مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
آریزو 6 مشکی

امکانات ایمنی و رفاهی آریزو ۶ مشکی

احتمالا با چری اشنا هستید یکی از قدیمی ترین شرکت های خودرو سازی چین که همراه با مدیران خودرو وارد بازار ما شده و تا الان انواع شاسی بلند و هاچ بک و سدان از جمله آریزو ۶ مشکی را به بازار عرضه کرده است.

اریزو۶ جزو خانواده آریزو چری قرار می‌گیرد. این ماشین سال ۲۰۱۸ در چین رونمایی شده و اگر در اینترنت سرچ کنید، آریزو جی ایکس معرفی شده است. ولی در بازار ما با همین نام آریزو ۶ عرضه شده است.

طراحی خارجی آریزو ۶ مشکی

طراحی آریزو آریزو ۶ مشکی به نظر من مهم ترین نقطه قوت این ماشین است. در عین اینکه زبان طراحی چری را حفظ کرده است و شبیه آریزو ۵ است، ولی خیلی طراحی بروز و مدرنی دارد. در جلو پنجره یک تورفتگی دارد که شبیه تیگو۷ است و این همان زبان طراحی است که پیش تر بهش اشاره کردم.

چراغ های خیلی کشیده ای دارد، که تا وسط های کاپوت می ایند و این چراغ های کشیده دیگر عضو ثابت ماشین های لوکس شدند تقریبا و اگر با همین فرمان طراح ها جلو بروند دیگر چراغ های جلو یک جایی اینه بغل ها را ملاقات می کنند.

سپر ماشین خیلی طراحی زیبایی دارد و شاید یکسری افراد بگویند، که شاید یک مقدار اریزو۶ شبیه خودرو های کره ای بازار کیا اوپتیما شده است. ولی به نظرم باید این حرف ها را تمام کنیم چینی ها در طراحی دارند به یک پختگی خوبی می رسند اینکه این از اون کپی کرده است یا شبیه ان است حرف هایی نیست که امروزه خریدار داشته باشد. بالاخره خوب پیشرفت کردند و واکنش بازار را گرفتند و توانستند طبق سلیقه ی بازار ان چیزی که خواشتند را طراحی کنند و باید قبول کنیم که به پیشرفت خوبی هم رسیده اند.

رینگ های آریزو ۶ مشکی، ۱۷ اینچی کرومی هستند و ما در نمای کنار یکی از دوربین‌های نمای ۳۶۰ درجه را در زیر آینه میبینیم. خط های کشیده و بلندی را داریم و همینجا باید بگویم که  آریزو سیکس حدود ۱۵ سانت کشیده تر از آریزو فایو است. ولی انگار اینطور به نظر می رسد که این ماشین خیلی حجیم تر است که ان هم دقیقا برای طراحی حجیم اریزو ۶ است.

طراحی عقب آریزو ۶ مشکی هم به نظرم طراحی خوبی دارد. چراغ ها  کشیده هستند. طراحی صندوق عقب اریزو۶  خیلی عجیب و با خطوط منحنی خاصی است. این تو رفتگی که اینجا است یکم جدید است ولی در مجموع خروجی خوبی از آب در آمده است. یک خط کرومی یک تیکه ای هم اینجا هست که همخوانی خوبی با طراحی جلو دارد. در نهایت باید بگوییم که عقب اریزو۶ طراحی خوبی دارد.

 

طراحی داخلی

صندلی های آریزو ۶ مشکی خوب و جادار است هم می بینید برای پایم جا هست هم برای سرم. ان هم به خاطر فاصله خوب دو محور اریزو۶ است. روکش صندلی ها چرم است مثل صندلی های جلو. اینجا چرمش خیلی خوش کیفیت است. این وسط هم دوعدد خروجی تهویه مطبوع برای سرنشین های عقب دارد. در کل باید بگوییم طراحی داخلی اریزو۶ خیلی خوب و مدرن است و نسبت به بقیه محصولات چری خیلی پیشرفت کرده و خیلی جدید است. کیفیت متریال استفاده شده هم بسیار خوب  است. داشبورد دو رنگ است ان بخشی که چرم است رنگش با پلاستیک نرم متفاوت است.

 

امکانات آریزو ۶ مشکی

وسط ماشین یک مانیتور ۹ اینچ است که واقعا کیفیت تاچ خوبی دارد. ما نرم افزار مالتی مدیا هم تست کردیم نرم افزار خوبی است. پایین مانیتور یک تعداد دکمه برای کنترل همین در واقع مانیتور هست که طرح جالبی دارد. اما پایین این ها دکمه های کنترل سیستم  تهویه مطبوع است که تمامش لمسی است. ببینید اگر کیفیت خوبی داشته باشند و همیشه همینطور سالم بمانند و کارکنند خب خیلی خوب است و باید صبر کنیم که امتحانشان را پس بدهند.

پشت فرمان آریزو ۶ مشکی شمارنده ها انالوگ هستند ولی یک دیسپلی خوب و با کیفیت ان وسط است که کلی اطلاعات نمایش می دهد. مثل دما و فشار هر  چرخ. روی فرمان هم یک سری دکمه برای کنترل سیستم صوتی و مالتی مدیا و دکمه های کروز کنترل قرار دارد. یکی از امکانات خوبی که در آریزو ۶ مشکی وجود دارد دوربین ۳۶۰ درجه است. که واقعاً کارآمد است و خیلی  بدرد بخور است.

 

هندلینگ آریزو ۶ مشکی

راجب هندلینگ اریزو۶ اگر بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم که فرمان ماشین برقی است و کلا ماشین تو دستی است. اما در سرعت های بالا و در پیچ های یک مقدار کم فرمانی در این ماشین دیده میشود. از لحاظ امنیت با بگوییم که اریزو۶ شش ایربگ دارد و سیستم کنترل پایداری هم دارد. ترمز آریزو ۶ مشکی هم ما در پیست تست کردیم باید بگوییم که خوب و قابل اعتماد است.

مشخصات فنی

موتور اریز۶ ۱.۵ لیتری توربو است و می تواند ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. همان موتور تیگو۷ است ولی گیربکسش با اون فرق دارد. تیگو۷ گیربکس دوکلاجه است ولی این سی وی تی است. اما نسبت به سی وی تی اریزو۵ بهینه شده است و کلا تر و فرز تر از گیربکس های سی وی تی کلاسیک است. به شما کلا دو حالت اکو و اسپرت می دهد که در عمل خیلی با هم فرقی ندارند. اما یک نکته دیگری که در اریزو۶ وجود دارد و باید به ان اشاره کرد صدای موتور است که داخل کابین زیاد می اید. مخصوصا در دور موتورهای بالا که ان هم به خاطر حجم پایین موتور آریزو سیکس است.

شتاب

خب رسیدیم به شتاب گیری اریزو۶ و الان می خواهیم به پیست برویم و ماشین را تست بکنیم ببینیم که چه اعدادی بدست می اید برای شتاب اولیه و شتاب ثانویه.

نتیجه گیری

خب یک نتیجه‌گیری بکنیم. چری اریزو۶  از لحاظ زیبایی و طراحی واقعاً ماشین خوب و خوش قیافه ای است ولی باید بپذیریم که چینی ها به مرزِ پختگی در طراحی رسیدند و این ماشین یکی از خوش قیافه ترین ماشین های چینی است که تا الان وارد بازار ایران شده است.

آریزو ۶ مشکی از لحاظ موتور گیربکس هم واقعاً قابل قبول است و نمیشود ایراد خاصی ازش گرفت. پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ با توجه به قیمت آن و شرایط بازار و در نبود رقیب برای این ماشین می تواند برای خانواده های ایرانی ایده آل باشد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *