مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو 7

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو های تیگو

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو های تیگو

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو  از جمله عواملی است که موجب کاهش خطر تصادف و  به کمترین میزان ممکن رسیدن حوادث رانندگی می شود. به احتمال زیاد پرریسک ترین خودروهای مرگبار در طول تاریخ از این امکانات بهره ای نداشته و صدرنشین آمار حوادث رانندگی شده اند. در این مقاله قصد داریم انواع سیستم های ایمنی خودرو محصولات چری تیگو و آریزو که می توانند باعث کاهش سوانح رانندگی، مرگ و میر و آسیب های ناشی از آن شوند را توضیح دهیم.

انواع سیستم ایمنی خودرو

خودروسازان سعی می‌کنند که از دو سیستم ایمنی فعال و غیر فعال استفاده کنند. سیستم ایمنی از جمله مسائلی است که کمپانی چری نیز در تولید محصولات خود در نظر گرفته و به همین علت ثبت نام خودروی چری تیگو با استقبال بالایی مواجه شده است.

بررسی  ایمنی– سیستم های غیرفعال

این نوع سیستم ها تنها با بروز تصادفات وظیفه کاهش میزان خسارت و تلفات را بر عهده دارند. برخی از این موارد عبارتند از: کیسه های هوا، کمربندهای ایمنی و فیوزهای فعال سازی قفل و ….

بررسی سیستم های ایمنی – سیستم های فعال

سایر تجهیزاتی که به منظور پیشگیری از تصادفات روی خودرو نصب می شوند سیستم های ایمنی فعال نامیده می شوند. آنها با استارت زدن فعال شده و مانع بروز حوادث رانندگی می شوند.

خودروسازان در تلاشند تا با بهبود هر دو سیستم نه تنها مانع تصادفات شوند بلکه حتی الامکان از شدت آسیب ها بکاهند.

سیستم های ایمنی فعال به دو دسته پایدار کننده و هشداردهنده تقسیم بندی می شوند.

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو پایدار کننده

این موارد مانع از تصادفات می شوند و سیستم های هشدار دهنده زنگ خطر را به صدا در می آورند. برخی از سیستم های پایدار که در خودروهای چری تیگو و آریزو نیز تعبیه شده است عبارتند از: ABS , EBD , ESP و …

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو هشدار دهنده

هرگاه این سیستم احساس کند که راننده به عوامل ایمنی بی توجه بوده و باعث می شود که جانش به خطر بیفتد با هشدار دادن به موقع به راننده مانع تصادف و همینطور ایمن نگه داشتن سرنشینان، عابران پیاده و خودروهای مجاور می شود.

سیستم های ایمنی نسبت به دوره های قبل مانند تجهیزات دیگر خودرو تغییرات و پیشرفت های قابل توجهی به دلیل مرتبط بودن انها با جان انسانها داشته اند. این تغییرات در سیستم های ایمنی خودرو به گونه ای است که در مدت ۱۰ ثانیه قابل تشخیص است.

سوالی که برای ما پیش می آید این است که چگونه سرنشینان در پنجاه سال پیش در نبود این سیستم های ایمنی از تصادفات جان سالم به در می بردند؟

از جمله مواردی که تفاوت چشم گیر ایمنی بسیار زیاد سیستم های ایمنی امروزی را با گذشته نمایان می سازد می توان به کمربندهای ایمنی، ضربه گیرها، پشت سری صندلی و صندلی کودک اشاره کرد. این پیشرفت ها در زمینه سیستم ایمنی به اندازه ای چشم‌گیر است که تولید ایربگ در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار دیگر به چشم نمی اید‌. در ادامه این مطلب می خواهیم  به مهمترین پیشرفت های ۲۵ سال گذشته بپردازیم.

یکی از مواردی که تا قبل از اواسط دهه ۹۰ میلادی محبوبیت چندانی نداشت ترمزهای ABS بود.

در نبود این ترمزها راننده به دلیل قفل نشدن چرخ ها در سطوح لغزنده مدام پدال ترمز را فشار می دهد به گونه ای که باعث می شود کنترل خودرو از دست او خارج شود. اما با وجود ABS که در محصولات چری تیگو و آریزو نیز وجود دارد، راننده می تواند در هنگام سر خوردن خودرو آن را کنترل کرده و همچنین با استفاده از آن فشار ترمزها را در هر چهار چرخ به صورت مستقل از هم تنظیم کند.

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو کنترل پایداری یا ESP

 به طور قطع پس از ابداع ترمز ABS، کنترل پایداری یا همان ESP اقدامی در راستای ارتقا ایمنی بود.  ESP هنگامی که ABS عمل می کند میزان کشش و چرخش فرمان را بررسی کرده و اگر هرگونه شتاب جانبی وجود داشته باشد به موقع عمل می کند.

بررسی سیستم فرمان الکتریکی EPS

قبل از تولید فرمان های هیدرولیکی، فرمان ها خیلی سفت بودند. با به وجود آمدن مدل های هیدرولیکی رانندگی راحت تر و لذت بخش تر شد.

با این وجود فرمان های هیدرولیکی نیز در سرعت بالا پر خطر هستند و کنترل خودرو را دچار چالش می کنند. فرمان های برقی یا EPS که در مدل های جدید چری از جمله تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو دیده می شود این مشکل را رفع نموده و کنترل بیشتری را برای راننده در سرعت های بالا فراهم می کنند.

بدین صورت، فرمان در سرعت بالا سفت شده و زمینه کنترل بیشتری را ایجاد نموده تا مانع بروز حوادث فاجعه آور شوند.

بررسی  ایمنی- کروز کنترل تطبیقی

کروزها در خودرو از جمله آپشن های رفاهی هستند که مسئولیت کنترل سرعت در مسیر را برعهده دارند.

سیستم های ایمنی خودرو- نظارت بر فشار تایرها

اگرچه ترکیدن تایرها همیشه از قبل قابل پیش بینی نیست، اما قطعا پنچری های کوچکی که بعدا به مرور زمان باعث ترکیدن آن می شوند قابل تشخیص خواهد بود. سیستم نظارت بر باد تایر در ۲ حالت کار می کنند.

در مورد اول که ارزان تر است، سرعت چرخ ها اندازه گیری و نتایج مقایسه می شوند. زیرا همیشه تایری که شرایط مناسبی نداشته باشد سرعت یکسانی با سایر تایرها ندارد و چراغ هشدار آن روشن می شود.

امروزه به منظور ایمنی در هر چرخ از سنسورهای فشار وایرلس استفاده می شود و فشار لحظه ای اندازه گیری می شود. برای رانندگان ماشین های مسابقه یا کسانی که از پیچ های تند با شتاب عبور می کنند سیستم های TPMS یک ضرورت است.

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو- کیسه هوای جانبی

به کارگیری کیسه های هوا چه در درب جلو چه صندلی مانع بروز جراحات قفسه سینه می شود.  تمام‌ محصولات MVMاز جمله ایکس ۲۲ پرو، آریزو ۶ و غیره به این کیسه هوای جانبی مجهز شده اند.

بررسی سیستم ایمنی خودروهای تیگو

کلیه سیستم های ایمنی فعال من جمله کمربند ایمنی، سیستم هشدار دهنده و بقیه موارد ذکر شده در خودروهای چری تیگو تعبیه شده است.

ثبت نام خودروی چری تیگو

اگر قصد ثبت نام خودروی چری تیگو ۷ یا ۸ را دارید توصیه می شود قبل از همه به سیستم های ایمنی فعال آنها توجه کنید. با مراجعه به صفحه فروش سایت آسیا خودرو می توانید کلیه شرایط ثبت نام و خرید نقد و اقساط را مطالعه فرمایید.

جمع بندی

بررسی سیستم ایمنی در خودرو از حیاتی ترین مسائل هنگام ارزیابی یک خودرو است و بی توجهی به آن حادثه آفرین است. برای بررسی ایمن ترین خودروهای چینی مقاله آیا mvm ایمن ترین خودروهای چینی هستند را مطالعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *