مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
نحوه استفاده از اتوهلد و ۰ تا ۱۰۰ آریزو ۶

تست ۰ تا ۱۰۰ آریزو ۶ چند ثانیه طول می کشد؟

به نظر می رسد آریزو ۶ با وزن ۱تن ۳۶۰ کیلویی نتواند شتاب قابل قبولی در تست ۰ تا ۱۰۰ داشته باشد اما این سدان با این موتور یعنی ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰نیوتون متر گشتاور به گفته کمپانی در ۹.۲ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ می رسد. ولی در واقعیت این عدد حدود ۱۰ تا ۱۱ ثانیه می شود.

در مقایسه با سایر محصولات چری باید گفت وضعیت تیگو ۷ از این خودرو بهتر است با اینکه وزن تیگو ۷ از آریزو ۶ بیشتر است.

نکته دیگر دربوره مصرف آریزو ۶ است که حدود ۶.۷ تخمین زده شده است. ولی به گفته افرادی که تجربه رانندگی با آریزو ۶ را داشته اند، در شهر با یک رانندگی نرمال حدود  ۱۲ تا ۱۳ و در جاده نیز حدوم ۷ تا ۸ می سوزاند. بنابراین ترکیبی این موارد می شود حدود ۹ تا ۹.۵ که خبری از ۷.۶ ادعا شده توسط کارخانه نیست.

هرچند شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو چندان راضی کننده نیست اما آپشن ها و امکانات دیگر این خودرو می تواند شما را ترغیب به خرید و سفارش اقساطی آریزو ۶ از محصولات کمپانی چینی کند.

۰ تا ۱۰۰ دوربین های آریزو ۶

این ماشین دوربین ۳۶۰ دارد و این نکته خوبی است. بنابراین، شما دید کاملی از هر جهت دارید، یکمثلا وقتی من راه نما می زنید دوربین سمت راه نما را برایتان فعال می کند.

ترمزهای آریزو ۶

ترمز آیزو ۶ به حالت رانندگی بستگی دارد. اگر حالت رانندگی را روی اسپرت بگذارید ترمزهای آن تا حد پژو ۲۰۶ و پراید ترمز می گیرد اما شاید در حالت های دیگر وضعیت بهتری داشته باشد.

تست سرعت ۰ تا ۱۰۰

قبل از تست سرعت ۰ تا ۱۰۰ آریزو ۶ این نکات را در نظر داشته باشد.

موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی توربو شارژ

۱۴۷ اسب بخار ۲۱۰ نیوتون متر گشتاورد

ارتفاع از سطح دریا ۱۵۷۰متر

وزن ماشین ۱۳۶۰ کیلوگرم

دونفر سرنشین

کولر خاموش

شتاب سنج فعال

شرایط تست ۰ تا ۱۰۰ آریزو ۶ را به این صورت در نظر گرفتیم که دنده را روی حالت درایو گذاشته و ای اس پی را خاموش کردیم. حالت رانندگی را نیز روی اسپرت قرار دادیم و داخل باک نیز بنزین معمولی ریختیم.

استارت زدیم و طی ۹.۳۹  ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را پر کرد.

شاید انتظار داشتیم که حدود ۱۰.۵ یا ۱۱ ثانیه بشود اما تست سرعت ۰ تا ۱۰۰ آریزو ۶ حدود ۹.۳۹ ثانیه بود که برای یک خودروی سدان با گیربکس سی وی تی و دونفر سرنشین عالی است.

کولر آریزو ۶

یک قضیه در مورد کولر این ماشین، اول اینکه کولر تک کاناله است. کلا یک کانال دارد و دوم اینکه خیلی ضعیف است. در حقیقت باد سرد دارد و فشار باد هم زیاد است ولی داخل کابین را خنک نمی کند. متاسفانه یکی از نکات منفی آریزو ه که خیلی در ذوق می زند مخصوصا در این فصل گرما همین کولر ضعیف است.

گاز دهی در سربالایی

برای تست گاز دادن در سربالایی آریزو ۶ در یک سربالایی نسبتا معمولی قرار گرفتیم. کولر را هم خاموش کردیم. اتو هلد نیز فعال است و نمی گذارد که ماشین به عقب برود زمانیکه که گاز می دهیم، خودرو در دور موتور ۲۶۰۰ ۲۷۰۰ تازه گاز می خورد و در ابتدا عکس العملی نشان نمی دهد و ممکن است تصور کنید که گیربکس یا موتور مشکلی برایش پیش امده اما دلیل تاخیر در گاز خوردن، سی وی تی بودن گیربکس است که ممکن است به مذاق شما خوش نیاید.

۰ تا ۱۰۰ کنترل آریزو ۶

کنترل ماشین آریزو ۶ تقریبا قابل قبول است به راحتی می توانید در سرعت های بالا و در سرپیچ ماشین را کنترل کنید. بهتر است در سرازیری های شدید مثلا جاده لواسان ای پی اس را روشن کنید تا در کنترل ماشین به شما کمک کند.

آپشن ها و امکانات دیگری نیز برای کنترل بهتر ماشین روی آن تعبیه شده که در سایر مثالات به طور کامل درباره آنها توضیح دادیم.

جمع بندی

آریزو ۶ از جمله سدان هایی که می تواند با مشخصات فنی و آپشن ها و امکانات خود شما را از یک رانندگی شهری یا جاده ای سربلند بیرون بیاورد. اگر قصد خرید اقساطی آریزو ۶ را دارید می توانید با نمایندگی های آسیا خودرو در سراسر تهران در تماس باشید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *