مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خرید اقساطی چری آریزو 6 و امکانات داخل کابین

چطور مثل یک کارشناس ماشین نو را بررسی کنیم؟

نحوه کارشناسی  و بررسی ماشین برای خرید یک ماشین نو و یا دست دوم یکی از مهم‌ترین چالش‌ها است، به گونه‌ای که برای کارشناسی آن موارد مختلفی باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نا آگاهی از این مسائل، ممکن است ضرر اقتصادی زیادی به ما وارد شود.

چگونه ماشین خود را کارشناسی کنیم؟

علاوه بر بررسی ماشین و کارشناسی در زمان خرید خودرو، کارشناسی در زمان فروش آن نیز حائز اهمیت بوده و اگر با مسائل آن نیز آشنا نباشید ممکن است کلاه سرتان رفته و آن را به قیمت پایین تر از ارزش واقعی خود به فروش برسانید.

کارشناسی ماشین خارجی نو تفاوت می کند. مثلا در خرید اقساطی چری آریزو ۶ بایستی اطلاعات کامل و جامعی در مورد مشخصات فنی آن داشته باشید.

بررسی ماشین و کارشناسی خودرو در محل

امروزه با پیشرفت اینترنت به سادگی می توان کارشناسی ماشین را در هر زمان و مکانی انجام داد و سایت های زیادی برای انجام کارشناسی خودرو در محل برای شما این کار را انجام می دهند. سایت‌هایی مانند آسیا خودرو که از وب سایت های معتبر و عرضه کننده محصولات شرکت مدیران خودرو است می تواند به شما در زمینه کارشناسی خودرو نو و دریافت کلیه اطلاعات لازم پیش از خرید کمک کند.

 برای مثال شما می توانید برای خرید اقساطی چری آریزو ۶ با مراجعه به صفحه فروش سایت آسیا خودرو مراجعه نموده و در مورد قیمت و نحوه خرید اقساطی و همینطور نحوه بازپرداخت اقساط کسب اطلاعات کنید.

به علاوه، کلیه اطلاعات لازم برای بررسی ماشین و ارزیابی مشخصات آن در صفحه محصولات این سایت وجود دارد یا اگر مایل باشید می توانید در اسرع وقت با کارشناسان خودروی این شرکت تماس بگیرید.

بررسی ماشین و کارشناسی خودروی دست دوم

در رابطه با خودروی دست دوم کلیه خدمات قیمت گذاری و انتخاب گزینه تشخیص رنگ و کارشناسی خودرو وب سایت های معتبر مختص کارشناسی خودرو وجود دارد. لذا شما می توانید درخواست کارشناسی و بررسی ماشین در محل خودرو را ثبت کرده تا در کوتاهترین زمان کارشناسان مجرب جهت کارشناسی در محل حضور یابند.

امروز لازم نیست برای کارشناسی خودرویتان به مکان خاصی مراجعه کرده و اغلب شرکت های کارشناسی خودرو خدمات کارشناسی را در محل ارائه می دهند.

هزینه بررسی ماشین و کارشناسی خودرو

 قیمت کارشناسی هر ماشینی با ماشین دیگر تفاوت داشته و نمی توان قیمت ثابتی را برای آن تعیین کرد. برای مثال قطعاً کارشناسی بی.ام.و با آن همه آپشن تفاوت بسیار زیادی با پراید داشته و طبیعتاً قیمت آن نیز بالاتر است. علاوه بر بحث قیمت ماشین، هزینه های ایاب و ذهاب نیز در کارشناسی خودرو تاثیر دارد.

نحوه کارشناسی خودروی نو

هر فردی توانایی کارشناسی خودرو را نداشته و کاری بسیار تخصصی است. از این رو اگر کارشناسی خودرویتان را خودتان انجام داده و یا به فردی غیرمتخصص بسپارید به ضرر شما تمام می شود. البته اگر باز هم خودتان باور دارید که می توانید کارشناسی خودرویتان را خودتان انجام دهید موارد اشاره شده در لیست زیر باید به طور کامل توسط شما بررسی شوند.

بررسی ماشین و کامل بودن اسناد و مدارک

قبل از بررسی خودرو از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل نموده و آنها را با دقت بررسی کنید.

  • سند کارخانه
  • کارت ماشین
  • برگ سبز
  • سند دفترخانه
  • بیمه نامه شخص ثالث
  • بیمه نامه بدنه
  • معاینه فنی
  • گارانتی
  • سوئیچ یدکی
  • بررسی سلامت فنی خودرو

همانطور که دیدید، بررسی ماشین و کارشناسی خودرو کاری بسیار تخصصی بوده و توسط افراد عادی انجام  نمی شود به گونه‌ای که بیش از ۴۰۰ آیتم باید در این فرآیند مورد بررسی قرار گیرد. اما کارشناسی عمومی خودرو نیز نکاتی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ماشین را حتماً در هوای روشن بررسی کنید.

اگر در یک ماشین مهمترین قسمت های آن یعنی قسمت بدنه، سقف، ستون و شاسی ماشین دچار خوردگی و صدمه شوند، ماشین هرگز درست کار نمی کند. برای تشخیص رنگ شدگی ماشین از آهنربای تشخیص رنگ استفاده کنید و نحوه کار آن به این صورت است که آهنربا را باید بر روی بدنه ماشین کشیده و هر قسمتی که آهنربا به آن وصل شود یعنی آن قسمت رنگ شده است. اگر سخت دچار رنگ شدگی باشد احتمال چپی بودن ماشین وجود دارد.

زنگ زدگی شاسی و کفی خودرو از دیگر موارد کارشناسی خرید خودرو است به خصوص اگر از شهرهای شمالی یا  مرطوب  آن را خریده باشید. البته این موارد در کارشناسی ماشین نو وجود ندارد.

خرید اقساطی چری آریزو ۶

خودرو آریزو ۶ دارای امکانات و آپشن های بسیار خوبی است و با رقبای اروپایی خود در بسیاری از مشخصات برابری می کنند. با این حال اگر مایلید از یک نظر کارشناسی در مورد مشخصات این خودرو بهره مند شوید تنها راه آن مشاوره با کارشناسان فنی این خودرو می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شد که در کارشناسی  و بررسی ماشین چه مواردی باید مورد بررسی قرار گیرند و این کار توسط افراد متخصص انجام شوند.

از آنجایی که موتور ماشین مهمترین بخش از هر ماشین است، بررسی موتور و مشخصات فنی آن کمک زیادی به خرید یک خودروی با دوام به شما می کند. اگر باز هم تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد بررسی ماشین قبل از خرید کسب کنید مقاله کدام مشخصات خودرو را قبل از خرید بررسی کنیم؟ را مطالعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *