوب و جاداری را در کابین آن در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

این اتومبیل سطح آپشن‌های بالایی دارد و دارای امکانات بالا و متنوعی است و نمره قابل قبولی گرفته است. لذا درباره‌ افت و استهلاک فنی آن هم جای نگرانی نمی‌باشد. به علاوه این خودرو از مصرف سوخت کمی برخوردار است که از امتیازات آن به حساب می آید.

آریزو ۵ جدید TE- کم استهلاک ترین خودرو چینی

آریزو ۵ هم از جمله خودروهای کم استهلاک است. قیمت نمونه صفر کیلومتر این اتومبیل را باید از صفحه فروش سایت‌ آسیا خودرو مطالعه فرمایید.

این خودرو دارای یک موتور چهار سیلندر خطی ۵/۱ لیتری توربو شارژ  است که دارای قدرت ۱۷۴ اسب‌ بخار و ۲۱۰ نیوتون ‌متر گشتاور است و از نظر کیفیت، در سطح بالاتری تری نسبت به رقبای نیرومند و سرسخت خود قرار گرفته است.

زیرا که نگهداری نادرست بیشتر مالکان و نصب توربو شارژ جمع و جور و همینطور وضعیت سوختی و جوی کشور ایران موجب می‌گردد، اکثر خودروهای رقیب چینی استهلاک بیشتری داشته باشد.

با در نظر گرفتن تکنولوژی ساخت و بکارگیری آپشن های به‌ روز آن، تعویض دنده‌ها بی وقفه و بدون تقه صورت می‌گیرد که بر رفاه افراد داخل این اتومبیل بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

نکته مهم اینجاست که‌ مهندسان آریزو ۵ امکانات فنی زیادی مانند انتقال نیروی ۹ سرعته اتوماتیک CVT را برای این خودرو ترتیب داده‌اند. به علاوه، این اتومبیل دارای سیستم تعلیق و ترمز بسیار فوق‌العاده‌ای است و در زمان طولانی با نگهداری صحیح، کمترین سطح استهلاک را دارد.

ام وی ام ایکس  ۲۲- کم استهلاک ترین خودرو چینی

در ظاهر، نمونه‌ تقریبا بلند قامت هاچ ‌بک این شرکت یعنی ۳۱۵ می‌باشد (البته این اتومبیل به عنوان یک هاچ‌ بک ‌کراس در بازار کشور چین به اسم خودرو تیگو ۲ شناخته می‌گردد) و در ۸ آگوست ۲۰۱۹ موفق شده که امتیازی از طرف موسسه جی‌دی ‌پاور را بدست آورد.

فروش mvm با اقساط ۶۰ ماهه

برای خرید ام وی ام به صورت اقساطی حتی با اقساط ۶۰ ماهه به صفحه فروش آسیا خودرو مراجعه نموده و در مورد تمام جزئیات اطلاعات کسب نمایید. شما می توانید با هر بودجه ای خودروی محبوب خود را از این نمایندگی خریداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بحث در مورد کم استهلاک ترین خودرو چینی پرداخته و برخی نمونه های دارای استحکام بالا را به شما معرفی نمودیم. در بین همه این خودروها ام وی ام ایکس ۲۲ به خصوص و نمونه‌های جدید فول آپشن و اتوماتیک آن طرفداران تقریبا زیادی دارد و به همین خاطر است که می‌توان آن را جزو  یکی از اتومبیل‌های کم افت و کم استهلاک چینی طبقه‌بندی نمود، البته اگر توان پرداخت بیشتری داشته باشید خودرو تیگو ۷ معمولی و پرو و آریزو نیز در رتبه هایی بالایی از نظر استحکام و مشخصات فنی هستند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا مقاله امکانات ایمنی و رفاهی آریزو ۶ مشکی  را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *