مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
کم استهلاک ترین خودرو چینی و انواع مدل های ماشین چری تیگو

مقایسه مدل های مختلف ماشین چری تیگو

ماشین چری تیگو یکی از محصولات شرکت چری- یک شرکت اتومبیل سازی دولتی است که در سال ۱۹۹۷ در کشور بزرگ چین تاسیس گشته است و محبوبیت زیادی در ایران یافته است.

خودروهای چری موجود در بازارهای کشور ایران

چری یک برند لوکس چینی می‌باشد که چند سالی است که به وسیله آسیا خودرو به بازارهای کشور ایران عرضه گشته است. قیمت اتومبیل‌های چری همیشه جزو گرانترین خودروهای چینی‌ کشور ایران بوده است. ولی طراحی و وضعیت فروش مناسب این اتومبیل ها موجب گشته است تا هر ساله فروش خیلی خوبی برای محصولات چری در بازارهای کشور ایران ثبت شود. یکی دیگر از برندهای موجود چری در بازارهای کشور ایران ام وی ام می‌باشد که در تمام بازارهای دنیا با همان اسم چری عرضه میگردد.

این شرکت بزرگ در مدت سال های فعالیت و کار خود توانسته است خیلی خوب  جای خود را در بازار کشور ایران باز نماید. از محصولات محبوب و پرطرفدار این شرکت بزرگ می‌توانیم به خودروهای تیگو و آریزو اشاره نماییم.

مشخصات فنی و قیمت ماشین چری تیگو ۵

یکی از  بهترین و مناسب ترین اتومبیل‌های چینی که وارد بازار خودرو کشور ایران می‌شود، ماشین تیگو ۵  می‌باشد. این اتومبیل نسبتا شبیه به خودروی ام وی ام X33 می‌باشد. هر چند که از نظر ظاهری بزرگتر از این اتومبیل به نظر می‌آید، خودروی چری تیگو ۵ البته از نظر طراحی داخلی شبیه خودروهای مدل تویوتا می باشد.

البته طبق نظر کارشناسان اگر از سمت مقابل به این اتومبیل نگاه دقیقی بیندازید، می‌توانید فقط نمایی از پنجره را مشاهده کنید. به صورت کلی می توان گفت که خودروی تیگو۵ یک ترکیب کلی از چند اتومبیل معروف می‌باشد  که به وسیله کمپانی چری تولید شده است. اگر بخواهیم با این طراحی به تیگو ۵ امتیازی بدهیم، می‌توان آن را یک ماشین خوب و مناسب به حساب بیاوریم که البته در مقایسه با بسیاری از ماشین های خارجی از  ظاهر فوق‌العاده ای برخوردار نیست.

از مشخصات فنی خودرو تیگو ۵ می‌توان به پیشرانه ۴ سیلندر آن و ۱۶ سوپاپ ۱۹۷۱ سی سی یا ۲ لیتری آن اشاره نماییم. در زیر کاپوت، این اتومبیل جادار مجهز به تنفس طبیعی می‌باشد. این خودرو در نهایت عملکرد خود ۱۳۹ اسب بخار قدرت را دارا می باشد و همچنین مقدار گشتاور این خودرو ۱۸۲ نیوتن متر می‌باشد. قیمت تیگو ۵ اکنون کمی بیشتر از ۸۲۵ میلیون تومان می باشد.

ویژگی ها و قیمت تیگو ۷ در بازار ماشین

ماشین تیگو ۷ یکی از مدل های خودرو تیگو می‌باشد که به وسیله شرکت چری تولید گشته است. این اتومبیل شاسی بلند و جمع و جور از نظر کلاس کار از نمونه قبل تیگو بسیار مدرن تر و زیباتر می‌باشد. این اتومبیل از نظر ظاهری تغییرات زیادی نداشته است و فقط می‌توان شاهد رینگهای ۱۰ پره ای این خودرو باشیم. رونمایی این اتومبیل در سال ۲۰۱۲ با عرضه این خودرو به بازار در سال ۲۰۱۶ به وسیله شرکت چری صورت گرفته است.

این ماشین چری تیگو مثل نمونه قبل تیگو یک اتومبیل لوکس با قدرت شتاب‌گیری بسیار زیاد محسوب نمی‌شود، ولی به عنوان یک اتومبیل رفاهی خانوادگی گزینه بسیار مناسبی بشمار می آید. همچنین اگر از نظر امکانات این اتومبیل را بررسی نمایید حتما سطح رضایت شما از آن بالاتر می‌رود. از مشخصات موتوری این خودرو می‌توان به محور محرک دیفرانسیل جلوی این خودرو، همچنین پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک این خودرو که دو کلاچه می‌باشد اشاره کنیم.

قدرت این اتومبیل ۱۴۷ اسب بخار می‌باشد که در مقایسه با ماشین چری تیگو ۵ توان بسیار زیادتری دارد. مقدار گشتاور این اتومبیل ۲۱۰ نیوتن متر است و میزان سرعت آن تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میزان شتاب آن  نیز تا ۱۰.۲ ثانیه می‌باشد. اتومبیل تیگو ۷ دارای سقف پاناروما می‌باشد و همچنین این خودرو دارای آپشن‌های گوناگون بسیاری مثل فرمان برقی، گرمکن صندلی های جلو و همچنین کنترل سیستم باد لاستیک‌ها است.

 قیمت اتومبیل ماشین چری تیگو ۷ در بازار امروز چیزی حدود ۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان می باشد.

تفاوت های ماشین چری تیگو ۷ جدید با مدل فعلی

خودرو چری تیگو ۷ جدید به طور رسمی به وسیله آسیا خودرو معرفی شده است و در این مقاله  تفاوت های عمده و اصلی این اتومبیل را با نمونه فعلی آن که در بازارهای کشور ایران وجود دارند را به صورت تیتروار بررسی می‌کنیم:

همانطور که آگاه هستید مدل جدید از نظر طراحی و ظاهر بدنه فقط در رینگهای این خودرو با نمونه قبلی خود دارد فرق دارد و همینطور لازم به ذکر می‌باشد که همچنین وجود یک رنگ جدید در نمونه جدید این اتومبیل  نیز وجود دارد  ولی بیشترین تفاوت های این دو اتومبیل در نمای داخلی  و آپشن ها و امکانات آن می باشد که ما به چند نکته از آنها اشاره می‌کنیم.

موتور این اتومبیل  به تکنولوژی توربوشارژ  مجهز شده است که دارای حجم ۱.۵ لیتر است و  قادر می‌باشد  قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن برمتر را تولید کند. از مزایای این ماشین چری تیگو می‌توانیم به شتاب صفرتاصد این اتومبیل ۱۰.۹ ثانیه است. همینطور مقدار مصرف  سوخت  در اتومبیل تیگو۷ مقدار ۶.۵ لیتر است که به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. همچنین می‌توانیم  از مهمترین مزایای این خودرو به سیستم توربو شارژر  و افزایش شتاب و قابلیت رانندگی اسپورتی  آن اشاره کنیم که کمترین مصرف را دارد.

کنسول مرکزی جدید ماشین چری تیگو

این خودرو دارای کنسول جدید است که دارای طراحی زیبا و لوکسی می‌باشد و همینطور ادوات آن بسیار راحت در دسترس هستند  که در کل به زبان طراحی جدید  خودرو چری و خودروهای لوکس امروزی خیلی نزدیکتر می‌باشد.

تریم داخلی اسپرت و شکیل  چری تیگو ۷ جدید

استفاده از تریم قهوه ای تیره در این اتومبیل، طراحی فضای داخل آن را خیلی گرم تر و لوکس تذ کرده است که این خودرو را مشابه شاسی بلندهای لوکس اروپایی نشان می دهد.

ثبت نام خودروی چری تیگو

شما می توانید جهت ثبت نام و اطلاع از قیمت ها و شرایط فروش اقساطی به سایت آسیا خودرو رجوع کنید.

جمع بندی

ماشین چری تیگو در مدل های گوناگونی تولید می شوند که هر یک دارای ویژگی های مختص خود می باشد. همچنین می توانید مقاله جرا نباید فروش اقساطی تیگو ۸ را از دست بدهیم را به منظور کسب اطلاعات بیشتر بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *