مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ام وی ام x22

کراس اوورچیست و خودروی x22 چه ویژگی هایی دارد؟

اگر به فکر خرید خودرو افتاده باشید و با این صنعت آشنایی چندانی نداشته باشید، احتمالا شنیدن اسامی مختلفی مثل سدان، کراس اوور یا SUV شما را سردرگم کرده است. در این مقاله می خواهیم به یکی از سوالات متداول شما در خصوص اینکه کراس اوورچیست و چه ویژگی هایی دارد، بپردازیم؟

صنعت خودروسازی نیز همچون سایر صنایع با پیشرفت های سریع در زمینه فناوری و نیازهای بسیار متنوع و روزمره دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. از اتومبیل های شهری معمولی گرفته تا هاچ بک های کم مصرف و خودروهای پر امکانات، کراس اورها که گاهی با شاسی بلند اشتباه گرفته می شوند، فقط یکی از مدل های موجود در صنایع خودرو سازی جدید در سراسر دنیاست که تولید آنها تقریبا از دو دهه قبل شروع به اوج گیری نموده است.

منظور از کلاس کراس اوورچیست؟

سوال این است که کلاس کراس اوور (Crossover) به چه علت به وجود آمده است؟ و چرا تا این حد شهرت یافته و مورد توجه قرار گرفته است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا انتهای مقاله با ما باشید تا همراه با هم به معرفی تاریخچه و دلایل پیدایش ماشین های کراس اوور بپردازیم.

اگر قصد خرید یک ماشین کراس اوور تقریبا کوچک و جمع و جور را دارید و از طرفی بودجه زیادی برای تهیه ماشین هایی همچون تویوتا و امثال آن را ندارید، ام وی ام مدل ایکس ۲۲ می تواند جایگزین مقرون به صرفه ای برای شما باشد.

این خودروی اقتصادی از چندی پیش توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ و عرضه شده است. با در نظر گرفتن بودجه ای که برای خرید این خودرو صرف می کنید و آپشن های زیادی که دارد، شما یک خرید بی نظیر و مقرون به صرفه را خواهید داشت. در ادامه این مقاله به بحث و بررسی ماشین ام وی ام X22 و برخی مشخصات فنی و طراحی داخلی آن می پردازیم.

معرفی اجمالی ام وی ام  X22

ام وی ام ایکس ۲۲ کراس اوورچیست؟ خودروی ام وی ام  X22در واقع تیگو ۲ تولید شرکت چری در چین است که توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ شده و با نام ام وی ام ایکس ۲۲ عرضه می شود. این خودروی بسیار محبوب ایرانیان نوعی کراس اوور از گونه هاچ بک ام وی ام ۳۱۵  با پلتفرمی مشابه آن است.

انواع ام وی ام x22 کراس اوور چیست؟

ام وی ام ایکس ۲۲ در دو مدل دنده اتومات و دنده دستی تولید می شود. همچنین این کراس اوور دارای ۶ تیپ گوناگون است که از نظر فنی چندان فرقی بین آنها مشاهده نمی شود.

در واقع تفاوت اصلی آنها در قسمت امکانات رفاهی و ایمنی آنها می باشد. شرکت آسیا خودرو نماینده فروش این خودرو امکانات و تسهیلات رفاهی زیادی را برای مشتریان فراهم نموده تا با هر بودجه ای قادر به خرید این کراس اوور زیبا باشند.

شرایط فروش  خودرو ایکس ۲۲ مینی کراس اوور چیست؟

وسعت زیاد و روز افزون فروش این خودروی کراس اوور هرگونه نگرانی مشتریان در رابطه با لوازم یدکی و تعمیرات اضطراری این ماشین را برطرف نموده است.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر فروش این ماشین افزودن آپشن های بسیار بیشتری است که شرکت مدیران خودرو از سال ۱۳۹۷ به آن اضافه نموده است.

اکنون که تقریبا متوجه شدید این مینی کراس اوور چیست، وقت آن رسیده است که اندکی به بحث در مورد آپشن ها و امکانات رفاهی این ماشین بپردازیم.

طراحی خارجی  MVM X22 مینی کراس اوور چیست؟

اولین چیزی که در خودروهای کراس اوور چری به چشم می خورد ظاهر زیبای آن است، لذا قبل از همه به بررسی طراحی ظاهری این خودرو می پردازیم. ام وی ام  X22 به لطف ظاهر جذابی که همچون ماشین های کراس اوور دارد موفق شده نظر مشتریان متعددی را به خود جلب نماید.

آپشن‌هایی همچون تجهیزات سانروف، فلاپ‌های دور خودرو، جلوه‌ای اسپرت به نمای ظاهری این ماشین بخشیده است و آن را هرچه بیشتر به سمت یک کراس اوور جوان پسند سوق داده است.

با این حال دلیل اصلی شباهت این خودروی کراس اوور به شاسی بلند، فاصله شاسی خودرو از سطح زمین می باشد. البته این موضوع موجب شده که انعطاف پذیری یا به اصطلاح فرمان خور این خودرو ضعیف شود.

به عبارت ساده تر اگرچه این ماشین ظاهری شبیه خودروهای بزرگ و شاسی بلند دارد اما از ویژگی های آفرودی برخوردار نمی باشد.

در ادامه باید خاطر نشان کرد که طراحی ام وی ام ایکس ۲۲ به خوبی صورت گرفته و همین امر موجب موفقیت آن در عرصه فروش خودرو شده است. این ماشین مجهز به چراغ های بزرگی در بخش بیرونی است که رفته رفته به سمت داخل باریک می شود. همچنین داخل کاسه چراغ این خودرو یک نور ال آی دی روشنایی در روز است که به شکل خطی ادامه یافته و نهایتا به خط جلو پنجره محل لوگوی آن می رسد.

طراحی جلو پنجره mvm ایکس ۲۲ کراس اوورچیست؟

جلو پنجره X22  mvm ، ۶ ضلعی با فریم نقره ای رنگ است و به اصطلاح طرحی به شکل لانه زنبور دارد. در قسمت زیرین سپر، دو نوع تورفتگی سیاه رنگ به چشم می خورد که دارای فریم سیلوری است.

چراغ مه شکن های این خودرو داخل این فریم به شکل عمودی قرار داده شده است. خطوط به کار رفته روی کاپوت آن باعث حجم پیدا کردن و بزرگ نمایی بخش جلویی خودرو شده است.

شیب سقف و اندازه پنجره‌ها به علاوه خطوط مورد استفاده از بخش جانبی خودرو همگی با سلیقه و به صورت چشم نواز انتخاب شده اند.

در پشت این خودرو طراحی چندانی به کار نرفته است. ضمن اینکه چراغ های پشتی تناسب زیادی با چراغ های جلو ندارند. سپر ساده ای روی درب صندوق عقب خودرو روی دو نوار فلزی در امتداد چراغ ها قرار داده شده است. با این حال خطوطی که به آن حجم می دهد اندکی مشکل سادگی بیش از حد آن را حل نموده است.

خرید  x22 اتومات اقساطی

اگر تصمیم گرفتیدx22  اتومات اقساطی را خریداری کنید، به راحتی می توانید این خودر را با هر بودجه ای که دارید و با دریافت وام و بازپرداخت اقساط بلند مدت از شرکت آسیا خودرو خریداری نمایید.

اگر مایلید اطلاعات بیشتری در این راستا کسب کنید مقاله مزایای خرید x22  اتومات را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *