مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فرمول یک قطر

نگاهی به رقابت‌های F1 فصل ۲۰۲۳ پیش از برگزاری فرمول ۱ قطر

تا ساعاتی دیگر، رقابت‌های فرمول ۱ قطر در پیست لوسیل در شمال دوحه (پایتخت قطر) آغاز خواهد شد. در این مطلب، نگاهی به رقابت‌های F1 فصل ۲۰۲۳ پیش از برگزاری فرمول ۱ قطر خواهیم داشت.

 

رقابت‌های فرمول یک قطر، هجدهمین مرحله از رقابت‌های فرمول ۱ فصل ۲۰۲۳ است و پس از آن با برگزاری پنج رقابت دیگر، فصل جای به پایان می‌رسد. قطر سومین میزبان فرمول یک در خاورمیانه طی فصل جاری است چراکه پیش از این بحرین و عربستان نیز میزبان این رقابت‌ها در فصل ۲۰۲۳ بوده‌اند. در کنار این‌ها، مسابقه نهایی نیز قرار است در پیست ابوظبی برگزار شود. به این ترتیب خاورمیانه و به طور مشخص کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، امسال توانسته‌اند چهار نوبت خود را در تقویم رقابت‌های فرمول ۱ جای دهند.

 

در فصل ۲۰۲۳ فرمول یک، جام قهرمانی را برای مکس ورشتاپن کنار بگذارید

پیش از هر چیز بهتر است نگاهی به جدول رانندگان بیاندازیم، جاییکه مکس ورشتاپن از تیم ردبول، امید اول قهرمانی است. ورشتاپن تا اینجای فصل توانسته ۴۰۷ امتیاز کسب کند و در قطر هم در خط اول استارت قرار می‌گیرد و البته امید اول برنده شدن در پیست لوسیل است. به این ترتیب باید از هم اکنون او را قهرمان فصل ۲۰۲۳ رقابت‌های فرمول یک دانست. البه برگزار کنندگان معمولا پیش از پایان رقابت‌ها با اکراه از این عنوان استفاده می‌کنند ولی اگر اتفاق عجیبی مانند اثبات تقلب او رخ ندهد (که بسیار بعید است) باید از هم اکنون او را قهرمان بدانیم.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

در رتبه دوم جدول، هم‌تیمی ورشتاپن، سرجیو پرز مکزیکی قرار دارد که توانسته تا اینجا، ۲۲۳ امتیاز کسب کند. همیلتون از مرسدس هم در رتبه سوم قرار دارد. به این ترتیب رقابت بیش از آنکه برای قهرمانی باشد، برای نایب قهرمانی است. البه در این بین و در رتبه چهارم، نام فرناندو آلونسو هم دیده می‌شود. این راننده اسپانیایی که سابقه دو قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد، سال‌ها است از جایگاه قهرمانی فرمول یک پایین آمده اما هنوز سوار بر خودرو استون مارتین، تلاش می‌کند. روی کاغذ او هنوز برای نایب قهرمانی شانس دارد هرچند وضعیت همیلتون با خودرو مرسدس بهتر از او است.

 

فصل جاری، سومین فصل متوالی است که ورشتاپن عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد. همه این‌ها در حالی است که او فقط ۲۶ سال دارد و به این ترتیب می‌تواند همه رکورد‌ها را در این ورزش جابجا کند.

 

همیلتون و رویایی که پیش از برگزاری فرمول ۱ قطر هم ناتمام بود

در سوی دیگر لوییس همیلتون، راننده با سابقه مرسدس بنز قرار دارد، مردی که با هفت قهرمانی، به همراه مایکل شوماخر رکورددار قهرمانی در این رقابت‌ها است. او خیلی امیدوار بود که بتواند با کسب هشتتمین قهرمانی، بالاتر از شوماخر به مرد اول تاریخ این رشته تبدیل شود. در این مسیر، او حتی توانست ۴ سال متوالی از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ نیز قهرمان این رقابت‌ها شود. به این ترتیب امید‌ها برای رکورد شکنی او تقویت شد اما ورود ورشتاپن همه چیز را خراب کرد. از سال ۲۰۲۰ به این سو، همیلتون نتوانسته عنوان قهرمانی را کسب کند و این فصل هم که برای او از دست رفته است.

 

همیلتون ۳۸ ساله البته هنوز می‌خواهد به رقابت ادامه دهد اما هم حریف او بسیار قوی است و هم ماشین‌های مرسدس مثل سال‌های دور، یکه تاز پیست‌ها نیستند. چسم امید همیلتون به فصل بعد است هرچند با قدرتی که ورشتاپن دیده می‌شود، کار او در سال بعد شاید حتی سخت‌تر هم بشود.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

ردبول؛ قدرت یک تیم هماهنگ

غیر از قهرمانی رانندگان، باید به جدول تیم‌ها هم اشاره کنیم. وقتی دو راننده اول و دوم جدول را در تیم خود دارید و قهرمان فصل هم برای شما می‌راند، احتمالا قهرمان شدن چندان است نیست. این دقیقا وضع تیم ردبول است. آن‌ها تا اینجای فصل و تا پیش از فرمول ۱ قطر، با ۶۳۰ امتیاز صدرنشین هستند. به این ترتیب ردبول بیشتر از دو برابر تیم مرسدس امتیاز دارد و از هم اکنون قهرمان فصل است. آن‌ها با موتور‌های هوندا و راننده‌های بی نظیرشان، دست نیافتنی بودند و برای دومین فصل متوالی توانستند قهرمانی را کسب کنند.

 

مرسدس؛ سقوط از اریکه قدرت

رقیب آن‌ها مرسدس است، تیمی که از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، قهرمان این رقابت‌ها بود. شاید چند سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد تیمی بتواند مرسدس را پایین بکشد ولی ردبول دو سالی است به سلطنت این تیم پایان داده است. در رتبه سوم فراری قرار دارد. اسب‌های سرکش مارانلو ایتالیا، مدت‌ها است از فرم ایده آل خود دور هستند و رنگ سکوی قهرمانی را ندیده اند و حداقل در فصل جاری هم امیدی به این جایگاه ندارند.

 

فراری، مرسدس و رنو، تیم‌های فصل جاری هستند که شاسی و موتور خودرو‌ها را به صورت داخلی تامین می‌کنند. سایر تیم‌ها مشتریان موتور از شرکت‌های دیگر هستند که در این میان هوندا تامین کننده موتور دو تیم است، مرسدس موتور سه تیم را تامین می‌کند و فراری تامین موتور دو تیم را بر عهده دارد. افتخار بزرگ از بین این نام‌ها برای موتور‌های هوندا است که به همراه ردبول، عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

تقویم فصل، بعد از فرمول ۱ قطر

پس از پایان رقابت فرمول ۱ قطر، تیم‌ها راهی آمریکا می‌شوند تا دو هفته دیگر در این کشور رقابت کنند. پس از آن رقابت‌ها در قاره آمریکا ادامه پیدا می‌کند و تیم‌ها به مکزیک و بعد برزیل می‌روند. خداحافظی با قاره آمریکا در پیست لاس وگاس خواهد بود، جایی که تیم‌ها پس از برگشت به کشور آمریکا در این پیست رقابت خواهند کرد. پس از قاره آمریکا، نوبت باز هم به خاورمیانه می‌آیند و پیست یاس مارینا ابوظبی در امارات، میزبان رقابت پایانی این رقابت‌ها خواهد بود.

 

با آسیا خودرو فرمول یک قطر را دنبال کنید

امسال تیمی از آسیا خودرو برای پوشش رقابت‌های فرمول ۱ قطر و همچنین نمایشگاه خودرو قطر راهی این کشور شده اند. اگر می‌خواهید پوشش زنده این دو رویداد مهم را دنبال کنید، می‌توانید وارد صفحه اینستاگرام آسیا خودرو شوید. همچنین ما هم در وبسایت آسیا خودرو، اطلاعات این دو رویداد را منتشر می‌کنیم.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *