مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
داخل کابین آریزو 6 پرفروش ترین خودرو چینی

آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور در محصولات تیگو و آریزو چیست؟

آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور در محصولات تیگو و آریزو نوع خاصی از آینه های دید عقب هستند که قابلیت کاهش نور بازتاب شده از سطح خود را دارند. این آینه ها تابش نور ناشی از وسایل نقلیه پشت خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و در نتیجه خستگی راننده را کاهش می دهند. طبیعتاً چنین آینه‌هایی هنگام رانندگی در جاده‌های پر ترافیک در شب بسیار مفید هستند. آینه های دید عقب داخلی و خارجی نصب شده روی خودرو می توانند از این نوع باشند.

نگاهی گذرا به تاریخچه ساخت آینه های خودرو نشان می دهد که آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور در اواخر دهه ۱۹۵۰ اختراع شدند. با این حال، کاربرد تجاری آنها پس از سال ۱۹۸۰ آغاز شد.

Gentex یکی از مشهورترین تولید کنندگان آینه های اتوماتیک ضد انعکاس نور است اما در محصولات تیگو و آریزو از مدل های مختلفی استفاده می شود.

 

 

چرا از آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور در محصولات تیگو و آریزو استفاده می شود؟

تابش خیره کننده نور از پشت که از آینه منعکس می شود، هنگام رانندگی در شب در جاده های شلوغ، راننده را بسیار آزار می دهد. همچنین باعث دید ضعیف راننده می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض چنین نوری باعث ایجاد فشار شدید در چشم راننده می شود. بر اساس مطالعات علمی، چنین تابش خیره‌کننده‌ای زمان واکنش راننده را تقریباً دو برابر می‌کند و در نتیجه خطر تصادف را افزایش می‌دهد. چری از آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور در محصولات تیگو و آریزو استفاده می کند تا از چنین حوادث ناگواری جلوگیری کنند. در حال حاضر، این آینه ها به سرعت در صنعت خودرو محبوبیت پیدا کرده اند.

 

اجزا آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور

آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور دارای اجزای اصلی زیر است:

سنسور محیط: نور محیط را حس می کند. وقتی نور کم محیط را حس می کند، به واحد کنترل سیگنال می دهد که زمان شروع کار است!

حسگر تابش نور: شدت نوری که روی آینه می افتد را اندازه گیری می کند و سیگنال مربوطه را به واحد کنترل ارسال می کند.

واحد کنترل: عملکرد هر دو سنسور را کنترل می کند و در مورد کاهش تابش خیره کننده تصمیم می گیرد.

 

آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور

آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور ساختاری از نوع ساندویچی دارد و بر اساس اصل الکتروکروماتیسم کار می کند که از یک آینه و یک شیشه تخت تشکیل شده است. دو لایه رسانا در کنار هر یک از آینه و شیشه قرار گرفته اند. بین این لایه‌های رسانا، لایه‌های ذخیره یون، الکترولیت و الکتروکروماتیک قرار دارند.

پس از دستور واحد کنترل برای کاهش تابش خیره کننده نور، سیستم یک ولتاژ الکتریکی را در سراسر لایه های رسانا اعمال می کند. این باعث می شود یون ها از لایه ذخیره یونی به لایه الکتروکروماتیک جریان پیدا کنند و باعث تیره شدن آن شود و در نتیجه میزان بازتاب نور از آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور در محصولات تیگو و آریزو کاهش یابد و درنتیجه کاهش تابش یا کم نور شدن ایجاد می شود.

 

 

مزایای استفاده از آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور در محصولات تیگو و آریزو

آینه‌های ضد انعکاس نور اتوماتیک که آینه‌های ضد انعکاس نور اتوماتیک نیز نامیده می‌شوند، می‌توانند به‌طور خودکار با توجه به سطح نور محیط و نور فرود، کم نور و روشن شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که تابش نور چراغ‌های جلو از خودروهایی که پشت سر شما حرکت می‌کنند، که توسط آینه‌های دید عقب یا بغل منعکس می‌شود، می‌تواند دید شما را مختل کند و در هنگام رانندگی در شب باعث خستگی شود. این تابش خیره کننده همچنین می تواند زمان واکنش شما را کاهش دهد و زمان لازم برای توقف خودرو را در شرایط اضطراری افزایش دهد.

 

  1. دید در شب را افزایش می دهد که در غیر این صورت توسط تابش خیره کننده چراغ های وسایل نقلیه دیگر مختل می شود.

۲.به دلیل دید بهتر ایمنی را بهبود می بخشد.

  1. فشار بر چشم ها و خستگی راننده را کاهش می دهد.

 

 

نحوه عملکرد

 

آینه‌های ضد انعکاس نور اتوماتیک از یک سنسور نور محیطی و یک حسگر تابش خیره کننده رو به عقب استفاده می‌کنند. در شرایط نور محیطی کم، یک میکروکنترلر از خروجی حسگر تابش نور استفاده می کند تا تعیین کند آینه چقدر باید کم نور شود. میکروکنترلر به یک ماده الکتروکرومیک که بین دو تکه شیشه در آینه قرار دارد ولتاژ اعمال می کند. مواد الکتروکرومیک به نسبت ولتاژ اعمال شده، آینه را کم نور می کند.

 

معایب آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور

 

نقطه ضعف آینه‌های ضد انعکاس نور اتوماتیک در مقایسه با آینه‌های با قابلیت تنظیم دستی با دو سطح بازتابنده این است که آینه‌های ضد انعکاس نور اتوماتیک نیاز به برق دارند و نمی‌توان آنها را به سادگی به شیشه جلوی استاندارد بدون اتصال سیم چسباند. با این حال، از آنجایی که یک آینه دید عقب کم نور خودکار هنگام رانندگی در موقعیت ثابتی قرار می گیرد، می توان اطلاعات دیگری مانند زمان، دما یا جهت حرکت را در محفظه آینه نمایش داد.

 

جمع بندی

آینه اتوماتیک ضد انعکاس نور یکی از بیشمار ویژگی های مثبت محصولات  تیگو و آریزو است که کمپانی چری برای ایجاد تجربه ای لذت بخش و ایمن از رانندگی برای خودروهای خود در نظر گرفته است. برای آشنایی بیشتر با شرایط خرید محصولات تیگو و آریزو و بررسی مشخصات فنی آن ها می توانید به صفحه فروش آسیا خودرو مراجعه کرده و قیمت، ویژگی ها و مشخصات فنی محصولات را با هم مقایسه کنید.

منبع

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *