مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات آریزو 6 اتومات

مقایسه مشخصات و قیمت آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰ با لیفان ۸۲۰

در این مقاله قصد داریم به بحث و بررسی قیمت آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰ بپردازیم. در چند سال اخیر به علت رقابت بیشتری که در بازار بین ماشین های شاسی بلند و کراس اوور مخصوصا در خودروهای چینی، وجود داشته، ماشین های سدان کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. اما در این میان آریزو ۶ به علت امکانات و مشخصات فوق العاده خود با فروش بالایی روبرو شده است. اگر شما هم قصد ثبت نام یا خرید اقساطی چری آریزو ۶ یا سایر محصولات تیگو و آریزو ساخت کمپانی چری را دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در خصوص مشخصات و قیمت آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰ در مقایسه با لیفان ۸۲۰ به شما بدهیم.

تاثیر طراحی بیرونی در قیمت آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰

در نگاه اول طراحی جلو آریزو ۶ زیاد چینی به نظر نمی اید و شاید اگر نگاهتان به لوگو چری نخورد اصلا تصور نکنید که این یکی از محصولات تیگو و آریزو چینی است. لوگوی چری در مدل های ۱۴۰۰ به بعد در طراحی بیرونی آریزو ۶ از نمای جلو دیده می شود.

چراغ های کشیده این خودرو، ظاهر جذاب و نسبتا خشنی دارد و جلو پنجره تری دی که به نظر من نکته مثبتی است، طراحی جلو این ماشین را به نحوی ایده آل کرده که نمی توان ایرادی به ان گرفت.

با اینکه شاید در طراحی بیرونی آریزو ۶ تاحدودی کپی از سایر ماشین ها نیز دیده می شود ولی با توجه به اینکه تنوع ماشین ها خیلی زیاد شده نمی توان انتظار داشت که همه طراحی ها منحصر به فرد باشد.  بنابراین بهتر است در بررسی خودروها به بیان مطالبی از این دست که کدام قسمت از یک خودرو شبیه خودروی دیگری است، نپردازیم.

در کل می توان گفت نمای جلو و طراحی داخلی و بیرونی آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰ کاملا لاکچری است و قیمت مناسبی هم دارد.

نمای عقب آن هم تا حد بسیار زیادی شبیه اریزو۵ است به حدی که اگر فقط نمای عقب این سدان را ببینیم واقعا نمی توانیم تشخیص دهیم و شاید فقط با دیدن کناره ها بتوانیم متوجب شویم که این ماشین اریزو۶ است.

در نمای کناری، یک خط از عقب به جلو رسیده است که با ترکیب رینگ های ۱۸ اینچی شکل و شمایل خوبی دارد.

فاق لاستیک آریزو ۶ هم ۵۰ است که نه می شود گفت زیاد است و نه می شود گفت کم است البته در سواری با این سدان در سربالایی تاثیر گذاشته و یکم خشکی آن را افزایش داده است.

به طور کلی نمای بغل آریزو ۶ هم ساده تر از جلو و عقب اش است و اما در عقب آن شاهد یک طراحی بهتر نسبت به اریزو۵ هستیم.

چراغ های بغل به یک حالت تری دی از بدنه بیرون زده اند و یک طرح کروم، کل صندوق را گرفته که یک طراحی ساده ولی دلنشین را به ماشین داده است.

قسمت هایی که جای اگزوز ها آمدند را شبیه سازی کردند و خبری از اگزوز نیست. خود اگزوز کاملا یک طراحی ساده دارد.

طراحی بیرونی لیفان ۸۲۰

طراحی بیرونی لیفان ۸۲۰ در مقایسه با آریزو ۶ چندان رضایتبخش نیست. از معایب این طراحی می توان به سایز کوچک چرخ‌ها اشاره کرد که رینگ حدود ۱۶ اینچی دارد و موجب شده طراحی آن از نمای جانبی نیز چندان دلنشین نباشد.

طراحی داخلی صندوق عقب آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰

صندوق عقب Arrizo 6 کاملا جادار است و به نظر من با وجود مناسب بودن قیمت آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰ هیچ کم کسری برای یک سدان متوسط ۵ نفره ندارد ولی امکاناتی هم داخل آن نیست. فقط یک چراغ داخل آن تعبیه شده است. چراغ کوچک زاپاس آن نیز کمی کوچک و تقریبا در حد پراید است اما از لیفان ۸۲۰ وضعیت بهتری دارد.

تاثیر طراحی داخلی بر قیمت آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰

طراحی روی در داخلی و همچنین داشبورد Arrizo 6 یک پلاستیک نرم است و کاملا خشک کار نشده است. کلید ها نیز طراحی خوبی دارند و سر کلید ها، یک فریم الومینیومی دیده می شود که از کیفیت مناسبی برخوردارد. دور بلند گو و سرتاسر جلو از جمله دریچه های کولر، هم یک نوار کرومی مات کشیده شده که جلوه بسیار زیبایی دارد. در کل می توان گفت طراحی داخلی و قیمت آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰ به نسبت خودروهای چینی دیگر از جمله لیفان ۸۲۰ بسیار بهتر است.

در اریزو۶ فقط صندلی راننده برقی است و صندلی شاگرد برقی نیست. چرم صندلی یک چرم معمولی است و شاید خیلی با کیفیت به نظر نرسد اما خوش دوخت است و جلوه خوبی به صندلی داده است. دوخت دایموند یا همان لوزی با سوراخ هایی در داخل آن، کاملا رضایتبخش است.

صفحه کیلومتر در آریزو ۶، دو دایره انالوگ دارد که وسط آن دیجیتال است و به نسبت کیفیت خوبی دارد. البته در قسمت انالوگ، اعداد زیاد خوانا نیستند یعنی کنتراست مناسبی دارد اما خیلی ظریف کار شده است.

طراحی مانیتور و تهویه هوای آریزو ۶

مانیتور وسط واکنش پذیری مناسبی دارد منو مناسب و فارسی کار کاربر را راحت تر کرده و نقشه و مسیر راه نیز به خوبی در آن نمایش داده می شود.

تقریبا ۸۰ درصد تنظیمات مربوط به تهویه هوای مطبوع لمسی است ولی تنظیم سرعت باد و تنظیم دما به صورت مکانیکی انجام می شود. در قسمت جلو، دو تا خروجی البته یک ورودی و یک خروجی یو اس بی و یک سوکت ۱۲ ولت نیز وجود دارد.

طراحی بیرونی آریزو ۶ با تم مشکی پیانویی که در کنسول وسط اجرا شده است، حس لاکچری به سرنشینان میدهد و به نظر می رسد در طول زمان کیفیت خود را حفظ کند.

این مشخصات نشان می دهد که قیمت آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰ واقعا مقرون به صرفه است.

مقایسه مشخصات فنی آریزو ۶ و لیفان

لیفان ۸۲۰ به یک موتور ۲.۴ لیتری مجهز شده که تنها می‌تواند ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت تولید کند که به علت وزن نسبتاً بالا شتاب ضعیفی دارد و به نظر می رسد قدرت موتور برای چنین خودرویی مناسب نیست.

اما در مقایسه موتور ۱.۵ لیتری توربو در آریزو ۶ کارایی بالایی دارد و دارای بازده گرمایی تا حد ۳۷.۱ درصد و حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر می باشد. با بکارگیری فناوری های پیشرفته در موتور این خودرو، شتاب آن تا ۳۵ درصد افزایش یافته و مصرف آن تا ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است که شما را قادر می سازد بدون نگرانی بابت مصرف سوخت از رانندگی در دور موتور بالا لذت ببرید.

همچنین نسل جدید گیربکس CVT 9 سرعته در آریزو ۶ دارای حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر و راندمان انتقال ۹۲.۵ درصد می باشد. حالت دنده دستی نیز حسی مشابه دنده های دستی ۹ حالته در اختیار شما قرار می دهد و از انجاکه در هماهنگی کامل با پیشرانه خودرو قرار دارد حداکثر راندمان و توان خروجی و تغییر دنده نرم را در کنار مصرف سوخت بهینه ممکن می سازد.

خرید اقساطی چری آریزو ۶

برای  اطلاع از شرایط فروش و هزینه ها می توانید به صفحه فروش سایت آسیا خودرو رجوع کنید.

 

 اگر تصمیم به خرید اقساطی چری آریزو ۶ گرفته اید بهتر است تردید به خود راه ندهید مطمئنا رانندگی با این سدان خوش ساخت می تواند شما را راضی نگه دارد. برای اطلاع از اخرین قیمت آریزو ۶ مدل ۱۴۰۰ می توانید با کارشناسان ما در آسیا خودرو در ارتباط باشید. همچنین می توانید مقاله بررسی طراحی داحلی و بیرونی آریزو ۶ را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *