مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
X22 Pro

بررسی سیستم ترمز X22 Pro

پیش از این توان حرکتی و قوای محرکه ایکس ۲۲ پرو را در چند مطلب مرور کردیم اما در مقابل توان حرکتی، هر خودرو نیاز به ترمز‌های قدرتمندی دارد که بتواند ایمنی آن را در توقف تامین کند. در این مطلب به مرور ترمز X22 Pro می‌پردازیم و ویژگی‌های سیستم ترمز این خودرو را بررسی می‌کنیم. به‌علاوه در کنار آپشن‌های رفاهی، این خودرو به آپشن‌های ایمنی جذابی هم مجهز است که بخشی از آن‌ها به ترمز X22 Pro مرتبط است و در این مطلب آپشن‌های ایمنی مرتبط با سیستم ترمز را نیز مرور خواهیم کرد.

 

ویژگی‌های ترمز X22 Pro

در ابتدا نگاهی کلی به ویژگی‌های سیستم ترمز X22 Pro به‌عنوان بخشی از مشخصات فنی X22 Pro داشته باشیم. ترمز ایکس ۲۲ پرو، در هر چهار چرخ دیسکی است و با کمک سیستم ترمز ABS و EBD (سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) پشتیبانی می‌شود. به‌علاوه ترمز‌های این خودرو با کمک سیستم‌های الکترونیکی کمکی پیشرفته‌ای، می‌توانند توقف‌های ایمنی را به ارمغان بیاورند.

 

ترمز‌های این خودرو به‌عنوان کراس‌اوور کامپکت، توان کافی برای متوقف کردن آن را در شرایط دشوار دارند و به‌علاوه با توجه به وجود ترمز ABS، می‌توانید با اطمینان از همه توان ترمز استفاده کنید بدون آنکه نگران قفل شدن چرخ‌های خودرو باشید.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

ترمز‌های دیسکی X22 Pro

سیستم ترمز X22 Pro در هر چهار چرخ از دیسک استفاده می‌کند. به این ترتیب برخلاف برخی از رقبا، حتی محور عقب این خودرو نیز از ترمز‌های دیسکی استفاده می‌کنند. این مسئله کمک زیادی به توان توقف X22 پرو به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی می‌کند.

 

مزیت بزرگ ترمز‌های دیسکی به ترمز‌های کاسه‌ای، خنک شدن بهتر آن‌ها است. برخلاف تصور عمومی، از نظر توان ترمز گیری در ابعاد برابر، فرق زیادی میان ترمز‌های دیسکی و کاسه‌ای نیست ولی مشکل بزرگ ترمز‌های کاسه‌ای، داغ شدن بسیار سریع آن‌ها است. به این ترتیب این نوع ترمز‌ها خیلی زود توان خود را از دست می‌دهند و این مسئله در یک شیب کوهستانی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

 

در مقابل، ترمز‌های دیسکی به دلیل مجاورت بیشتر با هوا، خیلی زودتر خنک می‌شوند و در ترمزگیری‌های متعدد و پیاپی، مشکل بسیار کمتری در زمینه گرما دارند. از سوی دیگر، ترمز ABS بر روی ترمز‌های دیسکی عملکرد دقیق‌تری دارد و باعث پایداری بهتر خودرو در زمان ترمز‌های شدید می‌شود.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

سیستم‌های الکترونیکی کمکی در ترمز X22 Pro

مانند تمام محصولات مدیران خودرو، در X22 Pro نیز سیستم‌های الکترونیکی برای کمک به راننده در شرایط خاص در نظر گرفته شده است. بخشی از این سیستم‌های کمکی الکترونیکی، به‌عنوان سیستم‌های کمکی ترمز این خودرو، به راننده در توقف ایمن‌تر کمک می‌کنند. در ادامه مروری بر این سیستم‌های ایمنی در ایکس ۲۲ پرو خواهیم داشت.

 

سیستم کمکی ترمز اضطراری یا EBA

یکی از سیستم‌های الکترونیکی X22 Pro که به راننده در توقف ایمن‌تر کمک می‌کنند، سیستم EBA یا سیستم کمکی ترمز اضطراری است. این سیستم بر یک اصل ساده استوار است؛ بسیاری رانندگان در مواقع بحرانی، به‌اندازه کافی ترمز را فشار نمی‌دهند. به همین دلیل مهندسان EBA را طراحی کرده‌اند تا با تشخیص شرایط اضطراری بتوان نیروی ترمز را تقویت کند. مرسدس بنز در سال ۱۹۹۲ تحقیق را انجام داد که بر اساس آن مشخص شد تقریبا هیچ‌یک از رانندگان مورد بررسی، در موارد اضطراری، به‌اندازه کافی ترمز‌ها را فشار نمی‌دهند و این مسئله عامل تصادف در شرایط خطرناک است.

 

این سیستم از چند پارامتر برای تشخیص شرایط اضطراری استفاده می‌کند. در زمان ترمز گیری‌های اضطراری، راننده معمولا خیلی سریع پای خود را از روی پدال گاز برداشته و بر روی پدال ترمز فشار می‌دهد. در این سیستم هم یکی از پارامتر‌های تشخیص وضعیت اضطراری، همین فاصله میان برداشتن پا از روی پدال گاز و فشار دادن پدال ترمز است. به‌علاوه، این سیستم سرعت حرکت پدال ترمز را نیز اندازه‌گیری می‌کند تا در صورتیکه پدال به‌سرعت فشار داده شده است، آن را یک وضعیت اضطراری به‌حساب بیاورد.

 

پس از تشخیص وضعیت، این سیستم در کسری از ثانیه، میزان نیروی وارد شده توسط راننده به پدال را ارزیابی می‌کند. در صورتیکه راننده پدال را به‌اندازه کافی فشار نداده باشد، EBA با استفاده از پمپ سیستم ABS، نیروی ترمز‌ها را افزایش می‌دهد.

 

به این ترتیب ترمز‌های X22 Pro می‌توانند در مواقع خطرناک، قدرت بیشتری برای ترمز گیری داشته باشند. در نظر داشته باشید به علت استفاده از ABS در این خودرو، ریسک قفل شدن چرخ‌ها در این شرایط وجود ندارد.

 

سیستم BOS در ترمز ایکس ۲۲ پرو

یکی دیگر از سیستم‌های کمکی در ترمز خودرو ایکس ۲۲ پرو، سیستم BOS یا Brake Override System است. کارکرد این سیستم البته در شرایط بسیار خاص است و ممکن است خیلی کم به آن نیاز داشته باشید. اساس کار این سیستم بر این مبنا است که گاهی رانندگان در شرایط خطرناک، ممکن است به دلیل استرس زیاد، همزمان با آنکه پای خود را روی پدال گاز نگهداشته‌اند، پدال ترمز را هم با پای دیگر فشار دهند. در این شرایط نیروی موتور باعث می‌شود توان ترمز‌ها تا حدی خنثی شود و این مسئله بسیار خطرناک است.

 

سیستم کمکی BOS در صورت بروز این وضعیت، به‌صورت خودکار ارتباط پدال گاز و موتور را قطع می‌کند تا دور موتور پایین بیاید. به این ترتیب حتی اگر پدال گاز را فشار داده باشید هم دور موتور پایین می‌آید تا توان توقف خودرو بیشتر شود.

 

خرید X22 Pro

برای اطلاع از شرایط فروش ایکس ۲۲ پرو می‌توانید با کارشناسان آسیا خودرو تماس بگیرید. برای این منظور کافی است با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگرید. همچنین می‌توانید شماره موبایل خود را در کادر زیر ثبت کنید تا همکاران ما بهترین شرایط فروش مدیران خودرو را برایتان پیامک کنند.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *