مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
نمای جلوی فونیکس FX

نقش موتور و گیربکس در شتاب فونیکس FX

ترکیب مصرف سوخت مناسب و قدرت موتور بالا در خودروها، ترکیبی نیست که به راحتی بتوان به آن دست یافت ولی فونیکس FX با استفاده از فناوری‌های ویژه موتور خودرو توانسته این دو شاخصه مهم را همزمان عرضه کند. مجموع این عوامل در کنار سیستم انتقال قدرت مناسب، باعث شده این خودرو چابکی زیادی داشته باشد و بهترین شتاب صفر تا صد را در کلاس خود ارائه کند.

 

در این زمینه، استفاده از موتور با فناوری توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت TGDI برگ برنده فونیکس FX است. علاوه بر این، استفاده از گیربکس دو کلاچه با سرعت تعویض بالا نیز به شتاب این خودرو کمک می‌کند. در ادامه به بررسی این پارامتر‌ها و نقش آن‌ها در توان حرکتی فونیکس FX می‌پردازیم.

استفاده از فناوری TGDI در فونیکس اف ‌ایکس به بهبود مشخصه‌های کلیدی موتور انجامیده و تجهیز موتور به سیستم توربو و انتقال مستقیم سوخت (GDI)، توان خروجی به حدود ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور به میزان ۲۹۰ نیوتن متر منجر شده است. این افزایش قدرت همراه با گیربکس دو کلاچ هفت سرعت اتوماتیک، بهره‌وری و عملکرد رانندگی را به سطح جدیدی می‌برد.

 

فناوری TGDI برای مصرف سوخت کمتر و تولید کمترین آلایندگی ممکن، به بازارهای جهانی وارد شده است. این فناوری در کشورهایی مانند چین و آمریکا با استقبال بسیاری مواجه شده و بر اساس آمار و داده‌ها به تدریج بیش از ۸۰ درصد خودروها در بازار آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۴ از این سیستم استفاده خواهند کرد. تأثیر این فناوری بر بازار خودروی ایران نیز قابل توجه است. با مصرف سوخت کمتر و توان تولیدی بیشتر، این فناوری می‌تواند به سازندگان خودروهای داخلی برای ارائه محصولات با کیفیت و عملکرد برتر کمک کند. در این زمینه می‌توانید مقاله بررسی موتور فونیکس FX را بخوانید.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

بررسی عملکرد فناوری TGDI و گیربکس دو کلاچه فونیکس FX

عملکرد تکنولوژی TGDI به این صورت است که در ابتدا، هوا به داخل سیلندر جذب می‌شود سپس به کمک توربو شارژ، هوا با فشار بالا به سیلندر وارد می‌شود. در همین مرحله، سیستم تزریق سوخت (GDI) به کمک انژکتورها، سوخت را مستقیم به داخل سیلندر تزریق می‌کند. این روش باعث ترکیب هوا و سوخت به‌طور دقیق‌تر و افزایش کارایی احتراق می‌شود. پس از ترکیب هوا و سوخت در سیلندر، یک جرقه الکتریکی به طور اتوماتیک ایجاد می‌شود و احتراق رخ می‌دهد. پس از احتراق، انرژی تولید شده توسط موتور به نیروی مکانیکی تبدیل می‌شود. این نیرو به گیربکس ۷ WDCT منتقل می‌شود که با تغییر دنده‌ها، تناسب میان سرعت و نیرو را تنظیم می‌کند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

همچنین، در زمان تغییر دنده‌ها، مقدار احتراق مصنوعی در موتور موجب کاهش فشار و انتقال نیرو به دنده‌های جدید می‌شود تا تغییر دنده به طرزی یکپارچه و بدون ترکیب احساس شود. فناوری GDI به منظور افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به صنعت خودروسازی وارد شده و در فونیکس FX توانسته مصرف سوخت میانگین ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کند که طبعا در شرایط جاده، مصرف آن به‌مراتب کمتر از این عدد خواهد بود. در حالی که عدم استفاده از این فناوری موجب می‌شود مصرف سوخت خودروها تا ۱۵ درصد بیشتر بود و در همین خودرو به میانگین ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسید.

 

در نهایت، تکنولوژی TGDI به عنوان یک راهکار پیشرفته و کارآمد در صنعت خودروسازی به اهمیت مصرف بهینه سوخت، کاهش آلودگی هوا و افزایش عملکرد موتورها می‌افزاید. به نظر می‌رسد که این تکنولوژی در آینده‌ای نزدیک به عنوان یک استاندارد برای موتورهای خودروها شناخته خواهد شد.

 

سرعت بالای گیربکس دو کلاچه در انتقال قدرت

گیربکس ۷ WDCT یک گیربکس دو کلاچه هفت سرعته اتوماتیک است که به تطابق بین توان موتور و سرعت خودرو کمک می‌کند. این نوع گیربکس باعث افزایش کارایی، بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش انتقال نیرو در زمان تغییر دنده می‌شود. ترکیب عناصر قدرت، کنترل، کارآیی و بهینه‌سازی مصرف سوخت به تجربه رانندگی مهیج و عملکرد برتر در مختصات مختلف جاده ختم می‌شود. در این زمینه می‌توانید مقاله بررسی فونیکس FX را بخوانید.

 

نقش توان موتور و ویژگی‌های گیربکس در بهبود شتاب فونیکس FX

نتیجه همکاری بین موتور TGDI با گیربکس ۷ WDCT در نهایت به خلق تجربه‌ای متفاوت از رانندگی می‌انجامد. افزایش توان و گشتاور موتور باعث تسریع بهتر و عملکرد برتر خودرو شده و از سوی دیگر، گیربکس هفت سرعته باعث بهره‌وری بهتر در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌ها می‌شود. فونیکس FX هم به دلیل بهره‌مندی از ترکیب تکنولوژی‌های مذکور به عنوان یک خودروی کارآمد، پرقدرت و همچنین زیبا به بازار عرضه شده است که به نمایندگی از پیشرفت‌های جدید در صنعت خودروسازی قرار دارد.

 

این فناوری‌ها در نهایت به بهبود شتاب این خودرو نیز کمک می‌کنند. به همین دلیل است که شتاب فونیکس FX هم اکنون بهترین در کلاس خود است. بر اساس بررسی‌ها، شتاب صفر تا صد فونیکس FX حتی در شهری به ارتفاع تهران، کمتر از ۸ ثانیه است.

 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه این خودرو و سایر محصولات برند فونیکس، می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. با استفاده از طرح مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو می‌توانید علاوه بر کسب اطلاع در مورد این خودرو، برای ثبت نام‌های آتی مدیران خودرو نیز ثبت نام کنید. به این ترتیب همکاران ما در زمان باز شدن شرایط فروش، شرایط فروش مدیران خودرو را به سرعت به اطلاع شما خواهند رساند تا بتوانید زودتر برای خرید خودرو اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *