مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
موتور تیگو ۷ پرو ساخت کجا است؟

موتور تیگو ۷ پرو ساخت کجاست؟

تیگو ۷ پرو جزو محصولات پرطرفدار مدیران خودرو است و آمار فروش بالای آن در آسیا خودرو نیز این موضوع را تایید می‌کند. یکی از برگ‌های برنده این خودرو، موتور آن است، موتوری که ترکیب مصرف سوخت اقتصادی، توان مناسب و البته دوام بسیار بالا را ارائه می‌کند. یکی از سوالات خریداران در مورد این خودرو آن است که موتور تیگو ۷ پرو ساخت کجا است؟ و ما هم در این مطلب پاسخ این سؤال را ارائه می‌کنیم. با این مطلب از بلاگ آسیا خودرو همراه باشید.

 

فرآیند طراحی و ساخت موتور خودرو

پیش از پرداختن به این سؤال که موتور تیگو ۷ پرو ساخت کجا است باید موتور یک خودرو را از زمان طراحی تا نصب بر روی خودرو بررسی کنیم. در این فرآیند عوامل بسیار زیادی نقش دارند که درنهایت باعث تولید یک موتور برتر می‌شوند.

 

اولین گام، طراحی موتور خودرو است. این یک فرآیند مهندسی بسیار پیچیده است چراکه باید پارامترهای بسیار زیادی در طراحی موتور مدنظر قرار گیرد. طراحی موتور اولین عاملی است که باید توان، گشتاور و دوام موتور می‌شود و به همین دلیل هم این مرحله بسیار مهم است. چری هرچند سال‌ها تجربه ساخت موتور خودرو را دارد، اما در سال‌های اخیر برای دستیابی به بالاترین سطح دانش طراحی موتور، به سراغ یکی از بزرگ‌ترین برندهای جهان رفته است.

در این راستا چری در سال‌های اخیر همکاری‌های گسترده‌ای با شرکت AVL اتریش داشته است. این شرکت اتریشی تخصص بسیار زیادی در طراحی انواع موتور دارد و با بسیاری از برندهای مطرح بین‌المللی همکاری می‌کند. به این ترتیب طراحی موتورهای چری و محصولات فونیکس، حاصل همکاری مشترک میان چری چین و AVL اتریش است.

 

پس از طراحی، نوبت به ساخت قطعات موتور می‌رسد. یک موتور از صدها قطعه کوچک و بزرگ فلزی و البته بخش‌های الکترونیکی پیشرفته تشکیل شده است. این قطعات از برترین تامین کنندگان تهیه شده و درنهایت در کارخانه‌های چری بر روی یکدیگر مونتاژ و تست می‌شوند تا درنهایت روی خودرو نصب شوند.

 

این فرآیند در زمینه موتور تیگو ۷ پرو نیز انجام شده است. این موتور حاصل همکاری مشترک میان AVL اتریش و چری است و جزو برترین موتورهای بازار چین قرار دارد.

 

قطعات مورد نیاز برای موتور تیگو ۷ پرو ساخت کجا است؟

پاسخ به این سؤال کمی دشوار است چراکه معمولا خودروسازان برای هر قطعه، با چند تامین کننده مختلف همکاری می‌کنند تا درنهایت بتوانند بالاترین کیفیت قطعات را تامین کنند. چری هم برای تولید موتور تیگو ۷ پرو و به‌طور کلی برای تمامی موتورهای خود همین رویه را در پیش گرفته است.

 

به این ترتیب تعدادی از برترین قطعه سازان چینی که سابقه همکاری با برنده‌ای‌های برتر قطعه ساز در جهان را دارند، در لیست تامین کنندگان چری جای گرفته‌اند. همان‌طور که هیچ شرکتی در جهان تمام قطعات و بخش‌های یک خودرو را تولید نمی‌کند، در زمینه موتور هم هیچ شرکتی نیست که تمام قطعات را تامین کند. به همین دلیل برای هر قطعه، سازندگان مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا درنهایت برترین سازندگان انتخاب شوند.

 

قطعه سازان چینی در دو دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و بسیاری از قطعات خود را تحت لیسانس شرکت‌های بین‌المللی تولید می‌کنند. به این ترتیب قطعات تولید شده در چین (البته نمونه‌های با کیفیت و برند معتبر) می‌توانند دوام بالای موتورهای چری را تامین کنند.

 

علاوه بر این‌ها، چری برای تامین قطعات برقی و الکترونیکی موتور به سراغ برترین برندهای جهان رفته است. قطعات الکترونیکی موتور شامل مجموعه‌ای از سنسورها، ECU، سیستم کنترل جرقه‌زنی و … می‌شود. در موتور تیگو ۷ پرو، تمام این قطعات محصول برندهای برتر جهان از جمله بوش، زیمنس و … است.

موتور تیگو ۷ پرو ساخت کجا است؟

موتور تیگو ۷ پرو (بخشی از کاورهای موتور برای عکاسی جدا شده‌اند)  

 

درنهایت باید بگوییم موتور تیگو ۷ پرو ساخت کجا است؟

پاسخ به این سؤال با توجه به موارد عنوان شده در بالا ساده‌تر شده است. اگر منظور از ساخت، تولید موتور باشد، در مورد تیگو ۷ پرو عرضه شده در ایران باید گفت این موتور ساخت کشور چین است. اما در کنار این باید به فرآیند تولید موتور هم توجه کنیم. با این شرایط موتور تیگو ۷ پرو یک موتور طراحی شده به‌وسیله مهندسان اتریشی با همکاری مهندسان چری چین است که در کارخانه‌های چری در چین و با استفاده از قطعات تامین شده از بهترین قطعه سازان تولید می‌شود.

 

طراحی بین‌المللی موتورهای چری در کنار بهره‌گیری از قطعه سازان برتر و کیفیت مونتاژ بالا باعث می‌شود موتور تیگو ۷ پرو و به‌طور کلی موتور محصولات چری کیفیت و دوام بسیار بالایی داشته باشد. در حال حاضر هم دوام و کیفیت موتور محصولات چری جزو نقاط قوت آن در بازار ایران است.

 

به‌علاوه مجموع این عوامل باعث شده موتور محصولات چری های بتوانند در سال‌های اخیر چندین جایزه معتبر را به دست آوردند. این موتورها بازدهی بالایی دارند و به همین دلیل جزو موتورهای برتر بازار چین هستند. به‌علاوه چری با اتکا به همین موتورها است که محصولات خود را در بازارهای مختلف عرضه می‌کند.

 

می‌توانید با مطالعه مطلب ترمزهای تیگو ۷ پرو بیشتر در مورد این خودرو آگاه شوید.

 

تاریخچه شرکت چری

چری تولید خودرو را در سال ۱۹۹۹ و صادرات آن‌ها از چین را در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد. این شرکت بزرگ‌ترین صادرکننده خودروهای سواری چین از سال ۲۰۰۳ بوده است و در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۵ درصد از کل تولید خود را صادر کرد. در سال ۲۰۱۲، جگوار لندرور یک سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰:۵۰ با نام چری جگوار لندرور برای تولید خودروهای جگوار و لندرور در چین با چری تشکیل داد که موجب شد کیفیت ساخت موتور و سایر قطعات و تجهیزات چری تیگو و آریزو نیز چندین برابر افزایش یابد.

 

این شرکت دارای دو مرکز تحقیق و توسعه داخلی است و حدود ۷ درصد از کل درآمد خود را در توسعه محصول سرمایه‌گذاری می‌کند. پایگاه اصلی تولید موتور خودروی چری در سرزمین اصلی چین در آنهویی قرار دارد. از سال ۲۰۰۷، این شرکت دارای دو پایگاه تولید خودرو، دو مرکز موتورسازی و یک کارخانه تولید گیربکس بود. یکی دیگر از پایگاه‌های تولید خودرو در دالیان، استان لیائونینگ، در سال ۲۰۱۲ عملیاتی شد.

 

چری حدود ۷ درصد از کل فروش خود را در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند و تا سال ۲۰۱۱، بیش از ۴۰۰۰ اختراع داشت. این شرکت دارای امکانات تحقیق و توسعه در ووهو، استان آنهویی، و چانگشو، استان جیانگ‌سو است. همین سرمایه‌گذاری گسترده موجب شده که این شرکت خودروسازی بتواند موتورهای بسیار پربازده و کم‌مصرفی روی جدیدترین محصولات چری و آریزو خود نظیر تیگو ۷ پرو و آریزو ۶ پرو قرار دهد.

 

شرایط فروش تیگو ۷ پرو

با توجه به اینکه تیگو ۷ پرو یکی از محصولات پرطرفدار در آسیا خودرو است، می‌توانید برای اطلاع از شرایط فروش تیگو ۷ پرو با شماره تلفن‌های ۷۵۱۵۱-۰۲۱ و ۷۷۷۰۸۰۲۹-۰۲۱ و ۷۷۰۴۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین با پر کردن فرم زیر، همکاران ما بهترین شرایط فروش تیگو ۷ پرو را به اطلاع شما می‌رسانند.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *