مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
x22

نقد و بررسی مشخصات فنی و امکانات mvm x22

در این مقاله قصد داریم اندکی بیشتر به مشخصات mvm x22  و امکانات و آپشن های رفاهی این خودرو بپردازیم.

نخستین تست و بررسی مشخصات mvm x22  در کشور ایران

شرکت چری در قسمت طراحی اتومبیل X22 به سبک بروز و جدید خود عمل نموده است. زمانی که داخل این اتومبیل وارد می‌شوید و داخل آن را می‌بینید، شباهت‌های بسیار زیادی بین آن و اتومبیل MVM X33S می‌یابید. مدل خطوط طراحی و همچنین طرز قرار گرفتن دکمه ها، بسیار شبیه X33S می‌باشد. البته که در قسمت دریچه‌های هوا، مدل طراحی روی درب‌های آن و ترکیب رنگ اتاق، اختلافات زیادی بین X22 و X33S به وجود آورده است. می‌توانیم بگوییم که مدل قرارگیری دستگیره‌های روی در اتومبیل X22 به مراتب ارگونومی بیشتری را نسبت به X33S ارائه کرده است.

مشخصات mvm x22  و آپشن های آن

تم مشکی و نارنجی جذابیت خیلی خوبی را به کابین آن داده است. تودوزی چرمی نیز موجب شده است که به جذابیت کابین این اتومبیل، امتیاز بیشتری را اضافه نماید. همچنین وجود امکانات دیگری مثل مانیتور ۸ اینچی لمسی و بلوتوث و دارا بودن قابلیت اتصال USB، داشتن کروز کنترل،مجهز بودن به سیستم کنترل صوتی با فرمان، مجهز بودن به سنسور و دوربین عقب، داشتن کامپیوتر سفر و مجهز بودن به سقف سانروف و… می‌تواند جز امکانات بسیار مهم این اتومبیل باشد که در زمان رانندگی به راننده کمک می‌نماید.

در نمونه اتوماتیک X22، می‌توانید امکان انتخاب حالت رانندگی اسپرت را داشته باشید. همچنین ECO برای این اتومبیل تعبیه شده است. مدل طراحی پشت آمپر نیز به سبکی ویژه و خاص طراحی شده است که کمتر در بازار کشور ایران در برخی دیگر خودروها یافت می شود. پشت آمپر X22 طراحی بسیار متفاوتی دارد که عقربه‌های آن به صورت قرینه حرکت می‌نمایند و پس زمینه در آن به شکل لانه زنبوری و مشبک طراحی گشته است.

فضای داخلی mvm x22

می‌توان گفت که این نوع طراحی، می‌تواند سلیقه خانوادگی خرید یک خودرو هاچ بک کراس را به سمت X22 بکشاند. از لحاظ فضای پا و ارتفاع داخلی کابین می‌توانیم این کراس چینی را خوب و قابل قبول معرفی کنیم. البته که گاهی در حین سوار شدن راننده، احتمال برخورد سر با یک سری ستون ‌ها وجود دارد! فضای صندوق این اتومبیل نیز بسیار مناسب و جادار است، البته که اگر فضای بیشتری را در آن شاهد بودیم، به مراتب می‌توانست برای یک خانواده مناسب‌تر باشد. نبود برخی امکانات چون استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک و رهیاب ماهواره‌ای هم می‌تواند برخی مشتریان سخت پسند را از خرید این خودرو منصرف کند.

رانندگی با نمونه دنده‌ای mvm x22

زمانی که پشت فرمان اتومبیل از نوع دنده‌ای X22 نشسته‌اید، شاید باور نکنید که چری و MVM چنین گیربکس دستی را برای این اتومبیل انتخاب نموده‌اند. این گیربکس دارای نرمی و دقت هماهنگی بسیاری است که با موتور کاملا خوبی کار می کند و حس رانندگی لذت بخشی را به راننده می‌دهد.

این اتومبیل دارای قابلیت حرکت معکوس بسیار آسان و راحت و همراهی دسته دنده تا لحظه آخر می‌باشد که از خصوصیاتی است که در X22 مشاهده می‌شود. این اتومبیل دارای موتور قوی و ۴ سیلندر است که دارای قدرت ۱۰۵ اسب بخار است و همچنین دارای گشتاور ۲۱۰/۱۷۵۰-۴۰۰۰ می‌باشد. حجم موتور آن ۱۴۹۷ سی سی است. در نوع دنده ای ۵ دنده دارد

بنابراین شما به آسانی می‌توانید از پس اتاق این اتومبیل هاچ بک کراس برآیید. به خاطر عایق‌بندی نسبتا خوب کابین و از سویی هماهنگی بسیار بالای موتور و گیربکس، کمترین صدا و غرش از موتور به اتاق و گوش راننده می‌رسد، بنابراین این ویژگی را می‌توان برای خودرو  X22 یک امتیاز مثبت دانست. در مواقعی که در شهر رانندگی می‌کنید و در ترافیک‌های سنگین پل صدر قرار گرفته‌اید، مصرف سوخت X22 دنده ای تا ۹.۶ لیتر بالا می‌رود.

آشنایی با مشخصات mvm x22  اتوماتیک

مدل اتوماتیک خودرو ام وی ام X22 از لحاظ فنی تا حد زیادی با نمونه دنده‌ای خود متفاوت می‌باشد و برنامه‌های کامپیوتری جدایی برای آن لحاظ شده است، ولی از لحاظ قوای تولیدی با نمونه دنده‌ای برابر می‌باشد. گیربکس این اتومبیل از مدل چهار دنده اتوماتیک است که حالت دنده دو و حالت دنده سنگین L برای آنها در نظر گرفته شده است.

نقطه ضعف مشخصات mvm x22

نخستین ضعفی که می‌توان در آن پیدا کرد نبود حالت تیپ ترونیک برای گیربکس خودرو MVM X22 می‌باشد. با اینکه در زمان رانندگی به نسبت، هماهنگی زیادی با موتور احساس می‌شود، اما نبود امکانات تغییر دنده به صورت دستی، تا حدودی حس و حالت قدیمی بودن را به راننده می‌دهد.

 در رانندگی بین شهری و ترافیک‌های سنگین، به مصرف سوخت چیزی حدود ۱۰.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسیم و در جاده‌های کوهستانی و صاف و مستقیم کامپیوتر سفری عدد ۷.۲ لیتر را نشان خواهد داد.

سیستم ایمنی گیربکس بارها در رانندگی موجب جلوگیری از معکوس کشیدن دنده در سربالایی و سرپایینی‌ها می‌شود. با اینکه حالت ۲ و L روی جعبه دنده طراحی خاصی دارد ولی بکارگیری آنها احتیاج به قلق‌گیری ویژه‌ای دارد. با این حال می‌توان گفت که گیربکس اتوماتیک X22 در حد قابل قبولی نیرو را درست به چرخ‌های جلو می‌رساند.

نقاط قوت مشخصات mvm x22

 در شکل اسپرت تا حدی حساسیت پدال گاز زیادتر است و حس و حال رانندگی بسیار خوبی را به راننده القا می‌نماید. صندلی‌های این اتومبیل تا حد زیادی نرم می‌باشند، اما خیلی راننده و سرنشین جلو را در بر نمی‌گیرد و در اصطلاح بغل نمی‌کند.

کروز کنترل X22 نیز دارای عملکرد مناسبی است، اما نمی‌توانیم زیاد روی کم و زیاد نمودن سرعت با دکمه‌های کروز کنترل حساب کنیم. پایداری اتومبیل نیز به نسبت خوب و قابل قبول می‌باشد. همچنین عملکرد فرمان هیدرولیکی در کنار سیستم تعلیق آن نسبت به نرم بودن و بی‌صدا بودن آن برای ما قابل قبول می‌باشد.

خرید اقساطی x22 

اگر قصد خرید این خودرو به صورت اقساطی را دارید نگران نباشید. نمایندگی آسیا خودرو امکاناتی را برای خرید شرایطی این خودرو با قسط‌بندی دلخواه شما فراهم نموده است.

جمع بندی

قیمت x22  با در نظر گرفتن آپشن ها و امکاناتی که دارد معقول به نظر می رسد. پیش از آنکه تصمیم به خرید این خودرو بگیرید، حتما مشخصات mvm x22  را بررسی نمایید. به علاوه می توانید مقاله راهنمای خرید x22 شرایطی ۱۴۰۰  را مطالعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *