مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فروش خودرو

آیا آریزو ۶ بهترین خودرو چینی در ایران است؟

علاقه روزافزون مردم به کراس‌اوورها باعث شده که اکثر خودروسازان تمرکز خود را روی ساخت و عرضه ماشین‌های بلندقامت بگذارند. و نتیجه این امر به کاهش تنوع در سایر کلاس‌های خودرویی انجامیده است. بخصوص وقتی از سطح خودروهای ارزان‌قیمت و اقتصادی فاصله گیریم مشاهده می‌کنیم که اکثریت گزینه‌های موجود در بازار یا شاسی‌بلند هستند یا سعی داشته‌اند با استفاده از اِلمان‌های آفرودی به نوعی خودشان را به شاسی‌بلندها بچسبانند تا با مد روز هماهنگ شوند. در چنین شرایطی، معرفی سدان‌های خانوادگی جدید برای علاقه‌مندان به این کلاس خودرویی خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. اما اصلاحات صورت گرفته روی گیربکس، بهبود طراحی و تکمیل آپشن‌های خودرو، بتوانیم از آریزو ۶ به عنوان یکی از بهترین خودرو چینی یاد کنیم.

خوشبختانه مدیران‌ خودرو نگاه ویژه‌ای به خودرو آریزو ۶ داشته و پس از موفقیت در فروش چری آریزو ۵، تصمیم گرفت شانس خود را با ارائه یک سدان زیباتر، لوکس‌تر و به نوعی کامل‌تر نیز امتحان نماید. که حاصل این تفکر به عرضه آریزو ۶ منتهی شد. خودرویی که از بسیاری جهات مشابه همان آریزو ۵ است. و با توجه به پلتفرم و پیشرانه مشابه، در نگاه اول محصول چندان مستقل و متفاوتی به نظر نمی‌رسد.

مشخصات خودرو آریزو ۶

با گشودن درب موتور چری آریزو ۶ با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که قبلاً روی آریزو ۵ و تیگو ۷ مشاهده کرده بودیم مواجه میشویم. این انجین ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ قادر است در بهترین حالت ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. ممکن با توجه به اختلاف قیمت موجود میان آریزو ۵ و ۶ از روئیت این اعداد و ارقام مشابه نا امید شده باشید اما زود قضاوت نکنید چراکه همه چیز در موتور خلاصه نمی‌شود. از مشکلات آریزو ۵ که جلوی شتاب‌گیری ایده‌آل ماشین را گرفته بود تاخیرهای آزاردهنده گیربکس و ناهماهنگی موتور با سیستم انتقال قدرت بود و حالا در آریزو ۶ این مشکل تا حد بسیار خوبی برطرف شده تا شاهد شتاب صفر تا صد رسمی حدود ۹.۲ ثانیه باشیم که بسیار بهتر از برادرش است.

اما جعبه‌دنده جدید چری که قابلیت شبیه‌سازی ۹ سرعت را دارد پیشرفت محسوسی نسبت به قبل داشته و دیگر راننده را آزار نخواهد داد. اکنون تنها نقاط ضعف گیربکس نسبت به انواع AT در مواردی مثل کمبود لذت رانندگی و صدای بیشتر موتور در هنگام شتاب‌گیری خلاصه می‌گردد که آنها هم تا حدود زیادی قابل چشم‌پوشی هستند. خلاصه اگر به شتاب و سرعت علاقه دارید، آریزو ۶ رویتان را زمین نخواهد انداخت و در مقابل رقبای مطرحی همچون مزدا ۳ سربلند نگاهتان می‌دارد. البته سیستم تعلیق ساده عقب و هندلینگ متوسط ماشین باعث شده که این شتاب مناسب بیشتر در مسیر مستقیم بکار آید و در پیچ‌های تند باید با احتیاط و سرعت مطمئن برانیم. بخصوص که ترمزهای آریزو ۶ هم به نسبت شتاب ماشین عملکرد کاملاً معمولی دارند و به نوعی برای رانندگی اسپرت و مسابقه‌ای ساخته نشده‌اند.

 

در مورد این خودرو همچنین می‌توانید مطلب صندلی های آریزو ۶ پرو را نیز مطالعه کنید.

شرایط فروش اقساطی چری آریزو 6 - مشخصات فنی و قیمت آریزو Chery Arrizo 6

چرا آریزو ۶ بهترین خودرو چینی صفر بخریم

آریزو ۶ یکی از بهترین خودرو چینی است. که جدیدترین مبارز مدیران خودرو در بازار سدان‌های جمع‌وجور و نسبتا گران‌قیمت بازار می باشد. و از سال ۱۳۹۸ در بازار عرضه می‌شود. این سدان جدید چینی با طول و فاصله محوری بیشتر، فضای داخلی بهتری در مقایسه با مزدا۳ دارد. در بخش طراحی نیز گرچه لزوما نمی‌توان آریزو را زیباتر از مزدا ۳ عنوان کرد، اما طراحی آن به‌وضوح مدرن‌تر و به‌روزتر است.

اختلاف سن بین دو خودرو، در کابین نمود بیشتری دارد. در کابین چری آریزو ۶ کلیدهای معدودی دیده می‌شود و اکثر تنظیمات لمسی هستند. این طراحی مدرن کاملا خود را برتر از مزدا نشان می‌دهد. کیفیت ساخت کابین نیز بالاتر از دیگر ساخته‌های چری است و فاصله خود را با محصولات رده بالا، کم‌تر کرده است.

امکانات کابین نیز دیگر برگ برنده چری است؛ چون در آریزو ۶ مواردی مانند دو حالت رانندگی، کروزکنترل، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دی لایت، اتولایت، فرمان برقی، مانیتور ۹ اینچی لمسی، نویگیشن، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین جانبی، نمایش‌گر ۷ اینچی در پشت آمپر، ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار، ریموت استارتر، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سانروف برقی دیده می‌شوند که اندکی بالاتر از امکانات مزدا ۳ نیو به نظر می‌رسد.

چری آریزو ۶، موتوری کوچک‌تر از مزدا ۳ دارد. موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر این خودرو به کمک توربو شارژر می‌تواند ۱۴۷ اسب‌ بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی موتور در آریزو ۶ با استفاده از گیربکس CVT به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. آریزو ۶ دارای شتاب صفرتاصد ۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

آریزو 6 پرو، بررسی مشخصات فنی و قیمت - آریزو کلاب

معایب بهترین خودرو چینی آریزو ۶

  • پیشرانه کم‌حجم
  • حذف برخی امکانات در نسخه عرضه‌شده به بازار ایران
  • قیمت بالا
  • افت قیمت بازار کارکرده

کلام آخر

در نهایت باید گفت چری آریزو ۶ در ظاهر خودروی جذاب و عامه پسند است. اما ایمنی و مشخصات فنی در حد همان آریزو ۵ توربو است. در نتیجه اگر اختلاف قیمت نجومی مابین این دو خودرو وجود داشته باشد نمی تواند گزینه مناسبی باشد .اما اگر با قیمت مناسب و نزدیک به آریزو ۵ عرضه گردد ارزش پرداخت اندک مبلغی بیشتر را خواهد داشت. قابل ذکر است آریزو ۵ هم علی رغم برخورداری از ظاهر جذابش هرگز نتوانست در بازار ایران موفق عمل نماید و زمانی که بازار خودرو دچار تلاطم نشده بود مدیران خودرو برای فروش آریزو۵ مجبور به ارائه شرایط فروش اقساطی بلند مدت بود. از همین رو انتظار می رود که در صوت قیمت گذاری نامناسب سرنوشت آریزو ۶ همانند عضو کوچکتر خانواده چری گردد.

شما می توانید برای خرید بهترین خودرو چینی و اطلاع از پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

 

.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *