مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

هاچبک برقی اقتصادی بی وای در راه است

بی وای دی (BYD) خود را برای معرفی و فروش یک هاچبک برقی اقتصادی آماده می‌کند.

بی وای دی (BYD) خود را برای معرفی و فروش یک هاچ‌بک برقی اقتصادی آماده می‌کند. این خودرو سیگال (Seagull – به‌معنای مرغ دریایی) نام دارد و بیشتر با هدف جلب‌نظر مثبت بانوان توسعه پیدا کرده است. براساس برنامه‌ریزی‌ها، این خودرو از ماه آوریل و با قیمتی بین ۶۰ الی ۱۰۰ هزار یوان وارد بازار خواهد شد؛ ارقامی که معادل ۸,۸۶۰ و ۱۴,۷۷۰ دلار یا ۳۹۰ و ۶۵۰ میلیون تومان هستند.

از لحاظ طراحی، بی وای دی سیگال چهره مدرن و به‌روزی دارد. البته واضح است که طراحان این خودرو نیم‌نگاهی به برخی از مدل‌های معروف داشته‌اند. برای مثال قاب چراغ‌های اصلی تا حدودی لامبورگینی هوراکان را در ذهن تداعی می‌کند! فرم ستون C هم یادآور ب‌ام‌و i3 است!

در داخل کابین، نمایشگر بزرگ تبلت‌مانند شاخص‌ترین ویژگی بی وای دی سیگال است. در رابطه با ابعاد دقیق این نمایشگر فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، اما به‌نظر می‌رسد بزرگ‌تر از ۱۰ اینچ باشد. زیر این نمایشگر محلی مخصوص برای قراردادن تلفن همراه و چند دکمه فیزیکی به‌چشم می‌خورد. کنسول میانی سیگال میزبان دو جالیوانی است. علاوه‌براین، یک محفظه مخفی و کنترلر استوانه‌ای هم روی آن وجود دارد.

بی وای دی سیگال اندکی بزرگ‌تر از پراید ۱۱۱

طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، بی وای دی سیگال ابعادی برابر با ۳۷۸۰/۱۷۱۵/۱۵۴۰ میلی‌متر دارد. فاصله محوری آن نیز به ۲۵۰۰ میلی‌متر می‌رسد. برای مقایسه باید گفت جثه سیگال نسبت به پراید ۱۱۱ اندکی بزرگ‌تر است.

محصول جدید بی وای دی با چراغ‌های اصلی LED قابل سفارش خواهد بود. باتری این هاچ‌بک برقی ساخت FinDreams است؛ شرکتی که در‌واقع زیرمجموعه بی وای دی محسوب می‌شود. در رابطه با ظرفیت باتری یا برد حرکتی فعلاً جزئیاتی در دست نیست. البته گزارش‌های غیررسمی از نصب باتری ۳۰.۷ کیلووات‌ساعتی در سیگال حکایت دارند. تأمین‌کننده نیرو هم یک موتور برقی با ۷۵ اسب بخار قدرت خواهد بود.

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، بی وای دی سیگال از ماه آوریل و با قیمت پایه معادل ۳۹۰ میلیون تومان (در لحظه نگارش مطلب!) راهی بازار خواهد شد./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *