مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ام وی ام x22

ارزیابی معایب ایکس ۲۲ در برابر مزایای آن

ام وی ام ایکس ۲۲، خودرویی در مسیر سلیقه جوانان است، هرچند در کنار همه تعریف و تمجیدهایی که از آن شده، معایب ایکس ۲۲ نیز توسط بسیاری از کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بازار فروش خودروها اخیرا نشان داده که ماشین‌های هاچ بک کراس با استقبال بسیار خوبی از طرف خریداران روبرو می‌شود. علت اصلی این استقبال را می‌توانیم به دلیل مدل طراحی ظاهری و بعضی خصوصیات بدنه آنها معرفی نماییم.

مثلا با بکارگیری برخی پارامترها مانند باربند، زه دور گلگیر و کمی ارتفاع بیشتر، ظاهر یک هاچ بک معمولی را به سمت کراس اوور شدن پیش می برد. همین مورد کافی است تا تعداد زیادی از جوان‌ها ماشینی که با چند تغییر جزئی، جذاب شده را برای خرید انتخاب نمایند.

مزایای MVM X22

X22 در مقایسه با X33 ظاهری جوان پسند‌تر و اسپرت دارد. این خودرو با گلگیرهای مشکی و اورینگ های کوچک و باربندهای بسیار به درد بخور جای خود را به خوبی در بازار ایران باز کرده است.

ام وی ام ایکس ۲۲ دارای موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ و ۱۰۶ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور است. همچنین این خودرو با خروجی کمک گیربکس ۵ دنده ای و همین طور ۴ دنده اتوماتیک طراحی شده است.

لذا با توجه به این مشخصات، مصرف سوخت این خودرو بسیار پایین در حدود ۵.۹  در هر صد کیلومتر در مدل دنده ای و تنها ۶.۱ در مدل دنده اتوماتیک می‌باشد.

آیا خشکی سواری از معایب ایکس ۲۲ است؟

اصولا کراس اوورها به جهت کم کردن حرکات عرضی بدنه و مهار نمودن اتاق اتومبیل هنگام عبور از پیچ‌ها، از سیستم فنربندی تقریبا خشک‌تری نسبت به اتومبیل‌های سدان برخوردار می‌باشند تا تعادل اتومبیل در این جور مواقع خیلی خوب حفظ گردد.

در این صورت سازندگان سعی می کنند تا با بکارگیری تکنیک‌های جدید، مقدار خشکی سواری این اتومبیل‌ها را به حداقل رسانند و راحتی بسیار زیادی را برای سرنشینان اتومبیل به وجود آورند.

گفته می شود اتومبیلmvm  ایکس ۲۲ سعادت زیادی در این مورد نداشته است، زیرا در ردیف  صندلی‌های عقب، کوبش‌های بسیاری از سیستم تعلیق به سرنشینان منتقل می‌گردد.

از این رو نباید انتظار زیادی مثل سواری نرم از این کراس اوور کوچک داشته باشیم و گاهی در مسیرهای طولانی و مسافرت‌های با مسافت طولانی یا زمان عبور از مسیرهای پر دست‌انداز  زیاد از سواری با این اتومبیل لذت نخواهید برد.

از این رو بایستی سواری خشک و همچنین تنظیمات سفت سیستم تعلیق این اتومبیل را از معایب ام وی ام X22 بدانید.

در این رابطه می توان گفت که درست است که رانندگی با این خودرو کمی خشک است اما در عوض مزایایی چون مصرف سوخت پایین و همینطور تعادل خوبی دارد.

فضای داخلی ایکس ۲۲ راضی کننده است؟

اگر در جستجوی خرید یک کراس اوور جادار با فضای بزرگ و وسیع کابین و  همچنین صندوق عقب بزرگ می‌باشید، خودرو ام وی ام ایکس ۲۲ نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. زیرا که کابین این اتومبیل به ویژه در ردیف دوم جای زیادی ندارد و از لحاظ فضای پا و زانوها و سر محدودیت‌هایی را برای سرنشینان به خصوص اشخاص بلند قد فراهم می کند.

در این رابطه باید گفت: گذشته از آنکه بسیاری از مشتریان طالب یک خودروی جمع و جور هستند، هر خودرویی مشخصاتی دارد. افزایش فضا و بزرگتر کردن بدنه آن نه تنها باعث افزایش قیمت این خودرو می شود بلکه مستلزم مصرف سوخت بیشتری است. بنابراین، در مقایسه با قیمت بسیار مقرون به صرفه و اندازه مناسب نمی توان فضای کوچک داخل کابین را از معایب ایکس ۲۲ دانست.

گنجایش کم صندوق از معایب ایکس ۲۲ است؟

 همینطور گفته می شود که صندوق عقب این اتومبیل تنها چیزی حدود ۴۲۰ لیتر فضا به اسباب و وسایل کاربران خودش اختصاص می‌دهد که در واقع یک فضای محدود است.

در این رابطه باید گفت که  گرچه در مقابل کراس اوورهای بزرگتر حرفی برای گفتن نخواهند داشت و فضای آن خیلی بزرگ و گسترده به شمار نمی‌آید، اما در مقایسه با اتومبیل‌های سدان و هاچ بک گنجایش تقریبا مناسبی خواهد داشت.

بررسی اجمالی مزایا و معایب ایکس ۲۲

خودرو ام وی ام ایکس ۲۲ مانند یک کراس اوور تقریبا خوش ‌قیمت و اقتصادی است که پا به بازارهای کشور ایران گذاشته است و به خاطر مزایای زیادی مانند ظاهر زیبا و بکارگیری تجهیزات بیشتر از رقبا، خیلی سریع نام خود را بین مشتریان ایرانی‌اش بر سر زبان‌ها انداخته است.

هرچند این اتومبیل در کنار مزایا از معایبی هم برخوردار می‌باشد و توصیه می شود پیش از خرید ام وی ام ایکس ۲۲ تمام جوانب آن را بررسی نمایید، اما به هرحال این خودرو با قیمت مناسبی که دارد می تواند برای بسیاری از خریداران گزینه ایده آلی به شمار آید.

بازار فروش ایکس ۲۲ دست دوم

از آنجایی که قیمت اتومبیل ام وی ام X22 به نسبت اقتصادی‌تر از سایر خودروهایی از این دست می‌باشد، بنابراین بازار دست دوم این خودروی زیبا هم رونق تقریبا قابل قبولی دارد و شما می‌توانید با کمی صبر و شکیبایی آن را با قیمت مناسبی بفروشید.

مقایسه ایکس ۲۲  با H 315

بعضی از افراد بر این باور می‌باشند که X22 همان ام وی ام ۳۱۵h می‌باشد که فقط ارتفاع آن زیادتر و فیس لیفتی روی آن انجام گرفته است. اما زمانی که وارد جزئیات این اتومبیل می‌شوید، به این مورد می‌رسیم که فقط بعضی شباهت‌های ظاهری آن موجب شده تا ذهن بعضی از اشخاص به طرف ۳۱۵h برود.

با یک نگاه به اطلاعات فنی آن متوجه خواهید شد که X22 از لحاظ فاصله محوری و ابعاد با ۳۱۵h متفاوت می‌باشد و در کل یک هاچ بک کراس به شمار می‌آید که از پایه به این صورت طراحی گشته است.

این خودرو  ۲۸ میلی‌متر فاصله محوری زیادتری نسبت به ۳۱۵h دارد که اکنون ما را به این نکته خواهد رساند که در قالب پلتفرم، این دو اتومبیل نسبت به یکدیگر متفاوت هستند.

طراحی جلو به سبک بسیار خوبی انجام گرفته است و تمام افرادی که آن را مشاهده می‌کنند، حس بسیار خوبی از آن دریافت می‌نمایند. همینطور محل قرارگیری چراغ‌های دیلایت آن در بخش مناسبی می‌باشند و در روز پرتاب نور بسیار زیبا و خوبی دارند.

فروش اقساطی mvm

برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی انواع خودرهای MVM و چری به صفحه فروش سایت آسیا خودرو رجوع کنید.

جمع بندی کلی

X22 را می‌توان یک رقیب بسیار خوب برای دیگر هاچ بک‌های کراس معرفی نمود. امکانات منطقی و طراحی بسیار زیبای این خودرو می‌تواند نظر خیلی از خریداران را به سوی این اتومبیل جلب نماید.

از طرف دیگر، بعضی جذابیت‌های فنی و بدنه‌ای، حس جوانی را برای خرید این اتومبیل فراهم می کند. از طرفی قیمت منطقی باعث شده معایب ایکس ۲۲ جبران شود.

برای مطالعه بیشتر در مورد مزایای خودروهای ام وی ام مقاله مزایای خرید MVM X22 پرو را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *