مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چری آریزو 6

قیمت آریزو ۶ کارکرده چقدر با مدل صفر آن تفاوت دارد؟

تفاوت قیمت آریزو ۶ کارکرده با مدل صفر آن همواره ذهن طرفدارن این خودرو را درگیر می کند. همینطور که کراس‌اورهای چری به اسم تیگو به فروش می‌رسد،  سدان‌های چری هم به اسم آریزو به بازار دنیا عرضه می‌گردند.

نخستین عضو  گروه آریزو، مدل آریزو ۷ هست که در اواسط دهه ۲۰۱۳ به بازارهای چین آمده است. پس از آن آریزو ۳ ؛ ماشینی که در کلاس سدان‌های آن کوچک است در سال ۲۰۱۵ در جاده ها و خیابان‌های چین شروع به رفت و آمد کرد.

سابقه ورود آریزو ۶ در ایران

 سومین عضو چری آریزو ۵ است که در سال ۲۰۱۶ به این خانواده بزرگ ملحق گردید. ولی در شرایطی که به نظر نمی‌آید عرضه مدلی میان آریزو ۵ و آریزو ۷ خیلی منطقی باشد (به خاطر اینکه که آریزو ۴ نداریم !)،  یکباره چری همه را غافلگیر کرد و در نمایشگاه‌های ماشین پکن ۲۰۱۸ از ماشینی به ‌نام آریزو GX پرده برداشت، ماشینی که اکنون به اسم آریزو ۶ در کشور ایران مشهور شده است.

چینی‌ها، آریزو ۶ را با استفاده از پلتفرم M1X درست کرده‌اند، یعنی همان پلتفرمی که با همکاری جگوار لندرور  به منظور تولید ماشین های چری طراحی و تولید گشته است.

طراحی آریزو ۶ کارکرده

نکته  قابل ذکر دیگر  این است که آریزو ۶ به خاطر ابعادش،  تفاوت زیادی نسبت به آریزو ۵  ندارد. برای مثال طول کلی این خودرو  هرچند چیزی حدود ۱۲ سانتیمتر بزرگتر از آریزو ۵ می‌باشد اما فاصله محوری آن،  تقریبا با آریزو ۵ هم اندازه می‌باشد. از لحاظ فنی هم آریزو ۶،  قلب ۱.۵ لیتری خود را از آریزو۵ توربو به ارث گرفته است.

 گیربکس آن نیز از مدل CVT می‌باشد، البته با این اختلاف که در آریزو ۵ توربو شامل تیپ ‌ترونیک ۷ دنده می‌باشد، در صورتی که آریزو ۶ به تیپ ‌ترونیک ۹ دنده مجهز می‌باشد. آریزو۶ تنها در یک تیپ به بازار کشور ایران وارد شده و متاسفانه خصوصیاتی مانند «سنسور نقطه کور»، «سنسورهای همرنگ بدنه خودرو» و «تریم درونی  کرمی» هم از نمونه مونتاژ شده آن حذف گردیده است.

مشخصات فنی آریزو ۶ کارکرده

برخی از مهم ترین ویژگی های فنی این خودرو عبارتند از:

  • این ماشین دارای محور محرک است.
  • این خودرو شامل دیفرانسیل جلو می‌باشد.
  • دارای گیربکس است.
  • CVT شامل ۹ دنده مصنوعی است.
  • دارای پیشرانه و ۴ سیلندر توربوشارژ است.
  • دارای حجم موتوری ۱.۵ لیتری است.

عملکرد فنی خودرو  آریزو ۶ کارکرده شامل:

  • قدرتی با ۱۴۷ اسب بخار است.
  • دارای گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر می‌باشد.
  • دارای شتاب ۹ ثانیه ای است.
  • سرعت این خودرو ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.
  • مصرف ترکیبی این خودرو ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

بررسی اجمالی آریزو ۶ کارکرده

علاقه روزافزون افراد به کراس‌ اوورها موجب گشته که بیشتر ماشین سازان تمرکز بیشتری روی تولید و عرضه خودروهای بزرگ و بلند قامت داشته باشند. بنابراین این کار باعث کم شدن تنوع در دیگر کلاس‌های خودرویی شده است. مخصوصا وقتی مدتی از سطح ماشین های ارزان‌ قیمت و اقتصادی فاصله بگیریم می بینیم که بیشتر مردم گزینه‌های موجود در بازار یا شاسی‌ بلند ها را انتخاب می‌کنند. یا تلاش می‌کنند با بکارگیری اِلمان‌های آفرودی به نحوی خودشان را به شاسی‌بلندها نزدیک کنند تا با مد روز هماهنگ باشند. در این شرایط، معرفی سدان‌های خانوادگی جدید برای علاقه‌مندان به این کلاس خودرویی یک خبر خیلی  خوب به حساب می آید.

 خوشبختانه آسیا خودرو نگاه مخصوصی به این سگمنت داشته است و بعد از موفقیت در فروش چری آریزو ۵،  تصمیم‌گرفته  شانس خودش را با ارائه یک سدان خوشگل تر، جذاب‌تر،  لوکس‌تر و به نوعی کاملتر هم امتحان کند.

نتیجه این فکر به عرضه آریزو ۶ ختم شده است. ماشینی  که از خیلی جهات شباهت به همان آریزو ۵ دارد و با در نظر گرفتن پلتفرم و پیشرانه شبیه به هم،  در نگاه نخست یک محصول کاملا مستقل و متمایزی به نظر نمی‌آید ولی اصلاحات انجام شده روی  گیربکس،  با بهتر شدن طراحی و کامل کردن آپشن‌های ماشین موجب شده است که بتوان از آریزو ۶ بعنوان یک ماشین برتر از نسخه قبلی اسم ببریم.

قیمت آریزو ۶ کارکرده

برای تعیین قیمت آریزو ۶ کارکرده به یک کارشناس زبده نیاز است تا تشخیص دهد آیا خرید با قیمت پیشنهادی فروشنده به صرفه است یا نه. چری آریزو ۶ یک سدان نیمه لوکس چینی می‌باشد که با در نظر گرفتن طراحی خشن و زیبایی که دارد، داشتن کابین مدرن و خوش ساخت و آپشن‌های رفاهی دیگر و  داشتن ایمنی مناسب‌تر  از پتانسیل بسیار بالایی به جهت موفقیت در کشور ایران برخوردار است. در نتیجه، تا همین امروز نیز توانسته نظرات خیلی ها را به خودش جذب کند. این خودرو از پیشرانه‌ی مشترک با آریزو ۵ بهره می‌برد، ولی به دلیل استفاده از گیربکس CVT ارتقاء پیدا کرده است  و شتاب بهتری گرفته است که اجازه نمیدهد در بحث توانایی‌های حرکتی با کمبود خاصی روبه‌رو شود. همین طور فضای بزرگ کابین و صندوق در کنار ارگونومی مورد قبول داخلی و داشتن کیفیت مناسب متریال بر زیاد شدن جذابیت‌های این ماشین تاثیر زیادی داشته است.

معایب آریزو ۶ کارکرده

همچنین در بین همه نکات مثبتی که دارد مشکلات و ایراداتی نیز دیده می شود. نخست  بحث قیمت‌گذاری می‌باشد که ارزش خرید آریزو ۶ را تا حد زیادی  زیر سوال می‌برد. مخصوصا که نماینده چری افت قیمت محسوسی نیز در نمونه‌های دست‌ دوم داشته است. در ضمن سدان جدید آسیا خودرو برخلاف شتاب مناسبی که دارد،  از لحاظ هندلینگ و ترمز،  وضعیت متوسطی  دارد و در پیچ‌های خطرناک (البته در سرعت‌های  بسیار بالا ) با مقداری کم فرمانی مواجه است.

سیستم تعلیق این خودرو در ترکیب با لاستیک‌های فاق‌کوتاه می‌باشد که سواری نرمی برای افراد داخل خودرو مهیا نمی‌کند و گاهی اوقات روی صندلی‌های عقب کوبش‌هایی احساس می‌شود.

مقایسه قیمت آریزو ۶ کارکرده با آریزو ۶ صفر  در آسیا خودرو

قیمت دست دوم این خودرو از ۷۶۰ میلیون تا ۸۵۰ میلیون است که بستگی به سال تولید و وضعیت خودرو دارد. قیمت صفر این خودرو ۹۰۹ میلیون تومان است. لذا با توجه به اختلاف قیمت اگر وضعیت خودرو خوب باشد خرید آریزو ۶ کارکرده به صرفه است.

پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶

با سفارش آنلاین آریزو ۶ کارکرده میتوانید خرید خود را به هر شکل که راحت هستید قسط بندی کنید.

جمع بندی

 شما میتوانید برای اطلاع از جزئیات دقیق محصولات آسیا خودرو با استفاده از سایت آسیا خودرو از قیمت ها و شرایط خرید اطلاع یابید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه مقاله بررسی مشخصات و قیمت آریزو ۵ صفر اتومات را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *