مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

توضیح رییس سازمان برنامه درباره قیمت بنزین

:رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دولت سیاست قیمتی برای مسئله انرژی در دستور کار ندارد، گفت: دولت سیزدهم تلاش کرده است تا چند مسئله کشور را حل کند.

وی با بیان اینکه نرخ مصرف انرژی در کشور بالا است، گفت: در هفته‌های گذشته مصرف بنزین در روز تا ۱۳۵ میلیون لیتر هم رسیده بود و ظرفیت تولید هم در سقف خود قرار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در مسئله انرژی با محدودیت جدی در گاز، بنزین و گازوئیل مواجه هستیم و همه ظرفیت تولیدی صرف مصارف جاری می‌شود.

منظور تاکید کرد: سیاست‌ قیمتی در بخش انرژی فعلا در دستور کار نیست و می‌خواهیم با شیوه‌های غیرقیمتی تراز بازار انرژی را حفظ کنیم که کار بسیار دشواری است، زیرا مهم‌ترین ابزار در بخش انرژی قیمتی است اما با توجه به شوک ارزی سال گذشته، دولت نمی‌خواهد شوک جدیدی وارد کند؛ بنابراین افزایش قیمت انرژی در دستور کار دولت نیست.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی در دهه گذشته بسیار ناچیز و به طور میانگین سالانه ۰.۷ درصد بوده است، بیان داشت: از سال ۹۹ وارد دوره رشد شدیم که نرخ رشد این سال ۳.۵ درصد بود و در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با نفت ۴.۸ درصد و بدون نفت نرخ ۴ و ۴.۵ درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به نرخ رشد اقتصادی دو سال گذشته اما این نرخ خودش را خیلی نشان نداده و مردم اثر رشد اقتصادی را حس نمی‌کنند./ایرنا


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *