مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چری تیگو 8 پرو

چری تیگو ۸ پرو چند اسب بخار است؟

چری تیگو ۸ پرو با موتور ۱٫۶ لیتری می تواند حداکثر قدرتی حدود ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. قدرت موتور آن توسط گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود و به علت توزیع مناسب گشتاور، شتاب ۰ تا ۱۰۰ فوق العاده ای نزدیک به ۸٫۹ ثانیه دارد.

بسیاری از خریداران نمی دانند که اسب بخار و گشتاور واقعاً به چه معناست و چگونه بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد. با این وجود، تقریباً اولین سوال تمام خریدران در مورد مشخصات خودرو، قدرت موتور و گشتاور ان است حتی ا،ر دقیقا از عملکرد آن سر درنیاورند.

اگر شما هم جزو همین افراد هستید و می خواهید بدانید که قدرت ۱۹۷ اسب بخار چری تیگو ۸ پرو واقعا به چه معنا است، در ادامه مقاله همراه ما باشید،

اسب بخار و گشتاور چیست؟

به قدرت تولید شده توسط یک موتور، اسب بخار آن می گویند. در فیزیک، قدرت به عنوان سرعتی که یک وسیله با آن کار می کند، تعریف می شود. برای خودروها مانند چزی تیگو ۸ پرو، اسب بخار به معنای سرعت است. بنابراین اگر می‌خواهید سریع‌تر بروید و سریع‌تر به سرعت برسید، به اسب بخار بیشتری نیاز دارید.

از سوی دیگر، گشتاور معیاری برای بیان یک نیروی چرخشی یا پیچشی است . در خودروها، موتور حول یک محور می چرخد و در نتیجه گشتاور ایجاد می کند. گشتاور را می توان به عنوان “قدرت” یک وسیله نقلیه در نظر گرفت و در حقیقت همان نیرویی است که یک ماشین اسپورت را از سرعت ۰ تا ۱۰۰ مثلا طی ۱۰ ثانیه می رساند.

گشتاور و اسب بخار چگونه به هم مرتبط می شوند؟

واحدهای اندازه گیری گشتاور معمولا بر حسب پوند فوت (نیروی یک پوند وارد بر یک فوت از میل‎لنگ) و یا نیوتن متر (نیروی وارد آمده بر حسب نیوتن بر میل لنگ) است. اسب بخار موتور با استفاده از دینامومتر اندازه گیری می شود، اما کاری که دینامومتر واقعا انجام می دهد اندازه گیری گشتاور خروجی موتور و همچنین RPM – یا “دور در دقیقه” است. این اعداد در زیر:

  گشتاور x RPM / 5252

 برای تعیین اسب بخار به کار می رونر. اسب بخار با اندازه گیری گشتاور بدست می آید زیرا محاسبه گشتاور آسان تر است.

گشتاور، همانطور که قبلا ذکر شد، بیان یک نیروی پیچشی است و بر حسب واحد نیرو ضربدر فاصله از محور چرخش اندازه گیری می شود. بنابراین، برای مثال، اگر از آچاری به طول ۱ متر برای اعمال نیروی ۱۰ نیوتن روی یک پیچ استفاده می‌کنید، در این صورت گشتاوری معادل ۱۰ نیوتن متر اعمال می‌کنید.

هر چه یک موتور، اسب بخار بیشتری تولید کند، پتانسیل گشتاور بیشتر است. روشی که پتانسیل این گشتاور، به سرعت و شتاب در دنیای واقعی تبدیل می‌شود، از طریق دیفرانسیل محوری و گیربکس خودرو است. این ارتباط، توضیح می دهد که چرا یک ماشین مسابقه و یک تراکتور که قدرت یکسانی دارند می توانند از لحاظ شتاب گیری به شدت متفاوت باشند. در یک ماشین مسابقه، تمام گشتاور از طریق گیربکس فقط برای ایجاد سرفت استفاده می شود، در حالی که در یک تراکتور، قدرت اسب بخار برای هل دادن و کشیدن وزنه های بسیار سنگین به کار می رود.

راه دیگر برای درک تفاوت اسب بخار و گشتاور، این است که تصور کنید قصد دارید در یک شیشه ترشی را باز کنید. هنگامی که از تمام قدرت خود برای باز کردن شیشه استفاده می کنید، بدون توجه به اینکه در آن جدا می شود یا نه، گشتاور اعمال می کنید. با این حال، قدرت اسب بخار فقط زمانیکه در از جای خود حرکت کند و بچرخد منتقل می شود. بنابراین برای شل کردن در ابتدا به گشتاور نیاز دارید و زمانیکه در شروع به چرخیدن کرد می توانید با وارد کردن قدرت (اسب بخار) بیشتر، در بطری را سریعتر بچرخانید و باز کنید.

 

تاثیر اسب بخار و گشتاور چری تیگو ۸ پرو بر سرعت

هم اسب بخار و هم گشتاور بر سرعت کلی خودرو تأثیر می گذارند، بنابراین می توانید ببینید که چرا برای اکثر خریدران این دو مشخصه اهمیت زیادی دارد. در دنیای واقعی رانندگی این دو مولفه بر شتاب خودرو و لذت رانندگی تأثیر قابل توجهی دارد.

همانطور که گفتیم تیگو ۸ پرو با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متری که با یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ترکیب شده، سرعت و شتاب بی نظیری را در رانندگی فراهم می کند.

اما شتاب و سرعت فوق العاده تیگو ۸ پرو تنها دلیلی نیست که شما را ترغیب به ثبت نام و خرید اقساطی این خودروی چری می کند. بیایید با امکانات و آپشن های بی نظیر این خودرو نیز بیشتر آشنا شویم.

 

امکانات و آپشن های چری تیگو ۸ پرو

چراغ های ال ای دی زیبا و هوشمند، رینگ های ۱۸ اینچی الومینیومی بسیار براق، داشبورد دیجیتالی با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، فضای داخلی بزرگ برای ۷ سرنشین، موتور ۱.۶ لیتری توربو GTI گیربکس دوکلاچه  ۷ سرعته، شتاب ۰تا ۱۰۰ حدود ۸.۹ ثانیه ای، کروز کنترل تطبیقی، سنسور تشخیص نقاط کور، نگه داشتن خودرو در لاین حرکتی، فقط بخشی از امکانات و آپشن های فوق العاده تیگو ۸ پرو است.

علاوه بر این تمامی پوشش خودرو از صفحات فولاد گالوانیزه ساخته شده است که آن را به یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در بازار تبدیل میکند.

سنسور باران

سنسور باران. سنسور باران در شیشه مرکزی کاری می کند، که وقتی شیشه خیس می شود، برف پاک کن ها به صورت خودکار فعال شوند. این سنسور کاملا به میزان شدت بارش حساس است و هرچه شیشه ها بیشترخیس بشوند، برف پاک کن ها سریع تر کار می کنند.

چراغ ها

چراغ های LED در جلو و عقب خودرو ۲.۷ بار نور بیشتری، نسبت به هالوژن های معمولی دارند. بعلاوه اینکه انرژی کمتری هم مصرف می کنند. از طرفی این چراغ ها، چراغ های هوشمند هستند. سیستم AFS به کار رفته در داخل ال ای دی ها بسته به سرعت شما و زاویه فرمان کاری می کند که در تاریک ترین شب ها تا ۱۵ درجه به راست و تا ۱۵ درجه به چپ، چرخش نور داشته باشید و حتی در تاریک ترین جاده ها، نقاط کور جاده سر پیچ نیز برای همیشه از بین برود.

ریموت چری تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو یک ریموت باریک و سبک دارد که وقتی به فاصله ۱ و ۲۰ سانتی به خودرو نزدیک می شوید، درکنار باز کردن در ها و اینه های جانبی، در خودرو را نیز باز می کند و اگر هر دو دستتان پر باشد چه اتفاقی می افتد؟

خیلی راحت کنار صندوق عقب می آیید، چند لحظه می ایستید و به محض چشمک زدن یک قدم عقب می آیید. در صندوق عقب به طور خودکار باز می شود و به راحتی وسایل تان را مدر صندوق عقب، می گذارید  سپس دکمه را می زنید و در بسته می شود.

خرید اقساطی چری تیگو ۸ پرو

اگر قصد خرید اقساطی هر یک از محصولات تیگو و آریزو را دارید می توانید با کارشناسان آسیا خودرو تماس بگیرید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *