مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
X22 پرو

مشخصات فنی x22 پرو

در بین کراس‌اوورهای کامپکت بازار ایران، X22 Pro یکی از محبوب‌ترین‌ها است چراکه توانسته ترکیبی از جذابیت ظاهری، امکانات رفاهی و ایمنی بالاتر از رقبا و البته قدرت مناسب در حرکت را ارائه کند. این خودرو که با طراحی ظاهری به‌روزش توانسته نظر بسیاری از خریداران کراس‌اوورهای کامپکت را به خود جلب کند، از جنبه‌های فنی هم پیشرفت‌های مهمی داشته است. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی X22 پرو می‌پردازیم. بررسی مشخصات فنی ایکس ۲۲ پرو نشان می‌دهد این خودرو در عمل می‌تواند با خودروهایی با حجم موتور بزرگ‌تر از خود نیز رقابت کند.

 

نگاهی کوتاه به مشخصات X22 پرو

پیش از آنکه به بررسی ایکس ۲۲ پرو از جنبه‌های فنی بپردازیم، بد نیست مشخصات X22 پرو را مورد بررسی قرار دهیم. ایکس ۲۲ پرو خودرویی در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت است که در اصل بر روی شاسی اصلاح شده مدل‌های ۳۱۵ مدیران خودرو ساخته شده است. البته مدل‌های Pro این خودرو شاهد یک فیس‌لیفت گسترده در جلو و افزودن امکانات رفاهی و ایمنی متعدد بوده‌اند.

 

این خودرو با طول ۴.۲ متر، فضای کافی برای چهار و حتی پنج سرنشین بزرگ‌سال دارد و فضای صندوق عقب آن‌هم بیش از ۴۰۰ لیتر است. به‌صورت استاندارد بر روی این خودرو سیستم کنترل پایداری بوش آلمان، به همراه سیستم کنترل کشش و ترمز کمکی الکترونیکی و سیستم کمکی ترمز اضطراری نصب می‌شود. همچنین این خودرو مجهز به ترمز پارک برقی و اتوهلد است. در کنار این‌ها و برای راحتی بیشتر، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی و … نیز بر روی این خودرو به‌صورت استاندارد نصب می‌شود

 

به این ترتیب می‌تواند گفت مشخصات X22 Pro حکایت از حضور یک خودرو با امکانات رفاهی و ایمنی بالاتر از رقبا در این کلاس دارد. در کنار این‌ها، سانروف X22 پرویکی دیگر از مشخصات مورد توجه این خودرو است. سانروف X22 Pro که در چند وضعیت باز می‌شود، کمک موثری در زمینه تهویه هوای داخلی خودرو است.

 

مشخصات فنی X22 پرو؛ بررسی موتور ایکس ۲۲ پرو

یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی ایکس ۲۲ پرو، موتور جدید این خودرو است. موتور این خودرو به‌عنوان نسل جدید موتورهای چری، سه سیلندر است و یک لیتر حجم دارد. در مقابل برای افزایش توان این موتور از توربو شارژر استفاده شده است. به این ترتیب موتور این خودرو می‌تواند ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. هر سیلندر در موتور ایکس ۲۲ پرو چهار سوپاپ دارد که دوتای آن برای ورود هوا و دوتای آن برای خروج دود است.

 

استفاده از موتور کم حجم، روندی است که هم‌اکنون در بازارهای جهانی بسیار رایج است و خودروسازان بین‌المللی از این ساختار به شکل وسیعی استفاده می‌کنند. در این حالت، حجم کم موتور باعث می‌شود مصرف سوخت آن در رانندگی عادی و شهری کاهش پیدا کند. همچنین هر زمان راننده نیاز به قدرت بیشتری داشت، با فشردن پدال گاز، توربو شارژر وارد مدار می‌شود. با تزریق هوای بیشتر به داخل موتور، سوخت بیشتری نیز وارد شده و قدرت بیشتری تولید می‌شود. در صورت رعایت نکاتی در زمینه نگهداری از توربو شارژر، موتور این خودرو به‌راحتی می‌تواند سال‌ها بدن مشکل کار کند.

 

موتور این خودرو با قدرت ۱۰۲ اسب بخار، در عمل می‌تواند به‌راحتی قدرتی برابر با موتورهای ۱.۶ لیتری بازار ایران تولید کند. به این ترتیب از نظر قدرت موتور، محدودیتی در مقابل رقبا وجود ندارد. در کنار این، باید به گشتاور بالای موتور این خودرو هم اشاره کرد. گشتاور ۱۵۰ نیوتون متری موتور X22 Pro از تمامی رقبایش تا حجم موتور ۱.۶ لیتر بیشتر است. گشتاور بالا یک مزیت بزرگ برای این خودرو است چراکه باعث می‌شود شتاب‌گیریهای میانی خودرو بهتر از رقبا باشد. این موضوع که نزد عموم به‌عنوان کشش بهتر موتور معروف است، به این معنا است که در سربالایی، خودرو راحت‌تر حرکت می‌کند و اگر بخواهید از خودرو جلویی عبور کنید، با فشردن اندک پدال گاز، خودرو سریع‌تر دور می‌گیرد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

بررسی گیربکس ایکس ۲۲ پرو

یکی دیگر از مشخصات فنی X22 پرو، گیربکس این خودرو است که متفاوت از مدل‌های قبلی اتوماتیک است. بر روی این خودرو از یک گیربکس CVT جدید استفاده شده است. این گیربکس که نمونه آن را می‌تواند در محصولات فونیکس هم دید، دوام بسیار بالایی دارد. این مسئله بیش از هر چیز به دلیل استفاده از تسمه فولادی Bosch آلمان برای انتقال قدرت موتور است.

 

استفاده از گیربکس CVT باعث می‌شود سیستم مدیریت گیربکس بتواند طیف بسیار گسترده‌ای از دور موتور را در اختیار راننده بگذارد. به‌علاوه در این گیربکس شاهد تعویض دنده هم نیستیم که راحتی بیشتری را فراهم می‌کند. در این شرایط، گیربکس بدون نیاز به دخالت راننده و به‌صورت خودکار، نسبت ورودی و خروجی را تغییر داده و عملا به‌صورت پیوسته در حال تغییر ضرایب دنده است.

 

از طرف دیگر این گیربکس به سیستم تیپ ترونیک مجهز است که به راننده امکان کنترل بیشتر بر روی گیربکس را می‌دهد. در این حالت هم البته دنده ای در گیربکس وجود ندارد اما گیربکس تعدادی ضریب دنده مشخص را از قبل تنظیم کرده است که راننده می‌تواند بین آن‌ها دنده‌ها را سبک یا سنگین کند. در گیربکس ایکس ۲۲ پرو، تعداد ۹ دنده تعریف شده که راننده می‌تواند بین آن‌ها جابجا شود. وضعیت تیپ ترونیک گیربکس، به‌ویژه در زمانی که قصد رانندگی سریع داشته باشید و یا بخواهید در جاده سبقت بگیرید، کمک بزرگی خواهد بود.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

 

مهم‌ترین ویژگی‌ها در مشخصات فنی X22 Pro

یکی از جذاب‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های در مشخصات فنی X22 پرو، بدون شک فناوری بالای موتور آن است استفاده از موتور کم حجم و تقویت آن با توربو شارژر، روندی است که اکنون از سوی تمامی خودروسازان بزرگ جهانی پیگیری می‌شود. به همین نسبت، مدیران خودرو نیز X22 پرو را با یک موتور کم حجم و دارای توربو شارژر روانه بازار کرده است . نکته جالب توجه قدرت این موتور است چراکه با حجم یک لیتر، قدرت آن عملا در سطح موتورهای ۱.۶ لیتری است.

 

از سوی دیگر باید به انتخاب مناسب گیربکس این خودرو اشاره کرد. استفاده از گیربکس CVT برای خودروهای شهری مزیت‌های زیادی دارد. مهم‌ترین این مزیت‌ها، کاهش مصرف سوخت و مدیریت بهتر دور موتور خودرو است. استفاده از گیربکس CVT در محصولات مدیران خودرو سابقه طولانی دارد ولی این بار، نسل جدیدی از گیربکس‌های CVT برای ایکس ۲۲ پرو تدارک دیده شده است. این گیربکس با داشتن تسمه فولادی ساخت Bosch آلمان، دوام بسیار زیادی دارد. به‌علاوه بر روی آن ۹ دنده تعریف شده است که دست راننده را برای کنترل خودرو بیش از گذشته باز می‌گذارد. به این ترتیب گیربکس X22 پرو می‌تواند ترکیبی از مصرف سوخت اقتصادی و کارآیی در حرکت را به راننده ارائه کند.

 

شرایط فروش X22 Pro

برای اطلاع از شرایط فروش ایکس ۲۲ پرو می‌توانید با کارشناسان آسیا خودرو تماس بگیرید. برای این منظور کافی است با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگرید. همچنین می‌توانید شماره موبایل خود را در کادر زیر ثبت کنید تا همکاران ما بهترین شرایط فروش مدیران خودرو را برایتان پیامک کنند.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

۲ دیدگاه دربارهٔ «مشخصات فنی x22 پرو»

ناصر کاسبی گفت:

باسلام من می‌خوام یک ماشین ام وی ام x22بردارم ۱۰۰تومن نقدی میدم بقیه اقساط ۶۰ماهه خواهش میکنم یک جواب به من بدید

با سلام

حداقل پیش پرداخت طرح های اقساطی معادل ۵۰ درصد قیمت خودرو است. برای اطلاعات بیشتر با آسیا خودرو تماس بگرید. ۰۲۱۷۵۱۵۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *