مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم ضد سرقت آریزو 6

قبل از خرید محصولات تیگو و آریزو درباره سیستم پیشرفته راهنمای راننده و رانندگی هوشمند ( adas ) بیشتر بدانید

خودروهای هوشمند به مرکز توسعه خودروسازی جهانی تبدیل شده اند.شرکت چری مانند هر خودرو دیگری دارای امکانات و شرایط رفاهی متنوع می باشد که مخاطبان زیادی را به سمت خرید انواع خودرو تیگو و آریزو هدایت می کند. از لحاظ تکنولوژی و سیستم رانندگی هوشمند، خودروهای تیگو و آریزو مجهز به آخرین سیستم راهنمای رانندگی خودکار است که هم ایمنی کاربران را در توسعه و هم در طراحی محصول مورد توجه قرار گرفته اند.

در سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی و بروزرسانی شدن صنایع تولیدی خودرو شاهد تغییرات گسترده در خودروی تیگو و آریزو بوده ایم. قیمت مناسب و برخورداری از امکانات مشابه با دیگر خودروهای رقیب باعث شده تا خودرو تیگو و آریزو از نمونه های پرطرفدار در کشور ما تبدیل شود.

 

سیستم رانندگی هوشمند خودروهای تیگو

 

رانندگی با این خودرو راحت می باشد و در شرایطی که خودرو با ناهمگونی در مسیر موجب می‌شود واکنش نرم و راحتی استفاده نشان می دهد ترمزهای دیسکی هستند محور خودرو به خوبی عمل نمی‌کند و مهار و کنترل خودرو در شرایط خاص باعث راحتی خیال سرنشینان و خود روشن شما با این خودرو رانندگی پرستها و مطمئن را تجربه خواهید کرد.

مزیت های خودروهای تیگو در سیستم رانندگی هوشمند

۱. برخورداری از امکانات رفاهی مناسب

۲. داشتن سیستم ایمنی مناسب در مدل‌های جدید خودرو

۳. طراحی و بروز بدنه خارجی و داخلی خودرو

۴. کیفیت بالای کابین خودرو

در بخش سیستم رانندگی هوشمند خودرو تیگو، نه در شعار بلکه در عمل به جهانی شدن می اندیشند و در همین راستا رفع نقاط ضعف محصولات قبلی خود را در دستور کار قرار داده اند. از جمله مهم‌ترین بهبودهای خودروهای تیگو می‌توان به عایق کاری صوتی خودرو اشاره کرد. به طوری که پس از فشردن کلید استارت صدای چندانی از روشن شدن موتور طرح فضای داخل کابین شنیده نمی شود.  کافی است گیربکس را در حالت درایو قرار دهید تا حرکت به نرمی و آرامش آغاز شود. به لطف ارتفاع زیاد خودرو تسلط خوبی به محیط اطراف وجود دارد و حتی دید جلو و تسلط بر دماغه خودرو نیز به دلیل زاویه درب موتور مناسب است.

گیربکس اتوماتیک بر اساس کلوب خودرو سرعت دارد و در آنجا که می کنید به پیوست استفاده شده است همان تعویض دنده را آنطور که در گیربکس های اتوماتیک معمولی شاهد هستید احساس خواهید کرد در حالت تعویض دستی گوش به فرمان عمل میکند و حتی در صورت عدم تعویض دنده دور موتور را در آستانه منطقه قرمز نگه میدارد طریقه استفاده از حداکثر توان خودرو پیشانی امکان پذیر خواهد بود. اما در چنین شرایطی تحت فشار قرار گرفتن پیشرانه را از صدای آن کاملا احساس خواهید کرد و ترجیح می دهید که هر چه زودتر دنده را سبک کنید

برای رانندگان ماهر و قدیمی که دوران خودروهای قدیمی و فاقد فرمان هیدرولیک را تجربه کرده اند. رعایت حد تعادل بین نرمی و سفتی فرمان مسئله مهمی است و از آن مهمتر نحوه انتقال اطلاعات مسیر، توسط فرمان به دستان راننده است. که در برخی خودروهای جدید بیش از حد بی دقت و بی حس به نظر می‌رسد و این نکته بر روی لذت رانندگی هم اثر منفی می گذارد. با این وجود مهندسان تیگو در این بخش حساب شده عمل کردند و شاسی ضمن ارائه هندلینگ خوب حس مناسبی را از طریق فرمان به راننده منتقل می کند.

 

البته سیستم رانندگی هوشمند خودرو تیگو در پیچ های سریع به کم فرمانی تمایل دارد اما این مسئله به لطف وجود esp کاملا کنترل می شود و خوشبختانه این سامانه مهم، ایمنی برای نمونه مونتاژی در ایران نیز در نظر گرفته شده است. در مجموع جز واکنش پدال گاز که با اندکی تاخیر همراه از مسئولان خواست پیشرانه در دور های بالا، مورد خاص دیگری در هنگام رانندگی با خودروهای تیگو احساس نمی‌شود. هرچند جای بهبود در زمینه‌های عایق کاری برای مدل‌های آینده وجود دارد و شاید برای برخی افراد، عادت کردن به تفاوت های گیربکس نسبت به گیربکس اتوماتیک عادی کمی زمانبر باشد.

سیستم رانندگی هوشمند خودرو آریزو

با اولین نگاه به خودرو آریزو می توان حدس زد که کمپانی این شرکت یکی از خودروسازان موفق کشور چین می باشد که به منظور دستیابی بهتری هماهنگ و یکپارچه میان مسئول تولیدی خود از یک زبان مشترک برای طراحی این محصولات استفاده می نماید.

شما پس از نشستن بر روی صندلی های چرمی این خودرو به سرعت متوجه طراحی بسیار ارگونومیک و راحت آن خواهید شد. با فشردن دکمه استارت خودرو بدون تعلل و با صدای نسبتا کمی شروع به کار می کند. در سیستم رانندگی هوشمند آریزو به دلیل طراحی بسیار خوب بدنه زاویه مناسب ستون ها و همچنین طول بسیار کم صندوق عقب در هنگام رانندگی با آریزو به تمامی جهت ها تسلط کامل داشته و خیلی زود به ابعاد این خود را عادت خواهید کرد همچنین عملکرد گیربکس مثل سایر گیربکس های سی وی تی ای بسیار نرم و روان بوده و در طی رانندگی های شهری هیچ ایراد نمی توان به عملکرد آن وارد کرد. از ویژگی های دیگر این خودرو ترمز های قدرتمند آن است. در تمامی طول تست عملکرد بسیار مثبتی را از خود نشان می‌دهند به خوبی می توانستند در هنگام اتفاق در جای خوب میخکوب شود.

از نقاط دیگر گیربکس خودرو، گیربکس هفت سرعته ای این خودرو است که از قابلیت تیپ ترونیک برخوردار بوده که استفاده از آن می تواند برای کسانی که به رانندگی های تهاجمی و پرسرعت علاقمند هستند باشد همچنین برای ایران خودرو یک حالت سنگین به شکل ال مانند در نظر گرفته شده که برای حرکت در سربالایی ها سراشیبی های تند یا جاده های لغزنده کمک بسزایی به راننده می کند.

جمع بندی

در مجموع بعد از کنار هم قرار دادن سیستم رانندگی هوشمند این خودرو در می یابیم که عملکرد این دو خودرو به گونه ای است که می‌توان آنها را خودرویی کامل و تمام معرفی کرد که دارای امکانات رفاهی فراوان، طراحی جوان پسند و … هستند. این ها همه باعث شده که در رنج قیمتی خود برتری های فراوانی در مقایسه با رقبای خود داشته باشند.

شما میتوانید برای اطلاع بیشتر در مورد مقایسه خودرو آریزو و تیگو به این مقاله مراجعه کنید.

 

 

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *