مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
کار الکترونیک خودرو تیگو

کار سیستم الکترونیکی خودرو تیگو

از جمله مهمترین بخش های خودرو، سیستم برق رسانی آن می باشد، در نتیجه یکی از اولین موارد مورد ارزیابی در ثبت نام خودروی تیگو کار سیستم الکترونیکی خودرو است.

باتری یکی از اصلی ترین و در واقع قلب سیستم برق رسانی هر خودرو می باشد. از همان ابتدا، استارت با برق خودرو در ارتباط است. پس از آن اشتعال سوخت در موتور نیز از طریق برق است. همینطور کامپیوتر خودرو یا ECU با برق شروع به کار می کند.

طرز کار سیستم الکترونیکی خودرو

شاید به جرات بتوان گفت برق خودرو پیچیده ترین بخش از موتور هر اتومبیل است. در نتیجه با گسترش صنعت اتومبیل سازی، سیستم برق رسانی آن نیز به روز رسانی می شود. زیرا علاوه بر نصب سیستم های جدید و متنوع بر روی خودرو با گسترش تکنیک های به کار رفته در هر خودرو بر حجم سخت افزاری آن نیز افزوده خواهد شد و تجهیزات الکتریکی به کار رفته در آن توسعه می یابد.

تعریف برق خودرو و سیستم برق رسانی ماشین

منظور از سیستم برق خودرو چیست؟ برق خودرو در واقع متشکل از گروهی از سیستم های الکتریکی و الکترونیکی است که انرژی لازم برای عملکرد ماشین را تامین نموده و سیم کشی آن را ایجاد می کنند. برق خودرو بسیار پیچیده است و هر بخش به انجام وظایف خاصی اختصاص یافته است.

کار سیستم الکترونیکی خودرو به طور دقیق باعث می گردد تا انرژی های ذخیره شده شیمیایی به شکل الکتریکی برای دیگر قطعات آزاد گردد. هر نوع نقصی در این سیستم باعث هدر رفتن عملکرد قطعات فنی آن می گردد.

کار سیستم الکترونیکی خودرو  به زبان ساده

برق خودرو از زمان باز کردن درب خودرو تا زمان پارک در مقصد و قفل نمودن درب خودرو بسیار حائز اهمیت است. هنگام سوار شدن به خودرو دکمه دزدگیر را می زنید، این یعنی از همان ابتدا از باتری، فیوز، مدار دزدگیر ، سوکت ها، چراغ راهنما و …. استفاده می کنید.

در مرحله بعدی پس از استارت خودرو، امولایز فعال می گردد تا بررسی کند آیا کلید به درستی وارد سوئیچ شده است. در این مرحله چرخاندن سوئیچ شامل چند مرحله می شود و سیستم ایموبلایزر در مرحله اول فعال می گردد.

در دومین مرحله، مدارهای مربوط به آمپرهای پشت فرمان و چراغ ها و سیستم صوتی تصویری فعال می گردد. در این مرحله برخی مدارهای دیگر مانند مدار بنزین نیز روشن می شود اما تا زمان روشن شدن موتور پس از باز کردن سوئیچ منتظر می ماند.

در مرحله آخر کلیه مدارها و سیستم های موجود در خودرو بکار می افتند.

کاربرد سیستم برق خودرو

برق ماشین بخشی از کابین ماشین است و تقریبا پیچیده می باشد. این سیستم که هر روز پیچیده تر می شود با بکارگیری تجهیزات خودرو روشن می شود.

مهم ترین کاربرد سیستم الکترونیکی خودرو عبارتند از:

  • روشن نمودن چراغ های ماشین
  • بالا و پایین بردن شیشه ها
  • استارت زدن ماشین
  • روشن کردن چراغ های راهنما
  • فعال شدن دزدگیر خودرو
  • عمل نمودن سوییچ خودرو
  • فعال سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی خودرو

اجزای اصلی به کار رفته در کار سیستم الکترونیکی خودرو

ابتدا به بررسی ساده ترین بخش های برق خودرو پرداخته و سپس به سراغ بخش های پیچیده تر می رویم که در بر گیرنده قدیمی ترین خودروها تا مدرن ترین سیستم ها می شود. معمولا خودروهای قدیمی سیستم برق ساده تری نسبت به موارد جدید دارند.

در واقع در کار سیستم الکترونیکی خودرو، مجموعه ای بزرگ با هم کار می کنند تا ماشین روشن شود. این مجموعه شامل ۵ بخش است که عبارتند از:

  • تامین کننده برق ماشین
  • ذخیره کننده انرژی برق
  • توزیع کننده برق ماشین
  • سیستم کنترل کننده برق
  • مصرف کننده های الکتریکی

کار سیستم الکترونیکی خودرو تیگو ۷

در خودرو تیگو ۷ بالاترین تجهیزات برقی، سیستم های صوتی و ایمنی به کار رفته است.

بررسی اجمالی خدمات خودرو تیگو ۷

ایمنی بالا، آپشن های رفاهی برتر و تجهیزات با دوام خودروها در کاربرد روزمره آن کراس اوورها را بیش از هر چیزی بین مصرف کنندگان محبوب  ساخته است. این خودرو در بین ایرانیان نیز شهرت خوبی دارد و شرکت مدیران خودرو موفق شد تا تیگو ۷ را به عنوان یک خودروی بسیار استاندارد و ایمن با آپشن های به روز عرضه نماید.

این خودرو در پرتو طراحی منحصر به فرد، استفاده از تکنولوژی های به روز و فناوری های جدید در زمینه برق خودرو توانسته است به موفقیت برسد. برخی از مهمترین آپشن های بکار رفته در این خودرو عبارتند از:

امکانات و تجهیزات رفاهی و کار سیستم الکترونیکی خودرو تیگو

اولین تجهیزات بکار رفته در تیگو ۷ که در ارتباط با برق خودرو می باشد سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی در این خودرو می باشد که تامین کننده راحتی و امنیت رانندگی با استفاده از مانیتور لمسی ۹ اینچی است. با استفاده از این سیستم شما می توانید از تنظیماتی همچون پخش موسیقی، دوربین ۳۶۰ درجه و تهویه مطبوع بهره مند شوید.

کار سیستم الکترونیکی خودرو در رابطه با سیستم پایداری

سیستم پایداری الکترونیکی تیگو۷ باعث می شود زمانی که تعادل خودرو ناگهان از دست می رود با ورود به مدار و کنترل سیستم ترمز و قدرت موتور، راننده خودرو را بدون هیچ لغزشی کنترل کند. بر اساس آمار میزان تصادفات با این سیستم در خودروی تیگو ۷ تا یک سوم کمتر می شود.

سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی در خودرو تیگو

سیستم کنترل در سربالائی(HHC) نیز از دیگر موارد کار سیستم الکترونیکی خودرو می باشد. بدین ترتیب با فعال شدن این سیستم هنگام عبور از سربالایی ها خودرو به عقب برنمی گردد و پس از ۲ ثانیه بعد از رها کردن پدال ترمز به راحتی ماشین حرکت می کند.

در این زمینه می‌توانید مطلب استفاده از اتوهلد را نیز بخوانید.

ثبت نام خودروی تیگو

برای ثبت نام خودروی تیگو ابتدا مدل انتخابی خود را با توجه به آپشن های پر اهمیت در صفحه اول محصولات آسیا خودرو انتخاب نمایید. سپس با رجوع به صفحه فروش این سایت کلیه اطلاعات مربوط به قیمت و شرایط فروش نقدی و اقساطی را دریافت کنید.

جمع بندی

سیستم برق رسانی و نحوه کار سیستم الکترونیکی خودرو از جمله عوامل بسیار حیاتی در ساخت یک خودروی با کیفیت است. در صورت ضعیف عمل نمودن این بخش خودرو نمی تواند به درستی کار کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا مقاله داخل تیگو ۷ پرو را نیز مطالعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *