مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
داخل تیگو 7 جدید

تفاوت مانیتور بزرگ و عریض تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو

مانیتور بزرگ تیگو یکی از قسمت هایی است که در خودروهای مدرن امروزی دیده می شود. معمولا با استفاده از مانیتورها می توان  کارهای مختلفی را به شکلی ساده تر و راحت تر انجام داد. وجود مانیتور در خودروها سبب راحتی هرچه بیشتر راننده در هنگام رانندگی و سرنشینان خودرو می شود.

در این مطلب قصد داریم تا در خصوص مزیت های مانیتور در دو خودرو تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو و همچنین تفاوت های این دو مدل از مانیتورها اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین در صورتی که قصد خرید یکی از این دو مدل خودرو را دارید می توانید نسبت به مانیتورهای این دو خودرو نیز اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

مانیتور بزرگ تیگو

کارایی مانیتور خودرو

پیش از آن که بخواهیم ویژگی های مانیتور بزرگ تیگو ۷ پرو و ۸ را با یکدیگر مقایسه کنیم بهتر است بدانیم که یک پنل خودرو دقیقا چه کارایی هایی خواهد داشت و چگونه می تواند به راحتی رانندگی ما کمک کند.

۱-مدیریت فعالیت ها

عمده ترین و مهم ترین وظیفه ای که یک مانیتور در تیگو ۷ پرو و یا تیگو ۸ بر عهده دارد مربوط به مدیریت فعالیت ها و همچنین عملکردها است. مسلما پخش کردن موسیقی، پاسخ دادن به تلفن ها، بررسی سنسورها و دوربین های خودرو و…را راننده نمی تواند به تنهایی به صورت همزمان انجام دهد، بنابراین استفاده از مانیتور خودرو در اینجا خودش را نشان می دهد.

۲-پخش موسیقی

دیگر نمی توانیم خودروها را بدون سیستم پخش در نظر بگیریم، زیرا امروزه موسیقی بخشی از روح و روان ما شده است. با وجود مانیتور در خودرو می توانید موسیقی مورد علاقه خودتان را از طریق اتصال دادن گوشی به بلوتوث ماشین پخش کنید و با استفاده از پنل می توانید لیست موسیقی را همان طور که در صفحه موبایل خود می بینید، مورد بررسی قرار دهید.

۳-پاسخگویی به تلفن ها

مورد بعدی در مانیتور بزرگ تیگو در خصوص جواب دادن به تلفن ها است. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید گوشی خود را به مانیتور ماشین وصل کرده و اگر کسی با شما تماس گرفت بتوانید بدون نیاز به نگاه کردن به گوشی شماره او را ببینید. در واقع مانیتورها باعث شده اند که از بروز حوادث و تصادفات بسیار که به دلیل پاسخگویی به تلفن ها اتفاق می افتند، جلوگیری شود.

۴-کنترل دوربین ها

بخش بعدی مربوط به کنترل کردن دوربین هایی می شود که در خودروها در بخش ها و جهت های گوناگون نصب شده اند. یکی از این دوربین ها مربوط به همان دوربین دنده عقب می شود. در واقع زمانی که شما می خواهید با دنده عقب خودرو را پارک کنید دوربین پشت ماشین به صورت اتوماتیک روشن شده و تمام نمای پشت خودرو را به شما نشان می دهد.

با وجود این دوربین دیگر امکان برخورد با اشیا و یا افرادی که از پشت ماشین در حال حرکت هستند به صفر می رسد و می توانید با نهایت دقت خودرو را پارک کنید.

۵-کنترل سنسورها

سنسورهای خودرو همچون سنسورهای دمای آب و هوا، دمای خودرو و…نیز همگی بر روی پنل لمسی تیگو ۷ پرو و یا تیگو ۸ قابل نمایش و قابل تنظیم هستند.

۶-GPS

جی پی اس مانیتور بزرگ تیگو یا مسیریاب خودرو نیز در خیابان هایی که بسیار شلوغ بوده و چندین ورودی و خروجی دارند بسیار کارآمد هستند. می توانید بر روی پنل و یا همان مانیتور لمسی جلوی داشبورد نقشه کامل محیط اطراف خودتان را مشاهده کنید و حتی مسیری که نیاز به طی کردن آن دارید را نیز مشخص کرده و طبق همان مسیر رانندگی کنید.

مانیتور بزرگ تیگو

ویژگی های مانیتور تیگو ۷ پرو

خودروی تیگو ۷ پرو که بین دو مدل تیگو ۷ و تیگو ۸ قرار دارد یکی از جدیدترین محصولات شرکت چری است که به تازگی توسط مدیران خودرو وارد ایران شده است و در حال حاضر در نمایندگی های آسیا خودرو به فروش می رسد. طرح کلی مانیتور تیگو ۷ پرو کمی با مدل های قبلی که در خودروهای دیگر کره ای و ژاپنی و یا حتی اروپایی دیده اید متفاوت است. در این خودرو مانیتور به نحوی طراحی شده است که به صورت مسطح بر روی داشبورد قرار نگرفته است بلکه به صورت برجسته است.

مانیتور این خودرو به نسبت مانیتورهای خودروهای سری های قبلی تیگو نسبتا بزرگ تر شده است و همین موضوع کار را برای کاربر بسیار ساده تر و راحت تر می کند. پنل تیگو ۷ پرو دقیقا در وسط داشبورد قرار گرفته است و دریچه های تهویه هوا و دکمه ها نیز در زیر پنل قرار گرفته اند.

مانیتور تیگو ۷ پرو تمامی ویژگی های ذکر شده را دارد و می توانید از تمامی امکانات این مانیتورها به راحتی استفاده کنید.

ویژگی های مانیتور تیگو ۸

اما مانیتور بزرگ تیگو ۸ پرو مدل بعدی است که پیش از خرید باید آن را بشناسید. در این مدل از خودروها مانیتور یاد شده از لحاظ ظاهری با تیگو ۷ پرو متفاوت است. در واقع در تیگو ۸ مانیتور لمسی با قسمت پشت آمپر یکی شده و به صورت یک تکه فضای جلویی داشبورد را در بر گرفته است. تمامی ویژگی های ذکر شده برای مانیتور لمسی تیگو ۷ پرو در تیگو ۸ نیز وجود دارد، با این تفاوت که در تیگو ۸ دو مانتیور ۱۲.۳ اینچی و یک مانیتور ۸ اینچی وجود دارد.

جمع بندی

به طور کلی مانیتور بزرگ تیگو ۷ پرو و یا تیگو ۸ دارای یک سری از عملکردهای خاص و ثابت و یک سری از عملکردهای مختص به همان مدل خودرو است که در این مقاله به طور کامل به آن ها پرداختیم. برای خرید محصولات تیگو و آریزو و یا هر خودروی دیگری نیاز است تا تمام اطلاعات لازم در مورد آن خودرو را داشته باشید تا بتوانید به سادگی و راحتی تصمیم گیری نهایی خود را انجام دهید. در نمایندگی های آسیا خودرو می توانید هم به صورت کاملا نقدی و هم به صورت اقساطی خودروی مورد نظر خودتان را خریداری کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *