مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو ۷ پلاس

بهترین خودرو چینی در ایران را بشناسم

این سوال اکثر ایرانیان است که بهترین خودرو چینی در ایران کدام است. ورود ماشین های چینی  به کشور ما از سالهای نخست دهه هشتاد آغاز گردید. ماشین‌سازی در چین صنعتی قدیمی و با تجربه طولانی نمی‌باشد. ولی مثل سایر صنایع این کشور با داشتن ضعف‌های جدی در آغاز کار خیلی زود پیشرفت کرده اند.

ماشینهای که در سال‌های اول قرن بیست و یکم، هیچ جایی در بازارهای دنیا نداشتند و همچنین به عنوان محصولات اقتصادی مورد قبول نبودند، به تدریج مسیر پیشرفت و ترقی را در دست گرفتند و چیزی حدود ده سال بعد، سخنان زیادی در این صنعت برای گغتن داشتند.

چرا خودروی چینی می‌خریم؟

پس از تصمیم گیری در مورد بهترین خودرو چینی در ایران سوال دوم این است که اصلا چرا خودرو چینی بخریم. برتر بودن  ماشینهای چینی را می‌توانیم در چند مورد  خلاصه کنیم تا دلیل خرید آنها را بدانید. مواردی که موجب می‌شود خودروهای چینی مورد استقبال افراد زیادی یا عموم مردم قرار گیرند عبارتند از:

  • طراحی جذاب این خودروها و همچنین بروزتر بودن بدنه آنها
  • داشتن طراحی خوب در بدنه و همچنین طرح ارگونومیک کابین این خودروها
  • داشتن امکانات رفاهی متعدد در این گونه خودروها
  • داشتن خدمات پس از فروش مناسب این خودرو ها

بازار خرید و فروش کارکرده و دست دوم بهترین خودرو چینی در ایران

معمولا  برخی گزینه ها در خودروهای چینی وجود دارد که در نمونه های ایرانی نیست. این موارد موجب شده است که ماشینهای چینی‌ها حتی  با وجود قیمت بالای آنها بیشتر مورد استقبال قرار بگیرند. ارائه طرح‌های فروش سیال و متنوع و گوناگون شرکت آسیا خودرو هم توانسته در این امر موثر باشد. تا حدی که بعضی از مونتاژ کننده‌های ایرانی به این خودروها روی آورده اند. یکی دیگر از انواع نکات مثبت بعضی از برند‌های بهترین خودرو چینی، همکاری آنان با برند‌های اروپایی و داشتن پشتوانه ملی است که نام خوبی را برای این شرکت‌ها در کنار محصولاتشان به ارمغان آورده است.

اصل ارزش در مقابل خرید

ارزش در مقابل خرید مهم‌ترین اصل در این بحث می‌باشد.در بررسی بهترین ماشین‌ها، با هر  نوع شاخصی که باشد، اغلب چند مورد بیشتر از بقیه نکات مورد توجه و بررسی قرار می گیرند. مثلا امکان دارد به بررسی برترین شاسی ‌بلند‌های بازار یا بهترین و برترین سدان‌های اسپرت بپردازید.

بهترین خودرو چینی در ایران

در این مقاله تلاش کردیم تا ماشین هایی که ارزش بیشتری در مقابل قیمت خود دارند را معرفی نماییم. خریداری ماشین های چینی دست دوم نیاز به کارشناسی خبره دارد و کار هر کسی نیست.

 امکان دارد بعضی از آنان قیمت بیشتری داشته باشند، ولی این مبلغ از نظر کارشناسان در مقابل کیفیت ماشین ارزنده مشخص و تعیین گشته است.

جک K7 KMC X7

تولیدات شرکت‌های جک همیشه در ایران از اعتبار و مقبولیت خوبی برخوردار هستند. S5 یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین شاسی‌ بلندهای بازار می‌باشد که با گذشت چند سال حضورش در بازار خیلی زیاد مورد توجه قرار گرفته است و موجب رضایت متقاضیان شده است.

K7 که در چین به عنوان جک X7 عرضه می گردد و در کشور ایران به KMC K7 ‌شهرت پیدا کرده است از یک گیربکس ۶ سرعته اتومات دو کلاچه بهره گرفته است و همینطور دارای دیفرانسیل جلو می‌باشد. این خودرو دارای سقف سرعت ۱۶۰  کیلومتر می‌باشد و  شتاب صفر تا صدش ۱۰.۶ ثانیه است.

این ماشین دارای مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است که از امکانات زیادی مانند داشتن شش ایربگ، ترمز دیسکی جلو و عقب، همچنین کنترل سرعت در سرازیری یا HDC، کنترل پایداری یا ESP، کروز کنترل و  کیلس استارتر، و همینطور تهویه اتومات دوگانه با دریچه ردیف عقب، فرمان هیدرولیک، دوربین ۳۶۰  درجه، بهره گرفته است.

ام‌جی RX5

ام‌جی از همان برندهایی می‌باشند که پشتوانه بسیار خوبی در کشور اروپا دارد و به خاطر  برند معروفی که روی  محصولاتش نصب می‌کنند، در کشور ایران و سایر نقاط دنیا مورد قبول قرار گرفته است. هرچند عرضه این محصولات با کیفیت با این برند در ایران همیشه محدود بوده است و یکی از چالش‌های همیشگی آنان را همین واردات محدود و خدمات پس از فروش ضعیف کرده است، ولی کیفیت ساخت آنها بالا  است و استهلاک آنها نیز به نسبت قیمت خودرو پایین است و همین امر ارزش  خودروهای MG در کشور ایران شده است.

خودروهای چری و تیگو هم در قسمت امکانات رفاهی از مواردی مثل ۶  کیسه هوا،  همچنین ترمزهای مجهز به ABS و EBD، همینطور کنترل پایداری الکترونیکی، چراغ های اتوماتیک مجهز به زنون، سیستم ترمز کمکی، کنترل ترمز در پیچ‌‌ها، ترمز ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سامانه کمکی حرکت در شیب، قفل دیفرانسیل الکترونیکی و سیستم تطبیق‌پذیر، چراغ روشنایی در روز، کیلس استارت، آینه الکتروکرومیک وسط، نمایشگر لمسی مرکزی، دوربین دنده عقب، سقف پانورامیک به همراه سانروف برقی چند حالته، سنسورهای پارک، صندلی‌های جلوی مجهز به تنظیمات برقی، در صندوق عقب برقی و… بهره گرفته است.

بورگارد BX7 ، بهترین خودرو چینی

بورگارد را بایستی ناشناس ترین برند چینی بازار بدانید. برندی که مثل ام‌جی تولید اروپا بوده است، ولی حیات دوباره اش را به چینی‌ها مدیون می‌باشد. از بورگارد فقط دو مدل شاسی بلند به  کشور ایران راه پیدا کرده است که با  دقت به کیفیت، توانایی‌ها و با داشتن بازده فنی آن ارزش آن زیاد شده و فروش بسیار خوبی دارند.

جدیدترین و بهترین خودروهای چینی در ایران

چری آریزو ۶

شرکت چری از شرکت‌های چینی‌ می‌باشد که بسیار فعال بوده و محصولات خود را وارد بازار ایران می‌کند. این شرکت خودروساز که با عنوان دو برند چری و ان‌وی‌ام محصولات بسیار پرفروشی را در ایران عرضه می‌کند، طیف گسترده ای از انواع و اقسام ماشینهای سدان، هاچ‌بک و کراس‌اور را وارد بازار  می‌کنند که بالاترین کیفیت‌ را دارند.

بهترین خودرو چینی در ایران هاوال H6

محصولات هاوال هم از جمله ماشینهای می‌باشند که در کشور ایران زیاد معروف نیستند. هاوال تحت نظارت گریت وال که برندی مشهور است فعالیت می‌کند و ماشینهای با کیفیت قابل قبول و مناسبی را عرضه می‌دارد.

کلام آخر

در پایان بایستی بگوییم، در فهرست بهترین خودرو چینی می‌توانید ماشینهای تاثیرگذاری مثل بسترن B30 یا جک S5 را هم لحاظ نماییم. یا تولیدات پرطرفداری مثل تیگو ۷ و ام‌وی‌ام X22 را بررسی کنید. در حقیقت فهرست مطرح شده با در نظر گرفتن عواملی مثل زمان عرضه، کیفیت و عملکرد فنی و همچنین قیمت نهایی در بازار انتخاب گشته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله چرا قیمت تیگو ۸ در ایران نسبت به چین  بالاتر است را نیز مطالعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *