مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات آریزو 6 اتومات و طراحی داخلی

بررسی طراحی داخلی و بیرونی آریزو ۶

در چند سال اخیر به خاطر رقابت بیشتر بازار به سمت ماشین های شاستی بلند و کراس اوور مخصوصا در خودهای چینی، ماشین های سدان کمتر مورد توجه قرار گرفتند. اما در این میان آریزو ۶ به علت امکانات و مشخصات فوق العاده و طراحی داخلی و بیرونی زیبا با فروش بالایی روبرو شد. اگر شما هم قصد ثبت نام یا خرید آنلاین آریزو ۶ یا سایر محصولات تیگو و آریزو ساخت  کمپانی چری را دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در خصوص مشخصات و نحوه خرید این خودروی چینی به شما بدهیم.

طراحی بیرونی آریزو ۶

در نگاه اول طراحی جلو آریزو ۶ زیاد چینی به نظر نمی اید و شاید اگر نگاهتان به لوگو چری نخورد اصلا تصور نکنید که این یکی از محصولات تیگو و آریزو چینی است. لوگوی چری که البته در مدل های ۱۴۰۰ شده است ام وی ام در طراحی بیرونی آریزو ۶ از نمای جلو دیده می شود.

چراغ های کشیده این خودرو ظاهر جذاب و نسبتا خشنی دارد و همراه با جلو پنجره تری دی که به نظر من نکته مثبتی است، طراحی جلو این ماشین را به نحوی ایده آل کرده که نمی توان ایرادی به ان گرفت.

با اینکه یک مقدار از ماشین های دیگر هم کپی در طراحی داخلی و بیرونی آریزو ۶ دیده می شود ولی با توجه به اینکه تنوع ماشین ها خیلی زیاد شده نمی توان انتظار داشت که همه طراحی ها منحصر به فرد باشد.  بنابران بهتر است در بررسی خودروها به بیان مطالبی از این دست که کدام قسمت از یک خودرو شبیه خودروی دیگری است، نپردازیم.

در کل می توان گفت نمای جلوی و طراحی داخلی و بیرونی آریزو ۶ کاملا لاکچری است.

نمای عقب آن هم تا حد بسیار زیادی شبیه اریزو۵ است به حدی که اگر فقط نمیا عقب این سدان را ببینیم واقعا نمی توانیم تشخیص دهیم و شاید فقط با دیدن کناره ها بتوانیم متوجب شویم که این ماشین اریزو۶ است.

در نمای کناری، یک خط از عقب به جلو رسیده است که با ترکیب رینگ های ۱۸ اینچی شکل و شمایل خوبی دارد.

فاق لاستیک آریزو ۶ هم ۵۰ است که نه می شود گفت زیاد است و نه می شود گفت کم است البته در سواری با این سدان در سربالایی تاثیر گذاشته است و یکم خشکی آن را افزایش داده است.

به طور کلی نمای بغل آریزو ۶ هم ساده تر از جلو و عقب اش است و اما در عقب آن شاهد یک طراحی بهتر نسبت به اریزو۵ هستیم.

چراغ های بغل به یک حالت تری دی از بدنه زدند بیرون را داریم. یک طرح کروم کل صندوق را گرفته است و یک طراحی ساده ولی دلنشین را به ماشین داده است.

قسمت هایی که جای اگزوز ها آمدند را شبیه سازی کردند و خبری از اگزوز نیست. خود اگزوز کاملا یک چیز ساده است.

 

 

طراحی داخلی صندوق عقب آریزو ۶

صندوق عقب کاملا جادار است و به نظر من هیچ کم  کسری برای یک سدان متوسط ۵ نفره ندارد ولی امکاناتی هم داخلش نیست. فقط یک چراغ داخل آن تعبیه شده است. چراغ کوچک زاپاس آن نیز کمی کوچک و تقریبا در حد پراید است اما از مزدا۲ وضعیت بهتری دارد.

 

داخل کابین آریزو 6 پرفروش ترین خودرو چینی

 

طراحی داخلی آریزو ۶

طراحی داخلی آریزو ۶ از پلاستیک نرم است. به نظرم اوکی است. یعنی نیامدند کامل خشک کار کنند و کلید ها هم طراحی خوبی دارد. سر کلید ها یک فریم الومینیوم زدند که کیفیت اش مناسب است. در کل به نسبت چینی های دیگر و شاید بگویم بعضی از کره ای های بازار هم اوکی است و شاید از بعضی از ژاپنی ها ام که بررسی کردم بهتر باشد. دور بلند گو هم یک نوار کرومی کشیدند کروم مات که باز به نظرم خوب است. خوب دارد می رود جلو در اریزو۶ فقط صندلی راننده برقی است و صندلی شاگرد برقی نیست. چرم صندلی یک چرم معمولی است. خیلی با کیفیت نیست. فقط خوش دوخت است. یعنی زرق و برق خوبی به صندلی داده است. دوخت دایموند یا همان لوزی و اینجا سوراخ هایی که داخلش است. ولی کیفیت اش معمولی است.

به نظر من روی داشبورد امدند یک طراحی به نظرم دلنشین اجرا کردند. جنس داشبورد یک پلاستیک نرم است یک خط کروم سر تا سر اینجا جلو ی دریچه کولر ها را گرفته است و دریچه کولر در این قسمت قاطی شده است.

طراحی خوبی است و صفحه کیلومتر دو دایره انالوگ دارد و وسط اش هم دیجیتال است که دیجاتال اش به نسبت کیفیت خوبی دارد. اما قسمت انالوگ اش اعدادش زیاد خوانا نیستند یعنی کنتراست مناسبی دارد اما خیلی ظریف کار شده است. کاش همه اش مثل ان قسمت دیجیتال می شد. یعنی اولین بار است که می گویم ای کاش انالوگ نمی بود. کلا همین دیجیتال با کیفیت می بود.

طراحی مانیتور و تهویه هوا

مانیتور وسط در طراحی داخلی آریزو ۶ واکنش پذیری به نظر من مناسبی دارد الان این قسمت مپش است که دو تاچ اش زیاد خوب کار نمی کند. اصلا زوم این و زوم اوت اش زیاد خوب کار نمی کند و باید با موس پد باشد ولی تکان دادنش بد نیست. منو اش مناسب و فارسی ام است که کار کاربر را راحت تر می کند. در کل این قسمت از داشبورد به خاطر رنگی که دادند و توی بعضی نسخه ها یه حالت مارو مانند است ، یه طراحی دلنشینی است.

تهویه هوای مطبوع تقریبا ۸۰ درصد لمسی است و نمیدانم که در طول زمان چه میشود ، در این دو ساله خیلی نگفتند که خرابی دارد ولی کاربریش راحت نیست. در زمان رانندگی باید حتما نگاه کنید دستتون را کجا فشار میدهید ولی تنظیم سرعت باد و تنظیم دما این قسمت به صورت مکانیکی خودش گزینه مثبتی است. این قسمت دو تا خروجی البته یک ورودی و یک خروجی یو اس بی و یک سوکت ۱۲ ولت وجود دارد.

گیربکس

گیربکس این ماشین سی وی تی است و سی وی تی خسته کننده که ۸ تا دنده الکی و مجازی بهتون در حالت دستی میدهد اما سی وی تی است دیگر. دو عدد حالت رانندگی اسپورت و پیکو ام دارد که فرقی نداشتن که به نظر من تا جایی که امتحان کردم. این ماشین نیز دکمه ای اس پی خاموش ام دارد و ترمز پارک برقی دارد.

جمع بندی کلی درباره طراحی داخلی و بیرونی آریزو ۶

طراحی بیرونی آریزو ۶ با تم مشکی پیانویی که هم کنسول وسط و هم این قسمت اجرا شده است ، حس لاکچری به صورت خود به خودی میدهد و به نظر می رسد در طول زمان کیفیت خود را حفظ کند. اگر تصمیم به خرید آنلاین آریزو ۶ گرفته اید بهتر است تردید به خود راه ندهید مطمئنا رانندگی با این سدان خوش ساخت می تواند شما را راضی نگه دارد.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *