مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

اوپل مجوز واردات به ایران را گرفت

در بین اخبار داغ واردات خودرو و با نزدیک شدن به عرضه اولین سری از خودروهای وارداتی، خبری غافلگیرکننده شنیده می‌شود. برند خوش‌نام و اصیل اوپل، توانسته مجوز واردات به ایران را بگیرد و خود را به عنوان اروپایی مطرح در لیست برندهای وارداتی جا دهد. البته هنوز مدل‌ها و شرکت واردکننده خودرو مشخص نیست اما قطعاً در میان برندهای وارداتی، برندی بسیار خاص و متفاوت محسوب خواهد شد.

 

نگاهی به تاریخچه حضور اوپل در ایران

 

اگر به تاریخچه حضور اوپل در بازار ایران نگاهی بیندازیم، اوپل در ایران و قبل از انقلاب، حضور چشمگیری با مدل‌های رکورد و کاپیتان و تعداد محدودی جی‌تی در دهه ۴۰ داشت که در آن زمان بسیار محبوب بودند. اواسط دهه ۵۰ مدل کومودور توسط شرکت پارس‌خودرو با نام شورلت رویال عرضه گردید، که سدانی توانمند و مدرن در زمان خود بود.

اما بعد انقلاب و با پایان جنگ در اوایل دهه ۷۰، اوپل با شرکت ملبا به ایران بازگشت و در نمایشگاه بین‌المللی سال ۱۳۷۲ شمسی، با نمایش مدل‌های کورسا، آسترا، وکترا و اومگا تحولی جدید را در بخش خودروهای وارداتی ایجاد کرد. ملبا با خدمات مناسب و انتخاب محصولات روز اوپل توانست خواسته کسانی که به دنبال یک خودروی جذاب، مهیج، اصیل و با پرستیژ اروپایی بودند را برآورده سازد و خاطرات خوش دهه‌های ۴۰ و ۵۰ را زنده کند. با پایان واردات خودرو در ایران در سال ۱۳۷۴ شمسی، تعداد محدودی مدل سدان لوکس امگا به ایران آمد که تا سال‌ها در کنار مرسدس‌بنز، جزو لوکس‌ترین خودروی بازار ایران بود. گرچه اوپل در اواسط دهه ۹۰ نیز تلاش کرد تا دوباره به بازار ایران بازگردد، اما عدم برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های لازم، اجازه تکرار پیروزی‌های گذشته را به اوپل نداد.

بازگشت اوپل به بازار ایران

حال دوباره در این روزهایی که واردات خودرو هیجان لازم را به دلیل محدودیت‌های همکاری و سقف قیمتی ندارد، شنیدن نام اوپل با آن همه خاطرات و مدل‌های جذاب، خبری خوش در آغاز سال جدید است. اگرچه هنور شرکت واردکننده و مدل‌های انتخابی برای بازار ایران مشخص نیست، اما قطعا اوپل برای موفقیت دوباره نیاز به یک تیم حرفه‌ای و معتبر خواهد داشت تا باز هم خاطرات خوش را تکرار کند. قطعاً طیفی از محصولات ا.پل در بازه کمتر از سقف واردات ۲۰ هزار یورو قرار خواهند داشت و امکان ورود به ایران را به راحتی دریافت می‌کنند، البته در این مدت خیلی از برندها قصد حضور در بازار ایران را داشتند که تنها در حد خبر باقی ماند، اما امید است که شنیده‌ها صحت داشته باشد و اوپل بتواند به جذابیت واردات به طور قابل توجهی بیافزاید. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اوپل با چه مدل‌هایی به بازار ایران باز می‌گردد و خود را به عنوان یک اروپایی با قدمت در صف واردات قرار خواهد داد.

 

وضعیت اوپل در بازار اروپا

در سال ۲۰۱۷، شرکت اوپل توسط PSA خریداری شد و در حال حاضر زیرمجموعه شرکت استلانتیس محسوب می‌شود. اگرچه فروش محصولات اوپل در سال ۲۰۲۲ نسبت به ۲۰۲۱ افت ۱۲ درصدی را داشته، اما کماکان با فروش بیش از ۴۲۰ هزار دستگاهی، خود را بالاتر از برندهای مطرحی چون فیات، سیتروئن، ولوو و نیسان (در بازار اروپا) قرار داده است. اوپل در طول حضور خود در بازار اروپا توانسته ۵ بار برنده جایزه بهترین خودروی سال اروپا شود که افتخار بزرگی برای این برند محسوب می‌شود.

منبع: خودروبانک


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *