مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
بهترین سایت خرید و فروش خودرو

مقایسه خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ با آریزو ۶

مقایسه تیگو ۷ با آریزو ۶ یکی از کارهایی است که افراد مشتاق برای خرید خودروهای چینی انجام می دهند. در این بین حتی بسیاری از کارشناسان بخش فروش خودروهای چینی و جدید نیز از این مقایسه استفاده می کنند تا دو نمونه از بهترین خودروهای ساخت شرکت چینی چری را به مشتریان معرفی نمایند. تیگو ۷ یکی از نیم شاسی ها و در واقع کراس اورهایی است که شرکت چری تولید می کند و در مقابل، آریزو ۶ یکی از سدان های خانوادگی این شرکت است. بهتر است در همین ابتدای کار انتخاب خود را نهایی کنید تا بتوانید در مورد مزیت ها و معایب هر کدام از این خودروها، به شکل بهتر و ساده تری به کسب اطلاعات بپردازید.

تیگو ۷

در مقایسه تیگو ۷ با آریزو ۶ ابتدا به بررسی ویژگی های کلی تیگو ۷ می پردازیم. اولین و مهم ترین مشخصه هایی که در یک تیگو ۷ می توانید پیدا کنید مربوط به چراغ های بومرنگی آن می شود. این چراغ ها نه در آریزو ۶ و نه حتی در تیگو ۸ وجود ندارند و به همین دلیل نیز می توان گفت که تقریبا خودروی منحصر به فردی است. این ماشین یک مدل از تیگو ۸ که در حال حاضر جدیدترین سری خودروی شرکت چری است، پایین تر می باشد؛ اما با این وجود هم دارای بسیاری از ویژگی های مثبت تیگو ۸ می باشد و هم در عین حال دارای قیمت کمتری نسبت به تیگو ۸ است. در ادامه برخی از ویژگی های مهم فنی این خودرو را نیز بررسی خواهیم کرد.

  • قدرت موتور

قدرت موتور تیگو ۷ در حدود ۱۴۷ اسب بخار است. این میزان از قدرت موتور شاید بسیار زیاد نباشد اما نسبت به خودروهای داخلی و به خصوص سدان های داخلی می توان گفت که قدرت موتور بسیار بالایی دارد.

  • گشتاوری

مورد بعدی میزان گشتاوری یک خودرو است. گشتاوری یک ماشین ارتباط مستقیمی با میزان شتاب گیری آن دارد. هر قدر گشتاوری بالاتر باشد می توانید در عرض مدت زمان کوتاه تری به حداکثر شتاب خودرو برسید. در تیگو ۷ این مقدار برابر با ۲۱۰ نیوتن بر متر است. شاید این مقدار در نگاه اول میزان معمولی و عادی باشد، اما به این موضوع توجه کنید که تیگو ۷ در حقیقت یک نیم شاسی است و وزن کابین آن نسبت به سدان های معمولی بیشتر است.

دیفرانسیل و گیربکس

بررسی بعدی در خصوص دیفرانسیل و گیربکس تیگو ۷ است. دیفرانسیل و گیربکس تیگو ۷ از جمله مهم ترین بخش های این خودرو محسوب می شوند که لازم است اطلاعات کاملی را در خصوص آن ها داشته باشید. دیفرانسیل تیگو ۷ همچون بسیاری از شاسی بلندهای بازار و تمام سدان های موجود در خیابان ها از نوع دیفرانسیل جلو یا محور جلو است. محور جلو بودن یک خودرو سبب می شود که شتاب گیری و افزایش سرعت ماشین بسیار بهتر انجام شود.

مورد بعدی مربوط به بخش کلی موتور و یا پیشرانه موتور می شود. پیشرانه ای که شرکت چری برای این نوع از خودروها استفاده کرده است از نوع معمولی نمی باشد. در حقیقت این پیشرانه ها از نوع ۴ سیلندر و توربوشارژ هستند که می توانند شتاب و قدرت بالایی را برای خودروی شما به همراه داشته باشند.

  • ظرفیت موتور

ظرفیت موتور در حقیقت نشان می دهد که موتور خودروی شما در هر بار تنفس کامل به چه مقدار سوخت نیاز دارد. مسلما هرقدر ظرفیت بالاتر باشد یعنی خودرو میزان سوخت بیشتری را مصرف می کند. همین موضوع سبب می شود که قدرت و شتاب بیشتری را نیز برای خودرو به همراه داشته باشد. ظرفیت کلی موتور تیگو ۷ چری برابر ۱.۵ است.

مقایسه تیگو 7 با آریزو 6

آریزو ۶

تا اینجا در خصوص ویژگی های مربوط به تیگو ۷ توضیحاتی جامع و کلی را ارائه دادیم که با وضعیت فنی و موتوری این خودرو آشنا شوید. اما مورد بعدی که لازم است آن را بشناسید، خودرو آریزو ۶ است. آریزو ۶ یک سدان خانوادگی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و به دلیل همین ظاهر در کنار ویژگی های فنی مناسب، طرفداران زیادی را به خودش جلب کرده است. برای آشنایی با این خودرو نیز بهتر است هرچه دقیق تر و کامل تر با ویژگی های فنی آن آشنا شوید.

  • محور حرکتی

محور حرکتی آریزو ۶ از نوع دیفرانسیل جلو است. این نوع محور حرکتی برای خودروهای سواری و یا همان سدان استفاده می شود که سرعت و شتاب بیشتری را برای خودرو فراهم می کنند.

  • گیربکس

گیربکس این خودرو از نوع CVT با ۹ دنده مصنوعی است که نسبت به گیربکس ساده آریزو ۵ بسیار بهتر است و در ترافیک های سنگین نیز داغ نمی کند. در صورتی که گیربکس داغ کند، خودرو قادر به حرکت نیست و مشکلات بسیاری را برای شما به وجود می آورد.

  • پیشرانه

پیشرانه موتور از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ است. موتورهای توربوشارژ به نوعی طراحی شده اند که قدرت و شتاب بیشتری را برای خودرو به وجود بیاورند. ۴ سیلندر بودن این موتور نیز موضوع تازه و عجیبی نیست، زیرا تمام خودروهای خانواده آریزو همگی جز ماشین های ۴ سیلندر محسوب می شوند.

موتور این خودرو توربوشارژ است و سرعت و قدرت زیادی خواهد داشت، اما نکته مهم دیگری که در تعیین قدرت و سرعت موتور تاثیر دارد مربوط به حجم و ظرفیت کلی موتور است. ظرفیت این موتور ۱.۵ لیتری است و همین حجم نشان می دهد که موتور آریزو ۶ در عین داشتن قدرت و سرعت بالا، بسیار کم مصرف است.

  • قدرت موتور

مقدار قدرت واقعی موتور آریزو ۶ برابر ۱۴۷ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز که شتاب را تعیین می کند برابر ۲۱۰ نیوتن بر متر است. حداکثر سرعتی که با آریزو ۶ می توانید طی کنید برابر ۲۱۰ کیلومتر است. این مقدار حتی حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از آخرین مدل خودروی چری است که با نام تیگو ۸ عرضه می شود.

  • شتاب گیری

با تمام این اوصاف، میزان شتاب گیری خودرو در سرعت صفر تا صد کیلومتر برابر ۹ ثانیه است. یعنی اگر در یک جاده صاف و بدون مانع از حالت سکون به حرکت دربیایید، فقط ۹ ثانیه طول می کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. تمامی این ویژگی ها نیازمند مصرف و سوزاندن بنزین هستند. شاید تصور کنید به دلیل قدرت و شتاب گیری بالای این خودرو مصرف بنزین آن نیز زیاد خواهد بود، اما این موضوع صحت ندارد، زیرا مصرف بنزین این خودرو فقط ۶.۴ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی شده است.

مقایسه تیگو 7 با آریزو 6

جمع بندی

مقایسه تیگو ۷ با آریزو ۶ از جمله موارد بسیار مهمی است که لازم دانستیم تا آن را برای افرادی که قصد خرید خودروهای چینی را دارند، انجام دهیم. اگر به دنبال خرید محصولات تیگو و آریزو هستید، بهتر است بدانید که این خودروها را در نمایندگی های آسیا خودرو می توانید به صورت نقصد و اقساط خریداری کنید و تعداد و شرایط بازپرداخت اقساط را نیز خودتان با توجه به بودجه در نظر گرفته و شرایط مالی که دارید، تعیین نمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *