مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

بررسی فنی و تخصصی قبل از ثبت نام خودروی تیگو ۵

در شرایطی که در بازار خودروی ما هیچ کراس اور ارزان قیمتی وجود ندارد، انتخاب یک خودروی مدرن کراس اوور با ظاهر قابل قبول، فضای داخلی جادار و “مشخصات فنی” با کیفیت که ارزش خرید داشته باشد، برای همه مهم است. تیگو ۵ که امکان ثبت نام آن با شرایط ویژه و اقساطی در آسیا خودرو وجود دارد، یکی از همان کراس اوورهایی است که به گزینه ایده الی برای بسیاری از خانواده ها تبدیل شده و به همین دلیل است که در این مقاله سعی کردیم به بررسی فنی و تخصصی قبل از ثبت نام خودروی تیگو  ۵ بپردازیم تا پاسخگوی بسیاری از سوالات شما باشیم.

 

 

 

بررسی فنی و تخصصی تیگو 5-آسیا خودرو

بررسی فنی و تخصصی تیگو ۵: مشخصات فنی

تیگو ۵ در سری اول به موتور ۲.۰ لیتری ۱۳۸ اسب بخاری چینی با ۴ سیلندر مجهز شده بود که شتاب تا ۱۷۵ کیلومتر در ساعت را ممکن می کرد. مصرف این “موتور” حدود ۸.۲ لیتر سوخت با گیربکس مکانیکی و ۹.۸ لیتر گیربکس سرعت متغیر برای هر صد کیلومتر بود. اما فیس لیفت تیگو ۵ نیز با موتور توربوشارژر است که با حجم ۱.۶ لیتری قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار است، به بازار آمده و در حال حاضر این مدل جدید برای پیشرانه ۲.۰ لیتری، یک جعبه دنده استاندارد ۵ سرعته دستی یا سرعت متغیر CVT طراحی شد که با گیربکس مکانیکی “چینی” قادر است در ۱۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این خودرو تک دیفرانسیل جلو است و در طراحی بدنه، متخصصان توانستند وزن آلومینیوم را در بدنه افزایش دهند و بیشتر مناطق تغییر شکل قابل توجهی داشته که به کمک آن سطح ایمنی بسیار افزایش یافته است.

سیستم تعلیق خودرو، ضربه گیر مناسبی دارد و مستقل است و مکانیسم های مک فرسون نصب شده با وجود اهرم های دوتایی از نوع عرضی، نیز برای چرخ های عقب فراهم شده است.

هر ۴ چرخ دارای ترمز دیسکی با کمک های الکترونیکی ABS و EBD هستند. این خودروی “چینی” جمع و جور به خوبی با استفاده از یک دستگاه فرمان قفسه و پینیون کنترل می شود که با “فرمان” تقویت کننده هیدرولیک هماهنگ شده است.

 

 

بررسی فنی و تخصصی تیگو 5-8

ابعاد تیگو ۵

از نظر اندازه، کراس اوور تیگو ۶ تقریباً چیزی به فولکس واگن تیگوان و لندرور فریلندر است. طول آن حدود ۴۵۰۶ میلی متر، فاصله بین دو محور ۲۶۱۰ میلی متر، ارتفاع بدنه ۱۷۴۰ میلی متر و عرض آن ۱۸۴۱ میلی متر است.

وزن چری تیگو ۵ ۱۴۹۵ کیلوگرم است. اندازه چرخ های آلیاژی سبک از ۱۶ تا ۱۷ اینچ متغیر است. برای اعتراف، بر اساس قوس چرخ ها، به نظر می رسد چرخ های ۱۸ و حتی ۱۹ اینچی را نیز بتوانید در آنجا قرار دهید، اما، افسوس، این فقط در حد یک آرزو باقی می ماند.

بررسی فنی و تخصصی تیگو ۵: ایمنی

به گفته نمایندگان امپراتوری آسمانی، بدنه ماشین واقعا قوی است، زیرا تا ۴۵ درصد از عناصر بدنه با استفاده از فولاد با مقاومت بالا تولید شده است. ماشین به گونه ای “مونتاژ” شده بود که در برخوردهای جلو و عقب به شدت انرژی را سرکوب کند.

نواحی تغییر شکل برنامه ریزی شده ای وجود دارد که ضربه می زند تا فضای حیاتی داخل کراس اوور Cherry Tiggo 5 حفظ شود. تغییر شکل فضای داخلی با جوشکاری بدنه با استفاده از فناوری لیزر به حداقل می رسد. این روش به بهبود کارایی اتصالات کمک می کند.

قابلیت اطمینان چنین اتصالاتی ۳۰ درصد بیشتر از جوشکاری معمولی است. خوب است که ارزان ترین مجموعه تجهیزات در حال حاضر دارای چهار “ایربگ” است. علاوه بر این، کیسه های هوای جانبی نیز وجود دارد که ایمنی افراد داخل آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. راننده می تواند با کمک یک ستون فرمان مخصوص که دارای ویژگی جذب انرژی است، از صدمات جدی جلوگیری کند.

بر اساس تست های تصادف چینی که به روش C-NCAP انجام می شود، این خودروی کراس اوور توانست ۵ ستاره کسب کند. آنها برخورد از جلو با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت با ۱۰۰ درصد همپوشانی، برخورد از جلو با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت با ۴۰ درصد همپوشانی و همچنین برخورد از جانبی را در نظر گرفتند.

بررسی فنی و تخصصی تیگو ۵ FL

Chery Tiggo 5 FL نسخه به روز شده نماینده ارشد چری است. این مدل در نوامبر ۲۰۱۵ در معرض دید عموم قرار گرفت.در همان سال فروش کراس اوور کامپکت چینی در بازار خانگی (چین) آغاز شد.

این تازگی تنها در پایان سال ۲۰۱۶ وارد بازار روسیه شد. مدرن سازی عجولانه خودرو بر ویژگی های فنی آن تأثیری نداشت، با این حال، به طور قابل توجهی ظاهر بیرونی را تازه کرد و برخی از بهبودها را در داخل انجام داد.

چراغ های جلو دارای شیشه پلی کربنات شفاف هستند و اپتیک های خط دار اجازه تکه تکه شدن نور را نمی دهند و کنتراست بین نور و تاریکی را افزایش می دهند. یک خط افقی از ۹ LED وجود دارد که باعث ایمنی حرکت در نور روز می شود.

 

 

به دلیل طراحی صحیح نوع اپتیکال، لنزهای پرتو نوری/دور اشباع را افزایش می‌دهند و نور به طور یکنواخت‌تر توزیع می‌شود.

Cherry Tiggo 5 FL دارای رینگ های آلیاژ آلومینیوم ۱۷ اینچی است که مطمئنا به چشم هر کسی می آیند. قسمت عقب دارای چراغ های جلوی LED قوی با خطوط صاف “جریان” است و با موفقیت با شکل چراغ های جلو نصب شده در جلو ترکیب شده است. Chery Tiggo 5 FL با یک سیستم اگزوز دوگانه تزئین شده است که قدرت و عملکرد را ترکیب می کند.

پس از عرضه یک SUV جدید خانواده Chery Tiggo 5 II، خودرو بهتر، جالب‌تر و راحت‌تر شد. حیف است، اما تا کنون این خودرو به سیستم تمام چرخ متحرک مجهز نشده است، اما خبره های این برند امید خود را از دست نمی دهند که به زودی ممکن است یک نسخه فیس لیفت با چهار چرخ متحرک وجود داشته باشد.

جمع بندی

بررسی فنی و تخصصی تیگو ۵ نشان داد که این کراس اوور می تواند با برندهای مطرح کره ای و حتی ژاپنی رقابت کند. اکنون باید به خودروی چینی احترام بیشتری گذاشت و این شایستگی کارمندان چری است. امید است این شرکت همچنان به بهبود خودروهای خود و تولید خودروهای جدید ادامه دهد و با عملکرد، کاربردی، تجهیزات خوب و هزینه بسیار کم، دل علاقه مندان به خودرو را به دست آورد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *