مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مقایسه تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو

مقایسه تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو

در بین محصولات برند فونیکس، دو کراس‌اوور تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل معمولا سوالات زیادی در زمینه مقایسه تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو از سوی خریداران این محصولات مطرح می‌شود.

 

در مطالبی جداگانه، در چند نوبت ویژگی‌های هر دو خودرو را بررسی کرده‌ایم اما این بار می‌خواهیم به سراغ تفاوت تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو برویم. بخش اول این مطلب، تفاوت‌های تیگو ۷ و ۸ را از جنبه‌های طراحی و فضای داخلی مرور می‌کنیم. بعدا این مطلب با جزییات بیشتر در زمینه تفاوت‌های دو خودرو در بخش‌های فنی و سایر موارد به‌روز می‌شود.

 

بررسی تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو در زمینه طراحی

اولین تفاوت تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو در زمینه طراحی ظاهری است، جایی که هرچند هر دو خودرو تا حدی استایل مشابهی دارند ولی تفاوت‌های محسوسی نیز بین آن‌ها دیده می‌شود. در اینجا شاید به‌وضوح بتوان با دیدن تیگو ۸ پرو، متوجه حضور خودرویی بزرگ‌تر و لوکس‌تر نسبت به تیگو ۷ پرو شد.

 

طراحی ظاهری تیگو ۷ پرو نسبت به نسل قبلی کاملا متحول شده است. نسل قبل این خودرو که اکنون با نام تیگو ۷ IE عرضه می‌شود خودرویی با طراحی تا حدی اسپرت بود و در طراحی شباهت‌هایی به هیوندایی توسان داشت. از نظر شکل و شمایل در نسخه‌های قبلی مثلا از خطوط منحنی استفاده شده بود و استایل ماشین جمع‌وجور بود. در مقابل تیگو ۷ پرو اکنون کاملا استایل حجیمی دارد و تا حدی شبیه رنجروور است.

 

کلیت طراحی تیگو ۷ پرو خیلی شبیه تیگو ۸ پرو است و در خیابان ممکن است این دو خودرو را اشتباه بگیرید ولی نکاتی وجود دارد که می‌تواند تفاوت این دو ماشین را باهم مشخص کند.

 

مقایسه تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو در چراغ‌های جلو و عقب

در تیگو۷ پرو چراغ کاملا چسبیده به جلو پنجره است ولی در تیگو ۸ پرو این‌گونه نیست و فاصله کمی میان این دو بخش وجود دارد. به‌علاوه یکی دیگر از نقاط تفاوت تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو به دیلایت آن‌ها برمی‌گردد. در تیگو ۸ پرو از دیلایت یک ردیفه استفاده شده است اما در تیگو ۷ پرو، شاهد دو ردیف دیلایت هستیم. به‌علاوه گرافیک چراغ‌های جلوی دو خودرو هم متفاوت است که البته بیشتر در شب دیده می‌شود.

 

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های طراحی تیگو۷ پرو و تیگو ۸ پرو نمای عقب ماشین است. در تیگو ۷ پرو چراغ‌هایی را داریم که تقریبا سرتاسری هستند و قسمت میانی آن‌ها به هم متصل است. در مقابل چراغ‌های عقب تیگو ۸ پرو کاملا در گوشه‌های خودرو نصب شده‌اند و به هم متصل نیستند. البته وقتی در شب چراغ‌های عقب روشن شوند، تفاوت میان آن‌ها آشکارتر می‌شود.

نمای عقب تیگو ۷ پرو

نمای عقب تیگو ۷ پرو

 

نمای عقب تیگو ۸ پرو

نمای عقب تیگو ۸ پرو

 

تفاوت تیگو ۷ و ۸ در نمای جانبی

در نمای جانبی، تیگو ۸ پرو حتی در نگاه اول هم اندکی کشیده‌تر و بلندتر است ولی تفاوت نمای جانبی دو خودرو بیشتر از این‌ها است. در نگاه اول تیگو ۸ پرو کمی بلندتر و کشیده‌تر است. البته این تفاوت تیگو ۷ و ۸ شاید زمانی مشخص شود که دو خودرو را در کنار هم ببینید. اما اگر هر یک را به‌تنهایی هم ببینید می‌توانید از نمای جانبی تفاوت‌های میان آن‌ها را تشخیص دهید.

 

اولین نکته یک قطعه تزیینی کرومی روی گلگیر تیگو ۸ پرو است که تا روی درب نیز کشیده شده است که در تیگو ۷ پرو وجود ندارد. به‌علاوه طرح رینگ‌های دو خودرو هم متفاوت است. البته رینگ‌های هر دو خودرو ۱۰ پره است ولی پره‌های رینگ تیگو ۸ پرو نازک است و از مرکز چرخ مستقیما به رینگ می‌رسد. در مقابل پره‌های رینگ تیگو ۷ پرو ضخیم است و با یک شستگی به رینگ می‌رسد.

 

درنهایت مهم‌ترین فرق تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو در نمای جانبی در طرح بخش انتهایی آن‌ها و فاصله بین ستون B و درب صندوق است. در این بخش، تیگو ۸ پرو از یک خط مستقیم استفاده کرده ولی در تیگو ۷ پرو شاهد یک شکستگی در خط هستیم و به همین دلیل شیشه کناری بخش عقب اندکی کوچک‌تر است.

 

تفاوت تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو در فضای داخلی

تفاوت تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو در فضای داخلی آشکارتر می‌شود و در این نما نمی‌توان دو خودرو را باهم اشتباه گرفت. اولین اختلاف دو خودرو در این بخش، تفاوت رنگ‌بندی نمای داخلی دو خودرو شامل صندلی‌ها، پوشش داشبورد و رودری ها است.

 

نمای داخل تیگو ۷ پرو، پوشش بخش‌های مختلف مشکی است. در کنار این، یک نوار قرمز رنگ در سرتاسر داشبورد و رودری ها کشیده شده است تا نمای کابین را اسپرت تر کند. در مقابل داخل ماشین تیگو ۸ پرو ترکیب چرم قهوه‌ای روشن و مشکی دارد.

 

یکی دیگر از تفاوت‌ها، سیستم تهویه دو خودرو است. دریچه‌های سیستم تهویه تیگو ۷ ساختار رایج‌تری دارند و دو دریچه در وسط و دو دریچه در گوشه‌ها در نظر گرفته شده است. در مقابل سیستم تهویه تیگو ۸ پرو به‌عنوان یکی از آپشن های تیگو ۸ پرو ساختار لوکس‌تری دارد و دریچه‌های آن در سرتاسر داشبورد کشیده شده است. پنل کنترل سیستم تهویه دو خودرو هم متفاوت است.

 

در هر دو خودرو راننده و سرنشینان موقعیت خوبی دارند. به‌ویژه راننده می‌تواند دید خوبی به اطراف داشته باشد و دسترسی مناسبی هم به ادوات داخلی دارد. صندلی‌های هر دو خودرو لوکس و با امکانات مناسب هستند تا از نشستن طولانی روی آن‌ها خسته نشوید.

داشبورد و کابین تیگو ۷ پرو

داشبورد و کابین تیگو ۷ پرو

 

مقایسه تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو در صفحه نمایش کابین

در کنار این‌ها، یک تفاوت بسیار مهم دیگر، مجموعه پشت آمپر و نشان دهنده مرکزی است که تفاوت دو خودرو را نشان می‌دهد. در تیگو ۸ پرو، یک صفحه نمایش بزرگ ۲۴.۶ اینچی دارد که بخشی از آن در مقابل راننده و بخشی دیگر در وسط داشبورد است. به این ترتیب اطلاعات مربوط به خودرو از صفحه نمایش مقابل راننده و اطلاعات سیستم صوتی و سرگرمی از صفحه نمایش وسط به نمایش درمی‌آید.

 

در تیگو ۷ پرو ولی ساختار متفاوت است و دو نمایشگر مجزا در نظر گرفته شده است. یکی از این نمایشگرها در مقابل راننده قرار دارد و اطلاعات خودرو را به‌صورت دیجیتال به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش دیگر در وسط داشبورد است و برای سیستم صوتی و سرگرمی خودرو در نظر گرفته شده.

داشبورد و کابین تیگو ۸ پرو

داشبورد و کابین تیگو ۸ پرو

 

مقایسه تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو در ابعاد

همان‌طور که انتظار می‌رود، تیگو ۸ پرو به‌عنوان محصولی لوکس‌تر و گران‌قیمت‌تر، ابعاد بزرگ‌تری هم دارد. این مسئله هم در ظاهر خودرو آشکار است و هم در فضای داخلی این خودرو به چشم می‌آید. البته طراحی تیگو ۸ پرو به شکلی است که بزرگ‌تر از آنچه هست هم به نظر می‌رسد.

 

طول تیگو ۸ پرو معادل ۴.۷ متر است و در مقابل تیگو ۷ پرو طولی برابر با ۴.۵ متر دارد. بخشی از این اختلاف بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر به فضای پای سرنشینان عقب اختصاص پیدا کرده است و بخشی دیگر برای سرنشینان ردیف سوم است. فاصله دو محور تیگو ۸ هم حدود ۱۰ سانتی‌متر بیشتر است تا بازهم فضای بیشتری در کابین ایجاد شود. اختلاف ارتفاع دو خودرو هم حدود ۱۰ سانتی‌متر است و بازهم تیگو ۸ بلندتر است و به همین نسبت هم سقف بلندتری دارد.

 

اختلاف ابعاد تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو را می‌توان در فضای داخلی کابین دید. کابین تیگو ۸ پرو به‌وضوح بزرگ‌تر به نظر می‌رسد، به‌ویژه که باید فضای کافی برای ردیف سوم صندلی‌ها هم داشته باشد. البته این مسئله اصلا به معنای آن نیست که تیگو ۷ پرو کوچک است. اتفاقا در کابین تیگو ۷ پرو هم فضای مناسبی در نظر گرفته شده و سرنشینان کاملا راحت هستند. به‌ویژه که تیگو ۷ پرو خودرویی ۵ نفره است و نیازی به در نظر گرفتن فضا برای ردیف سوم صندلی‌ها نبوده. به همین دلیل صندلی های تیگو ۷ پرو نیز وضعیت مناسبی در ردیف جلو و عقب دارند.

 

***
به‌زودی این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد تا تفاوت‌های تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو در بخش‌های فنی را هم مرور کنیم.

اگر قصد خرید تیگو ۸ پرو یا خرید تیگو ۷ پرو را داشتید، با شماره تلفن‌های ۷۵۱۵۱-۰۲۱ و ۷۷۷۰۸۰۲۹-۰۲۱ و ۷۷۰۴۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان آسیا خودرو پاسخگوی شما باشند. همچنین می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا شرایط فروش ویژه آسیا خودرو در زمان مناسب برای شما پیامک شود.

(تصاویر از وبسایت خودروبانک)

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.


ثبت نظر

۲ دیدگاه دربارهٔ «مقایسه تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو»

سعید امیدی گفت:

سلام وقت بخیر تیگو ۷پرو خودرویی مناسب واز هرلحاظ خوبه اما نوع گیربکس نصب شده روی این خودروها بعضی جاها cvt بعضی جاها دبل کلاچ گفته شده کدوم درسته

با سلام

گیربکس نصب شده بر روی مدل های تیگو ۷ پرو (که هم اکنون روی خط تولید قرار دارند) از نوع CVT است. گیربکس مدل‌ قبلی تیگو ۷ (که هم اکنون تولید نمی‌شود) از نوع دو کلاچه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *