مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چری اریزو 5

خرید آریزو ۵ توربو جدید بهتر است یا تیگو ۷؟

در این مقاله قصد داریم مقایسه ای بین خرید چری آریزو ۵ و تیگو داشته باشیم. آریزو ۵ (CHERY Arrizo 5) در آغاز ورود خود به بازار داخلی فقط در دو نوع لاکچری و اکسلنت به بازارعرضه گردید که هر دو نوع آنها به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت بالا و مصرف سوخت کم مجهز شده بود. خودروی آریزو  ۵ شامل استاندارد آلایندگی یورو ۵ می‌باشد. همینطور این خودرو موفق شده که ۵ ستاره ایمنی در مرکز استاندارد و ایمنی اروپا (EURONCAP) را بدست آورد.

امکانات چری آریزو ۵

خودروی آریزو ۵ دارای امکانات رفاهی مناسبی می ‌باشد و از نظر ظاهری احتیاج بصری مشتریان را رفع می‌ کند. شرکت آسیا خودرو در تلاش است تا آریزو ۵  را با قیمت کمتر و ارائه آپشن‌های قابل قبول و قابل توجهی به جای محصولات کره‌ای که اکنون در بازار هستند عرضه کند.

قابل ذکر می‌باشد که خودروی آریزو ۵ شامل گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰۰۰۰ کیلومتر از کمپانی آسیا خودرو است.

قیمت فروش نقدی و اقساطی چری آریزو ۵

قیمت نقدی این خودرو ۷۲۷ میلیون تومان می باشد و اگر قصد خرید  اقساطی دارید به میزان ۴۰ درصد مبلغ خودرو به عنوان تسهیلات به آن افزوده می‌شود. این مبلغ برابر با ۴۶۳ میلیون تومان می باشد و باقی مانده مبلغ را می ‌توان در اقساط ۶۰ ماهه پرداخت نمود.

 مزایا تیگو ۷ از نظر طراحی ظاهری

در آغاز با مشاهده و بررسی ظاهری تیگو ۷ می‌توانید بفهمید که  این خودرو علاوه بر ظاهر اسپرتی که دارد دارای ظاهری لوکس و زیبا نیز است. این یکی از فاکتورهای مهم برای مخاطبان آن به ویژه در بازار خودرو ایران به حساب می‌آید. طراحی بخش جلو ایران خودرو و هماهنگی آن با بخش‌های دیگر موجب به وجود آمدن یک جلوه مطلوب و زیبا گردیده است. طراحان تیگو ۷ با بکارگیری خطوط کاملا پیشرفته در فاصله چراغ‌های عقب تا بخش جلوی خودرو می ‌تواند ظاهر عضلانی به این خودرو بدهد. در بخش طراحی داخلی هم کمپانی چری آریزو ۵ با بکارگیری دو ترکیب رنگی بسیار مناسب در کنار یکدیگر حس بسیار خوبی را به سرنشینان آن می‌دهد.

طراحی ظاهری چری آریزو ۵ جدید

آریزو ۵ توربو از نظر طراحی ظاهری جدید ولی تفاوت زیادی با مدل های قبلی که در بازار هستند ندارد  و فقط چند تغییر جزئی دارد. با در نظر گرفتن اینکه آریزو از نظر ظاهری کاملا خودش را ثابت نگه داشته است و نشان داده که از محبوب ترین و بهترین مدل های موجود در بازار است. این چنین تصمیمی زیاد هم دور از ذهن نیست. طراحی ظاهری این مدل از همه لحاظ زیبا و جذاب می‌باشد و از بهترین و محبوب ‌ترین گزینه ها در میان ماشین های هم قیمت خودش به حساب می‌آید.

در نمای جلو چری آریزو ۵ جدید از نظر پنجره ها به روز و مدرن شده است. کمپانی تولید کننده این خودرو نام این پنجره ها را پنجره کهکشانی گذاشته است. جلو پنجره این خودرو با نقطه های کروم رنگ است و طرح ستاره های پراکنده در آسمان را دارد. این ویژگی ظاهر کلی جلوی پنجره را به یک کهکشان پر از ستاره شبیه کرده است که آرم شرکت در مرکز این کهکشان طراحی شده است.

تقریبا در نمای جانبی تمام چیزهایی که وجود دارد مانند نسخه های معمولی مشاهده می شود و فقط تفاوت آریزو ۵ توربو جدید به تغییر رینگ ها و کالیپر ترمز محدود گشته است. همین تغییرات کوچک موجب شده که ظاهر خود را خیلی مدرن تر و جذاب تر شود و حتی شیک تر از تیگو ۷  از نظر برخی افراد به نظر آید. در نمای عقب این خودرو هیچ نوع تفاوتی میان نسخه های معمولی و مدل های پرو که در کشور ایران است و با نام آریزو ۵ جدید عرضه میگردد وجود ندارد.

چری آریزو 5 جدید

طراحی داخلی چری آریزو ۵ جدید

هرچند که در طراحی ظاهری و بدنه آریزو ۵ توربو جدید تغییرات زیادی انجام نشده است ولی در مورد طراحی داخلی و کابین کاملا همه چیز فرق می‌کند و شما با یک ماشین بسیار جدید و زیبا روبرو هستید.

مقایسه چری آریزو ۵ جدید با تیگو ۷

  • مدل بدنه تیگو ۷ از جنس Suv است. بدنه آریزو دارای جنس سدان می‌باشد.
  • تعداد سرنشینان تیگو ۵ نفر می‌باشد ولی آریزو ۵ جدید ۴ نفر می‌باشد.
  • از نظر توان، تعداد سوپاپ و سیلندر هر دو یکسان هستند.
  • مصرف سوخت تیگو۷ خیلی کمتر از آریزو ۵ جدید است.
  • سیستم فرمان آریزو ۵ هیدرولیک می‌باشد و سیستم فرمان تیگو ۷ برقی می‌باشد.
  • اما سیستم تصویری و صوتی  هر دو ماشین یکی می‌باشد.

مقایسه ویژگی های تیگو ۷ از لحاظ مشخصات فنی با چری آریزو ۵

در آغاز به بررسی مزایا و ویژگی‌های تیگو ۷ از لحاظ مشخصات فنی می‌پردازیم. این کراس اوور جذاب توانسته است که به وسیله موتوری کم حجم و توربو شارژ خود امتیاز بیشتری نسبت به دیگر رقبای خود در بازار خودرو ایران مثل کیا اسپورتیج و هیوندای توسان بدست آورد. طراحان تیگو ۷ با انتخاب موتور یک و نیم لیتری توربوشارژ توانسته اند گزینه بسیار خوبی را به منظور برآورده کردن احتیاجات این خودروی ۱۵۰۰ کیلویی گزینش کنند.

همچنین این خوردو دارای مصرف سوخت مناسبی نیز می‌باشد.

مزایا و ویژگی‌های چری آریزو ۵ جدید

فهرست بلند بالایی از خصوصیات مثبت و مزایایی که در آریزو  ۵ وجود دارد آن را به یکی از محبوب ترین و پرفروش‌ترین و پر طرفدار ترین خودروهای مونتاژی بازار کشور ایران تبدیل کرده است. مسلما  اصلی ترین و مهمترین ویژگی این خودرو، قیمت بسیار مناسب و اقتصادی آن می باشد که با خودروهای تولید داخل مانند دنا، تارا و شاهین مقایسه می‌شود. در حالی که هم از نظر طراحی و هم از لحاظ کیفیت تولید خیلی بالا بهتر از آنها ظاهر گردیده است. ویژگی‌های دیگری مثل عملکرد فنی مناسب، طراحی ظاهری جذاب، برخورداری از امکانات رفاهی خوب، داشتن ایمنی بالاتر از خودروهای هم رده از نظر قیمت، بازار خرید و فروش بسیار زیاد، هزینه‌های نگهداری اقتصادی و … درباره آریزو ۵ وجود دارند که مسلما برای چری آریزو ۵ توربو جدید هم تکرار شده است.

بازار خرید و فروش آریزو ۵ جدید

آریزو  ۵ جدید در انواع و اقسام مدل های بسیار متفاوت در بازار وجود دارد تا بتواند طیف گسترده‌ای از قیمت ها را پوشش دهد. ارزانترین نوع آریزو  ۵  که دارای موتور ۱۵۰۰ سی سی معمولی است و جعبه دنده دستی دارد عرضه میگردد. گرانترین نوع آن دارای یک موتور توربو شارژ و جعبه دنده اتوماتیک است. همه مدل های نام برده شده از بازار خیلی خوب و پررونقی برخوردار می‌باشند و در مقابل رقبای خود از بهترین گزینه‌ها بحساب می‌آیند.

جمع بندی

با خرید آنلاین چری آریزو ۵ از شرکت آسیا خودرو علاوه بر صرفه جویی در وقت می توانید با خیال راحت  بهترین تصمیم را در مورد خرید خود بگیرید و آن را با قیمت اصلی تولید کننده خریداری نمایید.

 

 

 

 


ثبت نظر

یک پاسخ به «خرید آریزو ۵ توربو جدید بهتر است یا تیگو ۷؟»

با سلام

در حال حاضر امکان خرید نقدی و اقساطی اریزو ۵ IE FL (آریزو ۵ اسپرت) وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *