مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو 7

مقایسه تیگو ۷ با توسان

مقایسه تیگو ۷ با توسان به شما دیدگاهی با افق جدید نسبت به خودرو تیگو ۷ می دهد.

از محصولات بسیار پر فروش شرکت معروف هوندای می‌توان به هیوندای توسان اشاره کنیم که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ به بازار کشور ایران معرفی شد. نخستین نمونه از هیوندای توسان که به Hyundai JM شهرت دارد تا سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه می‌گشت.

نمونه سوم از هیوندای توسان که دارای کد اتاق TL معروف است، محصول سال ۲۰۱۵ شرکت سازنده به حساب می آید. این اتومبیل با یک تاخیر بسیار کوتاه،  اولین مرتبه در سال ۲۰۱۶ در اختیار متقاضیان ایرانی قرار گرفته است و در تیپ‌های گوناگونی به بازار کشور ایران عرضه می‌گردد.

معرفی خودرو تیگو ۷

در آن طرف دیگر میدان خودرو چری تیگو ۷، یکی از بروزترین محصولات شرکت چری در بازار کشور ایران قرار گرفته است. خودرو چری تیگو ۷ از پرچمداران محصولات شرکت چری به شمار می‌آید. به همین خاطر از لحاظ طراحی و  امکانات و قوای فنی که دارد در سطح بسیار بالاتری نسبت به دیگر اتومبیل‌های چینی در بازار کشور ایران قرار گرفته است.

این اتومبیل نخستین مرتبه در نمایشگاه اتومبیل پکن سال ۲۰۱۲ ظاهر شد و در سال ۲۰۱۶  هم بر روی خط تولید شرکت چری قرار داده شد.

به خاطر فعالیت‌های شرکت بسیار خوب و بزرگ مدیران خودرو در ایران، خودرو چری تیگو ۷ در سال ۱۳۹۶ فرصت بسیار مناسبی پیدا کرد تا بازار کشور ایران را به دست بگیرد  و از آن دوره تا به امروز در دو تیپ IE و اکسلنت در اختیار متقاضیان ایرانی قرار می‌گیرد.

مقایسه تیگو ۷ و هیوندای توسان از نظر  ظاهری

چرا تیگو ۷ را به جای هیوندای توسان را انتخاب می‌کنیم؟ هیوندای توسان TL از لحاظ طراحی خیلی نسبت به نسل‌ قبلی خود متفاوت است. در نمونه‌های جدید هیوندای توسان دچار تغییرات زیاد و اساسی شده است که این تغییرات شامل تغییرات ظاهری و داخلی می‌باشد.

از مواردی که می‌توان  آن را با نسل‌های  گذشته در هیوندای توسان مقایسه کرد تغییر در  شکل چراغ‌ها و ابعاد این خودرو می‌باشد. به مطالب خواندنی زیر توجه کنید تا به شما نشان دهیم تیگو ۷ می تواند جایگزین خوبی برای علاقمندان به خودرو توسان باشد.

مقایسه تیگو ۷ و هیوندای توسان در نمای جلویی و جانبی

در نمای جلویی نخستین چیزی که نظر افراد را به خود جلب می‌کند، جلو پنجره نسبتا بزرگ و شش ضلعی این اتومبیل می‌با‌شد. طرح و سبک طراحی جلو پنجره این اتومبیل که در کنار چراغ‌های کشیده‌ شده و در دو طرف آن قرار دارد یکی از تغییراتی است که موجب شده هیوندای توسان کمی پهن‌تر از چیزی که هست دیده شود.

در مقایسه تیگو ۷ با توسان، در نمای جانبی خودرو تیگو ۷، طراحان تلاش نموده‌اند که با بکارگیری خطوط منحنی و برجسته ساختن آنها هیجان زیادتری برای مخاطب ایجاد کنند که البته به هدف خود رسیده‌اند و موفق شدند.

از موارد دیگری که در این بخش جلب توجه می‌نماید خطوط کرومی است که در کنار پنجره‌ها، ریل سقفی و رکاب این اتومبیل می‌باشد.

طرح دیگری از اتومبیل تیگو ۷ وجود دارد که شامل یک خط کرومی می‌شود که از پایین چراغ‌ها تا میانه جلو پنجره کشیده شده است و به شکل آرم چری در وسط جلو پنجره درست شده است. در پایین جلو پنجره و بر روی سپر هم چراغ‌های مه شکنی قرار دارد که در قالب لوزی شکل است و دارای قاب نقره‌ای رنگی است که برجسته‌تر شده است.

در نمای عقب خودرو تیگو ۷ هیجانی که در قسمت جانبی با آن روبرو می‌شوید کمتر می‌باشد. در این بخش چراغ‌ها کوچکتر می‌باشند و فضای خالی تقریبا بیشتری دیده می‌شود. همچنین این قسمت قابل توجه‌تر از قسمت سپر عقب است که با پلاستیک مشکی رنگ درست شده است و یادآور اتومبیل های ارزان قیمت و اقتصادی است و شاید این را می‌توان یک نکته منفی از اتومبیل تیگو ۷ در نظر داشت.

مقایسه تیگو ۷ با توسان از نظر فضای داخلی

فضای داخلی اتومبیل توسان یکی دیگر از عواملی است که دچار تغییرات گشته است. طراحی فضای کابین توسان TL بسیار زیاد زیباتر از نمونه قبلی خود است. لذا هیچ اثری از اشکال عجیب و غریب روی داشبورد این اتومبیل که در نمونه قبل بود دیده نمی‌شود و ساده تر و شیک تر شده است. همچنین به خاطر  افزایش فاصله محوری در هیوندای TL شامل فضای بیشتری شده است که برای سرنشینان راحت تر و مناسب تر است.

فضای داخلی تیگو ۷ نیز بسیار زیبا و جادار است. اولین چیزی که در فضای داخلی تیگو ۷ به چشم می خورد مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی آن به ماژول کنترل آب و هوا مجهز شده که در زیر کنسول این خودرو قرار گرفته است.

مقایسه تیگو ۷ با توسان از نظر آپشن و امکانات رفاهی

هیوندای توسان در امکانات و آپشن‌های رفاهی از هیچ چیزی چشم پوشی نکرده و کم نگذاشته است. البته نمونه‌های شرکتی و وارداتی خیلی متنوع هستند و تنوع آنها  در هیوندای توسان نمونه سوم در بازار کشور وجود دارد.

ولی به صورت کلی می‌توانیم بگوییم که در نسخه‌های فول این اتومبیل با فهرست کاملی از امکانات و آپشن‌های رفاهی مواجه هستیم که بیشتر آنها در رقیب چینی به چشم نمی‌آیند. همچنین با اختلاف قیمت خیلی زیادی که این محصولات دارند موضوع زیاد عجیبی نیست.

از آنجایی که خودرو تیگو ۷ به نوعی پرچمدار محصولات شرکت بزرگ چری ‌می‌باشد، به طور تقریبی در این اتومبیل نیز امکانات بسیار کاملی در اختیار راننده و سرنشینان این خودرو قرار گرفته است. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که تیگو ۷ دارای تجهیزات گران‌قیمت و مدرنی مثل اتو پارک، رادار نقطه کور و رادار تغییر لاین که در فهرست آپشن‌های توسان است باشد.

با این حال اگر مقایسه قیمتی بین این دو خودرو داشته باشید، آپشن های تیگو ۷ حتی فراتر از انتظار است.

مقایسه تیگو ۷ و هیوندای توسان از نظر فنی

هیوندای توسان دارای قدرت بالایی است که قدرت خود را مدیون پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی می‌باشد که قادر است تا حداکثر ۱۵۵ اسب بخار نیرو تولید نماید. این اتومبیل نیروی موتور را به وسیله یک گیربکس ۶ حالته اتوماتیک به هر چهار چرخ اتومبیل منتقل می‌نماید و از حالت سکون برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط به حدود ۱۲ ثانیه زمان احتیاج دارد.

 مصرف سوخت در اتومبیل هیوندای توسان در شهر ۱۱.۲ لیتر و در خارج از شهر به ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

از جمله مشخصات فنی تیگو ۷ پیشرانه پویای آن است که شامل یک موتور با سوخت بنزینی و دارای ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری است که در آن توربو شارژر با گیربکس ۶ سرعته منوال همخوانی دارد. شتاب این خودرو فوق العاده و مصرف سوختش ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است یعنی کم مصرف‌تر از توسان است.

خرید اقساطی ماشین تیگو ۷

بهترین مزیت تیگو ۷ به هیوندای توسان قابلیت خرید اقساطی آن می‌باشد. شرایط فروش این خودرو با اقساط بلند مدت باعث افزایش فروش آن شده است. برای خرید این خودروی فول آپشن می توانید به صفحه فروش سایت آسیا خودرو رجوع کنید.

جمع بندی

در مقایسه تیگو ۷ با توسان با در نظر گرفتن قیمت بسیار اقتصادی تر تیگو ۷ با توسان متوجه می شوید که آپشن ها و طراحی این دو خودرو با یکدیگر قابل قیاس است. به عبارتی دیگر شما یک خودروی با کیفیت را با قیمت بسیار ارزان تر تهیه می کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر همچنین مقاله شتاب ۰ تا ۱۰۰ تیگو ۷ چقدر است؟ را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *