مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو ۷ پرو

مقایسه ویژگی های چری شاسی بلند تیگو ۷ با کیا اسپورتیج

ماشین چری شاسی بلند تیگو ۷ گاها با کیا اسپورتیج مقایسه می شود. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با مشخصات هر یک از این دو ماشین ٱشنا کنیم، تا شما با دیدی باز دست به انتخاب هر یک از این دو ماشین دست بزنید.

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج و ماشین چری شاسی بلند تیگو ۷

به جرات می‌توان گفت هر دو ماشین در این ویژگی از قدرت جذابیت یکسانی برخودار هستند. خودرو کیا اسپورتیج با خطوط بسیار هماهنگ و ساده ای که دارد ظاهری بسیار شیکی دارد. همچنین  ماشین چری شاسی بلند تیگو ۷ با طرح فوق ‌العاده قوی که دارد می‌تواند شما را به راحتی مجذوب خود گرداند. در نتیجه، هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه خود یکی از این دو مورد را بدون هیچ گونه مشکلی انتخاب نماید.

تیگو ۷ به علت ساخت جدیدش به شدت در خیابان ها کم است و همین مورد می‌تواند یک پوئن برای آن محسوب شود. البته که کیا اسپورتیج  یکی از عالی ترین برند های چند سال اخیر است و در طراحی ظاهری اش از سبک اروپایی بهره گرفته است. اگر برای شما تک بودن اهیمت دارد میشود گفت باید تیگو ۷ را انتخاب کنید. ولی اگر فردی هستید که که محصولی شیک ولی در عین حال ساده می خواهید کیا اسپورتیج گزینه ای مناسبی برای شماست.

دیزاین داخلی کیا اسپورتیج و  ماشین چری شاسی بلند تیگو ۷

طراحی تیگو۷ به طور عجیبی ما را شگفت زده کرده است، زیرا از هر جهتی از خودروهای چینی گذشته پیشی گرفته است.

استفاده از آپشن های زیاد تر، فضایی جدیدتر و استفاده از چرم مناسب به علاوه رنگ بندی بسیار مبتکرانه باعث می ‌شود افراد مجذوب جدید تر بودن این خودرو گردند.

تیگو ۷ دارای کابینی با سقف بلند تر از کیا اسپورتیج می باشد. اما کیا اسپورتیج در رعایت اصول ارگونومی حرف اول را می‌ زند با اینکه این خودرو به علت طراحی قدیمی تر از تیگو ۷ آپشن هایی کم تر دارد، اما این خودرو به علت طراحی بسیار ریزبینانه با دقت بالا از لحاظ راحتی حس بهتری را به فرد راننده و سرنشینان القا می‌کند. با اینکه ابعاد کابین تیگو ۷ بزرگ تر از ابعاد کیا اسپورتیج می باشد اما به علت دقتی که در ساخت این خودرو وجود دارد، کیا اسپورتیج خودرویی راحت تر می‌باشد.

و اما در مورد صندوق عقب هر دو ماشین:

صندوق عقب هر دو ماشین از فضایی مناسب برخودارند.

طراحی داخلی خودرو کیا اسپورتیج به صورتی است که با باز کردن درب ابن خودرو متوجه می‌شوید که طراحان تیگو ۷ یا کیا اسپورتیج  دارای کابین لوکس و زیبایی هستند. در واقع چری موفق شده است که با استفاده درست از چرم و با رنگ بندی صحیح و ایجاد آپشن های بیشتر یک فضای مجلل و مدرن را برای این خودرو ارائه دهد.

۱.      آپشن ها

همان طورکه پیش تر اشاره کردیم ماشین چری شاسی بلند تیگو ۷به علت جدید بودن از آپشن های بیشتری نسبت به کیا اسپورتیج برخورداراست.

خودرو کیا اسپورتیج با داشتن امکانات زیادی مثل ترمزهای مجهز به ABS،  EBDو EBA سیستم کنترل کشش و پایداری، همچنین داشتن سیستم کمکی حرکت برای کنترل خودرو در سربالایی ها، داشتن کیسه های هوا برای سرنشینان جلوی خودرو و ایربگ های جانبی و پرده ای، نمایشگر چند منظوره ۹ اینچی در مرکز خودرو، برخورداری از چراغهای مه شکن که حساس به فرمان خودرو هستند و آپشن‌های زیاد دیگری که این خودرو دارد یکی از خودروهای مورد علاقه بسیاری از جوانان کشور ایران شده است.

برخی از این آپشن ها عبارتند از:

  • ترمز مجهز به EBA, ABS, EBD
  • سیستم کمکی
  • سیستم پایش کشش و پایداری
  • کیسه هوا
  • دوربین های ۳۶۰ درجه
  • ال سی دی ۸/۴ اینچ
  • نمایشگر ۹ اینچ مرکزی
  • ایر بگ
  • سنسور پارک
  • چراغ ماه شکن

اما اسپورتیج هم با اینکه محصول سال های قبل میباشد ولی نمونه فول آپشن آن به اندازه کافی مجهز به آپشن هایی عالی میباشد مانند:

  • سیستم ترمز و پایداری مجهز به EBD, ABS, ESP
  • سیستم کمکی حرکت در سراشیبی ها DBS
  • سیستم حرکت دز سر بالایی ها HAC
  • ایربگ
  • سقف پانوراما
  • کیلس
  • استاتر از نوع دکمه ای
  • کروز کنترل
  • چراغ و برف پاک کن هوشمند
  • تهویه مطبوع

ایمنی کیا اسپورتیج و ماشین چری شاسی بلند تیگو ۷

این دو خودرو در شرایط یکسانی مورد امتحان قرار نگرفته اند، اما می ‌توان گفت پنج ستاره جهانی دریافت شده کیا اسپورتیج ارزشمند تر از پنج ستاره دریافت شده از ستاره های چینی می باشد.

ویژگی های فنی کیا اسپورتیج و تیگو ۷

در هر دو خودرو کاملا سبکی متفاوت بکار رفته است. امروزه این خودرو با دو پیشرانه بسیار متفاوت که دارای حجم مشابهی نیستند و همچنین از سبک تنفس یکسانی نیز بهره نمی‌برند تولید می شود. زیر کاپوت خودرو کیا اسپورتیج یک موتور ۴ سیلندر است که تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری دارد و توانایی این را دارد که در بهترین حالت ۱۷۷ اسب بخار قدرت داشته باشد. همچنین این خودرو دارای ۲۲۸ نیوتن متر گشتاور است. در سمت مقابل چری برای تیگو ۷ از یک پیشرانه خیلی کوچکتر ۱.۵ لیتری استفاده شده است که باعث می شود فکر ‌کنید که موتور ضعیفی دارد.

کیا اسپورتیج

موتور ۴ سیلندر= ۴/۲ لیتر

قدرت = ۱۷۷ اسب بخار

گشتاور= ۲۲۸ نیوتون متر

تیگو ۷

پیشرانه این خودرو کوچک تر اما به به روشی بسیار علمی ایجاد شده است که بیشترین قدرت که همان ۱۷۷  اسب بخار است را به قدرت ۲۱۰ اسب بخار تبدیل کرده است.

خرید محصولات تیگو و آریزو

برای اطلاعات از شرایط فروش و خرید این محصولات به سایت آسیا خودرو رجوع کنید.

کلام اخر

در کل ماشین چری شاسی بلند تیگو ۷ ماشینی بروز تر است و شتاب بیشتری می‌تواند نسبت به کیا اسپورتیج داشته باشد اما کیا اسپورتیج خودرویی کارآمدتر است. هم اکنون چری تیگو ۷ دسته اول و صفر کیلومتر هزینه ای برابر با کیا اسپورتیج ۴ سال کار کرده دارد.

قبول داریم که تیگو ۷  ظاهری بسیار لوکس و مدرن با آپشن های بسیار فوق‌العاده و همچنین سواری راحت تری دارد اما به دو دلیل از انتخاب آن صرف نظر میکنیم.

۱) به علت افت قیمت چند صد میلیونی آن

۲) به دلیل اعتبار بیشتر کیا اسپورتیج

همچنین می توانید مقاله  مشخصات فنی تیگو ۷ پرو را بخوانید.

پیشنهاد ما به شما خرید کیا اسپورتیج کارکرده در برابر تیگو ۷ صفر کیلومتر یا خرید همان تیگو ۷ کار کرده میباشد تا حداقل با ضرر افت قیمت آن روبرو نشوید.

شاید فکر کنید که خرید یک ماشین دست دوم هزینه هایی بابت تعمیرات دارد ولی ‌ باید بگوییم شما افت قیمت به شدت بالای تیگو ۷ را در نظر نگرفته اید. لازم به ذکر است که بگوییم کیا اسپورتیج واقعا خودرویی ماندگار تر است علاوه بر این، این خودرو درهنگام پیچ بهتر می‌تواند تعادلش را حفظ نماید.

ما بدون در نظر گرفتن میل باطنی مان به داوری هر چه بهتر بین این دو گزینه پرداخته ایم. امیدواریم که داوری ما به طرزی صحیح واقع قرار داده شده باشد و همچنین امیدواریم که قیمت تمامی خودروها به طوری تغییر یابد تا هر فردی بتواند ماشین مورد علاقه اش را خریداری کند و از آن لذت ببرد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *