مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات تیگو ۷

آیا خرید تیگو ۷ دست دوم به صرفه است؟

خرید تیگو ۷ دست دوم و کارکرده یکی از گزینه هایی می‌باشد که متقاضیان خرید این خودرو با بودجه کمتر می‌توانند آن را انتخاب کنند. حداقل چند سال است که خودرو تیگو ۷ وارد بازارهای خودروی کشور ایران شده است و به همین خاطر است که می‌توانیم بگوییم که این اتومبیل اکنون دارای بازار دست دوم و همینطور بازار دسته اول و نوی خوبی می‌باشد. ولی خرید کدام یک از این دو نمونه اتومبیل ها می تواند برای خریداران به صرفه تر باشند؟

بعضی از خریداران تصمیم می‌گیرند که تیگو ۷ دست دوم مدل ۹۹ و یا نمونه‌های پایین تر را خریداری نمایند تا با این کار هزینه پایین‌تری را برای خرید اتومبیل پرداخت کنند؛ ولی بعضی از خریداران دیگر هم علاقه‌مند به خرید خودرو های دست دوم را ندارند و دوست دارند که با پرداخت هزینه بیشتر، یک اتومبیل جدید و دست اول را خریداری نمایند.

ویژگی ها و خرید تیگو ۷ دست دوم

در ابتدا بهتر است که در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات فنی و همینطور ویژگی‌های ظاهری خودرو تیگو ۷ اطلاعاتی را بدست آوریم تا بتوان در مورد خرید تیگو ۷ نمونه دست دوم و یا دست اول تصمیم بهتری را بگیریم.

ویژگی های فنی و موتوری تیگو ۷

ویژگی‌های مهم فنی و موتوری خودرو تیگو ۷ شامل قسمت‌های گوناگونی می‌شود که در این بخش به طور جز به جز آن را بررسی می‌کنیم. در آغاز از بررسی دیفرانسیل، نوع گیربکس، حجم موتور، و همینطور نوع پیشرانه آن شروع میکنیم.

در خرید خودرو تیگو ۷ در نمونه دست دوم و همینطور دست اول، اول به مدل گیربکس آن توجه نمائید.  گیربکس تیگو ۷ از مدل CVT می‌باشد که ۹ سرعته هم می‌باشد. این مدل از گیربکس ها قادرند مزیت‌های زیادی را داشته باشند. برای مثال در مسافت‌های بسیار طولانی و یا زمانی که در  خیابان های شهر در حال رانندگی می‌باشید و  شما در ترافیک گیر کرده‌اید، دیگر احتیاجی نیست که مدام با کلاچ درگیر شوید.

همچنین موضوع لازم این است که بدانید این مدل گیربکس قادر است در هر دور موتور و هر دنده ای، بیشترین بازدهی را داشته باشد و احتیاجی به این نیست که ماشین را به دنده خاصی برسانید تا شاهد شتاب و سرعت آن باشید.

نوع محور در این اتومبیل از مدل دیفرانسیل جلو می‌باشد و به همین خاطر است که این اتومبیل‌ها برخلاف اینکه از مدل کراس اور می‌باشند و وزن بدنه آنها سنگین است، قادر هستند سرعت و شتاب خیلی زیادی داشته باشند.

پیشرانه هایی که در  اتومبیل تیگو ۷پرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت به تیگو ۷ پیشرفت زیادی داشته است و از مدل ۴ سیلندر است که به توربو شارژ مجهز گردیده است این پیشرانه‌ها باعث می‌شوند که در صورت کم بودن حجم موتور، باز هم اتومبیل دارای قدرت و سرعت بسیار بالایی باشد.

مورد بعدی که از  زیر شاخه های فنی اتومبیل می‌باشد،  به حجم کلی موتور مربوط می‌شود. حجم کلی و یا ظرفیت موتور این اتومبیل یکی دیگر از موضوعاتی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد. در خودرو تیگو ۷ پرو، حجم موتور معادل ۱.۵ لیتر می‌باشد و همین موضوع موجب کم مصرف بودن اتومبیل می‌شود.

بررسی عملکرد موتور پیش از خرید تیگو ۷ دست دوم

موضوع بعدی در خصوص مشخصات فنی و همینطور سیستم عملکردی این خودرو است. قدرت موتور این اتومبیل معادل ۱۴۷ اسب بخار می‌باشد و قادر است که قدرت و سرعت خیلی زیادی را برای اتومبیل ایجاد کند. گشتاوری آن هم معادل ۲۱۰ نیوتن بر متر می‌باشد. این مقدار از گشتاوری می‌تواند شتاب‌گیری خیلی خوبی را برای  خودرو تیگو ۷ به وجود آورد.

مقدار شتاب گیری این اتومبیل از سرعت ۰ به سرعت ۱۰۰ در حدود ۲ تا ۱۰ ثانیه می‌باشد. این میزان از شتاب‌گیری برای یک خودروی کراس اور می‌تواند خیلی خوب باشد. نهایت سرعتی که می‌توانید با فشار دادن حداکثری پدال گاز به این خودرو وارد کنید، معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این میزان می تواند برای یک اتومبیل کراس اور خیلی زیاد باشد. مقدار مصرف سوخت این اتومبیل را هم اگر بخواهیم بطور ترکیبی در نظر بگیریم ، معادل ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت می‌باشد.

دانستن این اطلاعات قبل از خرید تیگو ۷ دست دوم ضروری است.

بررسی ویژگی های ظاهری در خرید تیگو ۷ دست دوم

یکی دیگر از نکات مهمی که بایستی در مورد خودرو تیگو ۷ پرو در نظر بگیرید در رابطه با خصوصیات و مشخصات ظاهری این خودرو است. نخستین مورد اختلاف در مورد جلو پنجره خودروهای تیگو ۷ پرو و تیگو ۷ معمولی می‌باشد. در خودرو تیگو ۷ پرو، جلو پنجره آن شبیه به اتومبیل تیگو ۸ طراحی شده که ظاهر کهکشانی دارد و بسیار بزرگتر از حالت عادی می‌باشد.

نکته بعد در مورد چراغ‌های خطی LED آن می باشد که به صورت یک نوار تقریبا باریک در چراغ های اصلی قرار گرفته است. همینطور در طراحی تیگو ۷ پرو در مورد شکل کلی چراغ‌ها هم تغییراتی به وجود آمده است. همچنین چراغ‌های جلو و همینطور چراغ‌های عقب به صورت کامل نسبت به نمونه اولیه خود بسیار تغییر کرده است.

خرید اقساطی ماشین تیگو ۷

اگر قصد خرید اقساطی تیگو ۷ را دارید، آسیا خودرو این امکان را برای شما ایجاد کرده است، لذا با مراجعه به سایت آسیا خودرو از شرایط خرید اقساطی این خودرو اطلاع یابید.

جمع بندی

با در نظر گرفتن  مطالب و مواردی که در مورد خرید خودرو تیگو ۷ دست دوم در طول این مقاله عنوان شد، متوجه شدید که خرید اقساطی خودرو تیگو ۷ را می‌توانید به آسانی از نمایندگی های آسیا خودرو که در تمام کل کشور ایران نمایندگی دارد انجام دهید.

این کار باعث می شود که با در نظر گرفتن بودجه و با هر  استطاعت مالی که در پرداخت کردن اقساط داشته باشید می‌توانید خیلی راحت و ساده خودروی مورد علاقه خود را مثل تیگو ۷ خریداری کنید، بنابراین می‌توانید خیلی راحت خودروی نو و دست اول را با توجه به توان مالی خود خریداری نموده و دیگر نیازی به خرید خودرو دست دوم نخواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله  تیگو ۷ جدید چه امکانات و آپشن هایی دارد؟ رجوع کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *