مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۳ در حین تست دیده شد

به تازگی تصاویر جاسوسی از نسخه جدید چری تیگو ۸ هیبرید منتشر شده‌اند که این خودرو را با قوای فنی پلاگین هیبریدی یا PHEV به تصویر می‌کشند. از آن جایی که چری پیش از این وعده داده بود که تیگو ۸ پرو را با قوای فنی هیبریدی به بازار عرضه کند، زحمت استتار این شاسی بلند را به خودش نداده است.

از نظر ظاهری نیز تفاوت خاصی میان تیگو ۸ پرو هیبریدی و نسخه درون‌سوز وجود ندارد و تنها یک درگاه شارژ روی گلگیر جلو خودرو اضافه شده است. به نظر می رسد قوای فنی هیبریدی جدیدی برای این خودرو توسعه یافته است، چرا که نسخه دیگری از این خودرو در تصاویر جاسوسی قبلی مشاهده شده بود.

مدت‌ها پیش تصاویری از چری تیگو ۸ پلاس با قوای فنی پلاگین هیبریدی منتشر شده بود که شرکت سازنده آن را Kunpeng e + می‌نامید. با این حال در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو، چری از نسخه پلاگین هیبریدی تیگو ۷ پلاس رونمایی کرد. این خودرو به موتور مدرن‌تر پلاگین هیبریدی DP-i مجهز است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل مهندسان چری به جای پیشرانه Kunpeng e +، از موتور هیبریدی DP-i در تیگو ۸ پرو e پلاس استفاده کرده‌اند.

در حال حاضر چری تیگو ۸ پلاس تنها با موتورهای درون‌سوز به بازار عرضه می‌شود. تیپ نخست این خودرو ۲۹۰T نام دارد که به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر با ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. تیپ مجهزتر یعنی ربوشارژر با ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. تیپ مجهزتر یعنی ۳۹۰T، پیشرانه دو لیتری توربوشارژر با ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. هر دو موتور به همراه جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه تر عرضه می‌شوند و البته نسخه ۳۹۰T‌ به سیستم تمام چرخ محرک یا AWD نیز مجهز است. این نسخه هنوز به بازار ایران عرضه نشده است اما در برخی کشورها همچون روسیه به فروش می‌رسد. قیمت چری تیگو ۸ پلاس بسته به پیکربندی از ۱۲۶.۹ تا ۱۷۱.۹ هزار یوان (۶۳۵ الی۸۶۰ میلیون تومان) متغیر است.

منبع:خودروبانک


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *