مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
گیربکس CVT تیگو 7 پرو

همه چیز درباره پیشرانه چری تیگو ۸ پرو

۱۸ مهر ماه سال ۱۴۰۰ بود که برای اولین بار خودروی چری تیگو ۸ پرو توسط مدیران خودرو در مراسمی کوتاه در ایران معرفی و پس از آن بین نمایندگی های شهر های ایران عرضه شد.TIGG 8 PRO  توسط چینی ها به ایران صادر و با مشخصات قابل قبولی به بازار ایران رسید. در این مقاله قصد داریم درباره پیشرانه چری تیگو ۸ پرو و سایر مشخصات فنی آن اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

بررسی اجمالی خودروی چری تیگو ۸ پرو

یکی از خودرو های لوکسی که با برند فونیکس توسط مدیران خودرو سازی چری عرضه می شود، خودروی چری تیگو ۸ پرو است. تیگو ۸ پرو دارای موتور ۱.۶ لیتری پرو است که سیستم پاشش سوخت مستقیم دارد. نوع گربکس ۷ سرعته دابل کلاچ است که در ترافیک ها می تواند بدون هیچ مشکلی مانند داغ کردن به کار خود ادامه دهد.

این خودرو، یک کراس اور تک دیفرانسیل است که علاوه بر ظاهری جذاب و زیبا به سیستم های کمک رانندگی مانند سیستم رادار نقطه کور و سیستم کروز کنترل فعال مجهز شده است که رانندگی با این خودرو را بسیار راحت و لذت بخش کرده است.

مشخصات فنی و پیشرانه خودروی چری تیگو ۸

بالعکس سایر ماشین های شرکت ماشین سازی تیگو ۸ پرو با پیشرانه جدید توربو دایرکت اینجکشن “Turbo Direct Injection” به بازار عرضه شده است، می تواند ۲۹۰ نیوتون گشتاور و ۱۹۷ اسب بخار تولید کند که با توجه به این ویژگی ها و این رده قیمت، خودروی تیگو ۸ پرو را به عنوان پر قدرت ترین خودروی کراس اور چینی به مردم و بازار معرفی نمود.

همچنین با توجه به اینکه سیستم ترمز EBD و ABS در این خودرو آماده شده است و وجود دارد، می توان گفت امنیت قابل قبول را در سرعت های بالا برای سرنشینان فراهم می کند.

یکی دیگر از ویژگی های گیربکس خودروی چری تیگو ۸ پرو در خصوص آن است که این مدل از گیربکس ها دارای ظرفیت و گنجایش روغن بیشتری می باشد و همین گنجایش و ظرفیت بیشار باعث بهبود کار کردن گیربکش ها می شود.

پیشرانه تیگو ۸ پرو شتاب بسیار فوق العاده سریعی دارد، به صورتی که می توان ۱۰۰ کیلومتر را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی نمود.

 

مشخصات ظاهری خودروی چری تیگو ۸ پرو

علاوه بر تغییر در پیشرانه خودروی چری تیگو ۸ پرو نسبت یه نسل های قبلی، در خصوص ویژگی های داخل کابین این خودرو می توان گفت موارد مختلفی در این شاسی بلند خوش ساخت، نسبت به تیگو ۸ معمولی تغییر پیدا کرده است. اولین مورد دو نمایشگر ۱۲.۲ اینچی هستند که به یکدیگر متصل شده اند که اگر بخواهیم مقدار کل این دو صفحه نمایشگر را بازگو کنیم هردو با یکدیگر۲۴.۴ اینچ محسوب می شوند؛ همچنین این صفحات، پشت آمپر را نیز به شما نشان می دهند. کول باکس و شارژر وایرلس در خودرو نیز می توانند باعث راحتی و رفاه سرنشینان خودرو شوند.

از جمله ویژگی های ظاهری خودروی تیگو ۸ پرو نیز می توان به ویژگی های دیگر آن مانند دسته دنده اهرمی دیجیتال، چراغ های منطبق با جاده و همچنین کروز کنترل تطبیقی اشاره نمود. چراغ های خودرو به طوری تنظیم و نظم داده اند که با چرخیدن خودرو نیز، چراغ ها می چرخند و دید مناسبی نسبت به جاده را ایجاد می کنند.

تیگو ۸ پرو نیز دارای چراغ های باریک، جلو پنجره شش ضلعی و ورودی های هوا می باشد که این طراحی این یبک چراغ و پنجره بسیار جوان پسند و مدرن است؛ همچنین کابین داخلی آن نیز نسبت به سایر محصولات و خودرو های چری تیگو ارتقا پیدا کرده است.

برای طراحی داخلی خودروی فوق نیز از متریال آلمانی استفاده شده است و در مقایسه با سایر محصولات چری تیگو بنچ مارک یا همان معیار شده است و تمام امکانات مورد نیاز برای یک خودروی بروز از جمله نمایشگر، در آن نصب شده است.

سایر آپشن ها و خصوصیات

تیگو ۸ پرو به جز مجهز شدن به پیشرانه بسیار قدرتمند، جز کامل ترین و پر آپشن ترین های شرکت کراس اور چری در بازار می باشد که شامل آپشن های فوق العاده ای نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل ترکیبی، ورود بدون کلید، هشدار خروج از خطوط جاده، ترمز پارک برقی، سنسور نقطه کور و صفحه نمایش ۲۴.۴ اینچی دارد.

از دیگر آپشن های قابل توجه تیگو ۸ پرو که آن را به یک خودروی کراس اور شیک و پر طرفدار تبدیل کرده است، سیستم صوتی برند سونی (sony) است که کیفیت فوق العاده بالا و خوبی دارد؛ همچنین می توان به صفحه نمایش دو گانه هوشمند ۲۴.۴ عریض که حدود ۶۰ % از داشبورد را پوشانده، طراحی فوق العاده بی نظیر و چشم گیری را به وجود آورده است.

اگر بخواهیم آپشن های دیگر خودروی تیگو ۸ پرو را به طور خلاصه بیان کنیم می توان از میان صد ها آپشن این خودرو به موارد زیر اشاره نماییم:

– کروز کنترل تطبیقی

– دوربین ۳۶۰ درجه

– سامانه ترمز گیری خودکار در مواقع بروز خط

– رادار نقطه کور و کنترل خطوط حرکتی

– امکان تغییر وضعیت صندلی شاگرد توسط سرنشینان عقب

– گرم کن و سرد کن صندلی های جلو

– صندلی های برقی

– تهویه مطبوع دو منطقه ای

– قابلیت باز شدن درب برقی صندوق عقب با حرکت پا ها

– سیستم جلوگیری از عقب گرد خودرو یا اتوهولد

– نمایشگر دوگانه هوشمند ۲۴.۴ اینچی عریض

– سیستم صوتی سونی (sony)

به طور کلی فونیکس تیگو ۸ پرو از لحاظ ظاهری همچون تیگو ۸ است و تفاوت چندانی با آن ندارد؛ اما از نظر موتور، آپشن ها و عملکرد فنی تفاوت های قابل توجه ای با تیگو ۸ معولی دارد و البته بسیار ارتقا یافته است.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *