مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
عکس و قیمت ماشین چری شاسی بلند تیگو 7 تیگو 7

تفاوت خودروهای سدان و شاسی بلند مدیران خودرو

تفاوت سدان و شاسی بلند سوالی است که اکثر مشتریان هنگام ثبت نام خودروی چری تیگو و آریزو می پرسند. ماشین های شاسی‌بلند یکی از انواع  و اقسام ماشین های محبوب و پر طرفدار می‌باشد که در کشور ایران طرفداران زیادی دارند. احتمالا برای خرید ماشین های خوب، بهترین گزینه شاسی‌بلند خارجی است. این مدل از ماشین ها مانند تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو با آپشن های ویژه ای به خریداران عرضه می‌گردد، شامل ویژگی‌ها و خصوصیات بسیار خاصی می‌باشند که به همین خاطر مورد توجه افراد قرار می‌گیرند.

رانندگی با شاسی‌بلند به سبک اتومبیل های سدان!

یکی از انواع اشتباهات رایج رانندگانی که تازه کار هستند این است که در زمان استفاده از اتومبیل های شاسی ‌بلند تیگو فکر می‌کنند می‌توانند همان مقدار کنترل اتومبیل که در بکارگیری اتومبیل های سدان دارند باید در اتومبیل های شاسی بلند هم داشته باشند.

یکی از اختلاف های مهم  اتومبیل های شاسی بلند با اتومبیل های سدان، وزن بالای این اتومبیل ها است. بر اساس  بررسی‌های علمی و عملی، این عامل نقش بسیار مهمی در کنترل اتومبیل ها دارد و از طرفی این ویژگی موجب عملکرد بهتر در کنترل  ماشین و رانندگی با اتومبیل های شاسی بلند می شود.

تفاوت سدان و شاسی بلند در نحوه رانندگی

نحوه کار در زمان رانندگی با اتومبیل‌های شاسی ‌بلند و ترمز زدن  به این صورت می‌باشد که هنگامی که ترمز گرفته می شود سیستم تعلیق و ترمز این اتومبیل به زمان کمتری برای کنترل اتومبیل نیاز دارد. در مقابل، در خودروهای سدان نمی‌توان روی عملکرد سریع و به موقع آنها حساب کرد.

تفاوت سدان و شاسی بلند در چالاکی و تغییر ناگهانی

حرکات نمایشی و سریع در اتومبیل های شاسی بلند  ممنوع است.

یکی از عادت‌های بسیار بد رانندگان ایرانی حرکات نمایشی و بسیار خطرناکی می‌باشد که هنگام رانندگی با اتومبیل های سدان انجام می دهند و تصور می کنند حین رانندگی با خودروهای شاسی بلند تیگو نیز می توانند چنین حرکات نمایشی انجام دهند.

این مانورها با وجود قابلیت ها و خصوصیات اتومبیل های به روز و بین المللی از لحاظ فنی مشکلی ندارند و صرفاً از لحاظ امنیت و قوانین منع می‌گردند تا برای رانندگان و سرنشینان دیگر مشکلی به وجود نیاید.

 به خاطر پایداری اتومبیل در مرکز شاسی، به توصیه های خیلی جدی باید از نمایش حرکات پر خطر با اتومبیل های شاسی‌بلند پرهیز نمود.

همینطور اگر از رانندگانی هستید که عادت به ابراز واکنش‌های سریع به رانندگی سایر اشخاص دارید و یا تصمیم می‌گیرید با یک حرکت لحظه‌ای جابجا شوید، بایستی بدانید که انجام این حرکات با اتومبیل‌های شاسی‌بلند خطرناک است و حوادث رانندگی را زیاد می کند، بنابراین بایستی از آنها پرهیز کنید.

به صورت کلی، رانندگی با اتومبیل‌های شاسی‌بلند تیگو در آغاز احتیاج به تمرین و دقت بیشتری دارد  اما بعد از گذشت مدتی، بر طبق روال معمول از هر چیز دیگری استفاده نمایید، برای رانندگان عادی می شود.

مشکلات و تمایزهای رانندگی با این اتومبیل ها برای راننده‌های بین المللی نیز می‌باشد. در کل راننده به سطح مهارت و توانایی بالایی برای رانندگی با این اتومبیل ها نیاز دارد.

تفاوت سدان و شاسی بلند از نظر ایمنی

سوال بعدی این است که از بین شاسی بلندها و سدان های تیگو و آریزو کدام یک در رانندگی در جاده ایمن تر می باشند.

از نظر خیلی‌ها اتومبیل های شاسی بلند مناسب تر هستند و ایمنی و دوام بیشتری نسبت به اتومبیل های سواری دارند و عملکرد فنی آنها بسیار بالاتر، بهتر و مورد اعتمادتر می‌باشد.

نتایج بدست آمده از تست های رانندگی با اینگونه خودروها نشان داده که در رابطه با خاصیت آیروداینامیک، دوام و سطح ایمنی در اتومبیل های شاسی بلند یا SUV در سطح خوبی قرار دارد. همچنین، این نتایج اطلاعات بسیار جالب و متفاوتی را نسبت به چیزهایی که در مورد خودروهای اس یو وی متصور می‌باشند در اختیار ما قرار می‌دهند.

اتومبیل‌های SUV یا به اصطلاح شاسی بلند در فول سایز و میان سایز قابلیت ها ،خصوصیات و عملکردهای خاصی را با در نظر گرفتن سطوح امکانات و آپشن ها در اختیار رانندگان می‌گذارند.

تفاوت سدان و شاسی بلند در مقاومت در برابر باد

مقاومت در برابر باد، مقوله بسیار مهمی است که در مباحث آیروداینامیک مطرح می‌باشد. داشتن کابینی بلندتر، چرخ های بزرگتر و داشتن وزن بیشتر، طراحی اتومبیل های شاسی بلند را بیش از هر اتومبیل دیگری به چالش می‌کشد. کابین این اتومبیل ها مقاومت آنها را در برابر فشار باد بیشتر می‌نماید. همچنین فشار هوا به زیاد شدن مصرف سوخت و کاهش پایداری اتومبیل کمک می‌نماید.

تفاوت سدان و شاسی بلند از نظر اندازه و میزان مصرف بنزین

تفاوت اندازه خودرو شاسی بلند  و سدان مهمترین معیار تفکیک این دو خودرو است. طراحان و مهندسین همزمان خواهان ماشین های اس یو وی می‌باشند که راحتی سواری، ایمنی بسیار بالا و  مصرف سوخت کم داشته باشد. هر سه مورد به خاطر بدنه بزرگتر و بلند قامت کابین آن تحت شعاع قرار می گیرند.

در یک بررسی فنی بایستی بگوییم که بزرگتر بودن بدنه اتومبیل های اس یو وی دلیلی بر ایمنی بیشتر آنها نسبت به سواری ها نمی‌باشند.

شرکت بزرگ مدیران خودرو  و آسیا خودرو تلاش می‌کنند که ایمن ترین خودروهای چینی را به مشتریان ایرانی تحویل دهند.

تفاوت سدان و شاسی بلند از نظر نرمی و میدان دید

خودروهای سدان نرمی و انعطاف پذیری بسیار بیشتری نسبت به شاسی بلندها دارند. در رابطه با میدان دید اگرچه خودروهای شاسی بلند سطح دید وسیع تری را روی جاده فراهم می کنند اما دارای نقاط کوری نیز هستند.

پس از مدتی رانندگی با این خودروها کاملا متوجه نقاط کور آنها خواهید شد.

محصولات چری تیگو جدید از جمله تیگو ۸ پرو به رادار نقطه کور مجهز شده اند که این مشکل را برطرف نمایند.

تفاوت سدان و شاسی بلند از نظر جای پارک

یکی از تفاوت های این دو خودرو که ممکن است باعث انتخاب خودروی سدان شود راحتی پارک کردن است. در جایی که به راحتی می توان با یک پارک دوبل خودروی سدان را بین دو اتومبیل جای داد، برای پارک کردن اتومبیل های شاسی بلند به مهارت پارک کردن بیشتری نیاز است.

ثبت نام خودروی چری تیگو

اگر به خرید یک خودروی لوکس و ارزشمند فکر می کنید می توانید برای ثبت نام خودروی چری تیگو در سایت آسیا خودرو اقدام کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بیان تفاوت سدان و شاسی بلند پرداختیم تا به شما در تصمیم به خرید کمک کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شاسی بلندهای عرضه شده  به وب سایت آسیا خودرو رجوع کنید.

همچنین اگر هنوز هم سوالاتی در این باره دارید مقاله شیک ترین ماشین شاسی بلند در ایران را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *