مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سرمایه گذاری چری در ویتنام

سرمایه گذاری چری در ویتنام برای تولید خودروهای برقی و هیبرید

 چری با سرمایه گذاری سنگین بیش از ۸۸۰ میلیون دلاری، به دنبال توسعه کارخانه ویژه تولید خودروهای برقی و هیبرید در ویتام است. سرمایه گذاری چری در ویتنام بخشی از برنامه توسعه این برند در بازارهای آسیای شرقی و جنوب شرقی است و چری قصد دارد از این طریق، علاوه بر تامین نیاز بازار ویتنام، این کشور را به مرکزی برای صادرات خودروهای برقی و هیبرید به کشورهای همسایه و سایر کشورهای منطقه از جمله مالزی و تایلند تبدیل کند.

 

 چری در سال‌های اخیر علاوه بر توسعه بازارهای صادراتی خود، به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای هدف و تولید خودرو در این بازارها است. در این بین، علاوه بر بازارهای اروپایی، حضور پررنگ‌تر در بازارهای آسیای شرقی و جنوب شرقی نیز در برنامه این برند قرار دارد. هم اکنون و در ادامه روند توسعه بازارها، خبر سرمایه گذاری چری در ویتنام با همکاری شرکای محلی توسط وزیر صنایع ویتنام منتشر شده است.

 

جزییات توافق و سرمایه گذاری چری در کشور ویتنام

 بر اساس توافق انجام گرفته میان چری، شرکای ویتنامی و دولت ویتنام، چری قصد دارد با سرمایه گذاری سنگین ۸۸۰ میلیون دلاری، کارخانه‌ای را برای تولید خودروهای برقی و هیبرید در این کشور تاسیس کند. بر اساس اعلام مقامات چری، این کارخانه بخشی از برنامه‌های چری برای توسعه بازار خودروهای برقی و هیبرید در منطقه است و تا پیش از راه اندازی این کارخانه، محصولات چری به‌صورت صادراتی به بازار ویتنام عرضه خواهند شد.

 

 چری در این طرح، با شرکت Geleximco همکاری خواهد کرد. این شرکت بخشی از یک گروه سرمایه گذاری قدرتمن در ویتنام است و کارخانه نیز استان “تای بین” ویتنام تاسیس خواهد شد. طرفیت اولیه کارخانه چری در ویتنام ۲۰۰هزار دستگاه در سال خواهد بود و چری قصد دارد محصولاتی از برندهای اومودا (از جمله اومودا ۵ که در ایران با نام فونیکس FX به فروش می‌رسد) و جیکو را در آن تولید کند.

 

 سرمایه گذاری چری در ویتنام، اولین سرمایه گذاری و حضور مستقیم یک شرکت چینی در بازار ویتنام است و به این ترتیب چری جلوتر از رقبایی مانند BYD توانسته وارد این بازار بزرگ شود. چری مدتی قبل و برای بیست و یکمین سال متوالی عنوان بزرگترین صادر کننده خودرو چین را به دست آورد و با برنامه ریزی‌های انجام گرفته به نظر می‌رسد در سال‌های بعد هم این عنوان را حفظ خواهد کرد.

 

 بازی برد-برد در سرمایه گذاری چری در ویتنام

 ویتنام تا چند سال پیش جایگاه مهمی در تولید خودرو نداشت اما با حمایت دولت این کشور، هم اکنون شرکت خودروسازی VinFast ویتنام، به یک بازیگر مطرح در بازار خودروهای برقی تبدیل شده است. ویتنام قصد دارد مسیری را طی کند که پیش از این تایلند و مالزی نیز طی کرده‌اند. این کشور با دعوت از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و فراهم آوردن زیر ساخت‌ها، قصد دارد خود را به عنوان هاب تولید خودرو در منطقه مطرح کند. به این ترتیب حضور چری می‌تواند یک گام بزرگ در تبدیل شدن ویتنام به یک خودروساز منطقه‌ای باشد.

 

 در مقابل چری نیز در این سرمایه گذاری برنده خواهد بود. با توجه به توافقاتی که میان کشورهای منطقه وجود دارد، امکان صادرات محصولات تولید شده در ویتنام به سایر کشورهای منطقه فراهم است. به‌علاوه باید در نظر گرفت تقریباً تمام کشورهای همسایه و کشورهای نزدیک به ویتنام، از سیستم فرمان راست استفاده می‌کنند و این یعنی محصولات تولید شده بدون نیاز به تغییر می‌توانند در سایر بازارها نیز به فروش برسند.

 

 چری پیش از این سیاست مشابهی را در بازارهای بین‌المللی داشته است. به‌عنوان مثال توافق برای تاسیس کارخانه چری در ایتالیا و همچنین برنامه چری برای تولید خودرو در انگلستان، بخشی از برنامه جهانی چری در زمینه گسترش تنوع سایت‌های تولید خودرو در جهان است.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *