مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ایمن ترین خودرو چینی

آیا قیمت شاسی بلند و کراس اوور MVM متفاوت است؟

اختلاف قیمت شاسی بلند و کراس اوور یکی از موضوعاتی است که سوالات زیادی را در ذهن بسیاری از افراد به وجود می‌آورد. ما  در این مقاله در تلاش هستیم تا به برخی از سوالات پاسخ دهیم بنابراین با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این اتومبیل ها بدست آورید.

ارزیابی محبوبیت و قیمت شاسی بلند و کراس اوور

بر طبق آمارهای بین‌المللی منتشر شده، در سال‌های گذشته علاقه مشتریان به اتومبیل های شاسی بلند بسیار افزایش یافته و همین موضوع موجب شده است که  کمپانی‌های اتومبیل سازی را به طرف تولید این محصولات سوق دهد.

اتومبیل مدل شاسی بلند یکی از اتومبیل های بسیار جادار، قدرتمند و با ابهتی می‌باشد که ممکن است هر فردی آرزوی خرید چنین اتومبیلی را داشته باشد.

اختلاف ویژگی های خودروی شاسی بلند و ماشین های کراس اوور

در این میان اتومبیل هایی هم موجود هستند که بر خلاف شباهت‌های زیادی که دارند فقط اسم شاسی‌بلند را به خود گرفته‌اند.

از همین رو از زمان ورود این خودرو به بازار، این اتومبیل ها به لطف دارا بودن بخشی از قابلیت‌های خودروی شاسی‌بلند و مزایایی مثل مصرف سوخت بسیار کم، ابعاد مناسب تر و جمع‌ و جورتر و همچنین هزینه نگهداری کمتر و قیمت به نسبت مناسب‌تر و ارزان‌تر به یکی از پرفروش ترین اتومبیل های بازار تبدیل شده اند. اخیرا هم انتظار می‌رود تا چندین سال دیگر، کراس‌اوورها عنوان پرطرفدارترین خودروی جهان را از آن خود کنند.

اختلاف اتومبیل شاسی بلند و نمونه کراس اوور در پلتفرم

نخستین و اصلی‌ترین اختلاف اتومبیل شاسی بلند و کراس اوور، کلاس متاثر از پلتفرم‌های قابل استفاده در تولید آنها می‌باشد.

در تولید شاسی‌بلندها از شاسی های جدای از بدنه یعنی چیزی شبیه به شاسی که نردبانی است و برای ‌پیکاپ‌ها در کامیونت‌ها بکار می روند استفاده می‌نمایند. زیرا در این اتومبیل ها اولویت اصلی دست یافتن به قدرت بالا و همچنین برخورداری از فضای بسیار زیاد و عبور از جاده‌های صعب‌العبور می‌باشد. به همین خاطر  بایستی کل اجزای اصلی بدنه بر روی یک شاسی بسیار قدرتمند و مستحکم شکل گیرند که بتوانند از پس تحمل فشارهای گوناگون بر آیند.

ابعاد شاسی بلند و خودروی کراس اوور

خودروهای شاسی‌بلند به مراتب بسیار بزرگتر از کراس‌اوورها می‌باشند که این موضوع درباره‌ی کراس‌اوورهای کامپکتی مثل MVM X22 یا MVM X22 Pro خیلی واضح قابل مشاهده می‌باشد. به همین خاطر به نظر می‌آید که کراس‌اوورهای کامپکت برای رانندگی شهری مناسب‌تر می‌باشند.

در حقیقت اگر موضوع مصرف سوخت زیادتر اتومبیل های شاسی بلند را کنار بگذارید، ابعاد و اندازه بزرگ اتومبیل های شاسی بلندی مثل تیگو ۷ پرو یا تیگو ۸ پرو، زمان رانندگی در خیابان‌ها و جاده های شلوغ یا  هنگام یافتن یک جای پارک مناسب می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های خریداران در این مدل اتومبیل ها تبدیل گردد.

البته ابعاد و اندازه بزرگ و ارتفاع بیشتر اتومبیل های شاسی بلند ویژگی‌هایی هم برای این مدل اتومبیل ها به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به توان گذر از مسیرهای ناهموار ، زیاد شدن تسلط راننده بر مسیرها و فراهم شدن فضای داخلی و بار زیادتر اشاره کنید.

تفاوت رانندگی با خودروهای شاسی بلند و ماشین کراس اوور

لذت رانندگی کردن با  اتومبیل های شاسی بلند یکی از اصلی ترین ویژگی‌های این مدل اتومبیل ها است که نسبت به دیگر خودرو ها متفاوت است. با این حال،  با اینکه کراس‌اوورها نسبت به شاسی بلند ها زیاد راحت نیستند ولی بیشتر این اتومبیل ها دارای سواری بسیاری نرمی هستند که نسبت به شاسی‌بلندها طرفداران بیشتری دارند.

تفاوت ویژگی های شاسی بلند و رقیبش در سیستم محرک

شاسی‌بلندها بیشتر به شکل استاندارد می‌باشند و  سیستم آنها به چهار چرخ محرک مجهز می‌باشند، ولی اکثرا  در حالت پیش فرض دارای نیروی موتوری هستند که فقط نیروی آنها به چرخهای عقب منتقل می‌شود.

در این نوع اتومبیل ها به خاطر استفاده نمودن از دنده کمکی که در کنار دنده اصلی قرار گرفته است، می‌توان انتقال نیرو را روی حالت‌هایی مثل ۲H (که در دو چرخ عقب سبکتر می‌باشند)، ۴H و همچنین ۴L  تنظیم نمود.

از دیگر امکانات اتومبیل های شاسی‌بلند این است که دارای قفل دیفرانسیل یا Diff Lock می‌باشند که اگر از مدل قفل دیفرانسیل مرکزی باشند موجب می‌گردد نیرو میان محورهای جلو و عقب بطور یکسان و ۵۰-۵۰ تقسیم گردد.

برعکس اتومبیل های شاسی بلند، در اتومبیل های کراس‌اوور نیروی خروجی موتور فقط به محور جلو انتقال پیدا می کند و در حقیقت قدرت این اتومبیل بیشتر از مدل FWD یا دیفرانسیل جلو می‌باشند. البته بعضی از آنها مثل نیسان جوک اسپرت، تویوتا CHR توربو یا اتومبیل رنو داستر هم وجود دارند که از سیستم تمام چرخ محرک استفاده می‌کنند.

شاید اکنون فکر کنید که چه خودرویی بخرید بهتر است؟ خودروهای شاسی‌بلند شامل ابعاد اندازه بزرگ می باشند و بسیار مستحکم هستند و راننده می‌تواند تسلط بیشتری داشته‌ باشد.

همچنین این خودرو دارای فضای بیشتری است اما در زمان پارک آنها در یک شهر شلوغ و پرتردد ممکن است برای پارک کردن آنها به مشکل بر بخورید که یکی از معایب این خودرو به حساب می‌آید ولی در مقایسه با امکاناتش این عیب چندان به چشم نمی آید.

فروش خودروهای کراس اوو و شاسی بلند  mvm با اقساط ۶۰ ماهه

دیگر لازم نیست نگران بودجه خود باشید. اگر از وضعیت پرداخت اقساط اطمینان دارید شما می توانید انواع مدل های خودروی ام وی ام را با اقساط ۶۰ ماهه خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات در مورد قیمت شاسی بلند و کراس اوور با کارشناسان ما تماس گرفته یا به صفحه فروش سایت آسیا خودرو رجوع کنید.

جمع بندی

همانطور که در بالا ذکر شد لذت رانندگی با خودروهای شاسی بلند بسیار بیشتر است اما اتومبیل‌های کراس‌اوور هم دارای رانندگی راحت‌تر، سواری نرم‌تر و همچنین دارای ابعاد کوچکتری نسبت به خودروهای شاسی بلند هستند. بنابراین رانندگی کردن در داخل شهر با این اتومبیل ها بسیار بهتر و مناسب تر می‌باشند. همچنین این ماشین ها سوخت کمتری را مصرف می کنند و به عبارتی ترکیبی از مزایای شاسی‌بلندها و سدان ها را دارند که بسیار مناسب می باشند.

اگر می خواهید اندکی بیشتر بدانید مقاله تفاوت شاسی بلند و سواری mvm چیست را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *