مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

مزایا و معایب تیگو ۸ پرو

مزایا و معایب تیگو ۸ پرو یکی از اصلی‌ترین سوالات افرادی است که قصد خرید این خودرو را دارند. تیگو ۸ پرو به‌عنوان لوکس‌ترین خودرو بازار ایران، از امکانات و آپشن ها زیادی برخوردار است و به‌راحتی در کلاس خودروهای برتر وارداتی رقابت می‌کند.

 

با توجه به اینکه آگاهی از محصول قبل از انتخاب آن یکی از موارد بسیار مهم در خرید خودرو است، ما هم در این مقاله تلاش می‌کنیم با مرور مزایا و معایب تیگو ۸، آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. همچنین در این مطلب می‌توانید مجموعه‌ای از نظرات در مورد تیگو ۸ پرو که از سوی خریداران این خودرو مطرح شده است را مرور کنید. در ابتدا نگاهی کوتاه به تیگو ۸ پرو خواهیم داشت و سپس وارد پرسش‌های اصلی این مقاله می‌شویم.

 

طراحی تیگو ۸ پرو

جذاب و متوازن در همه جنبه‌ها؛ این احتمالا مناسب‌ترین لقبی است که می‌توان به طراحی تیگو ۸ پرو داد. در طراحی این خودرو ترکیبی از جنبه‌های لوکس بودن و اسپرت بودن ترکیب شده است. به این ترتیب تیگو ۸ پرو خودرویی است که توازن در طراحی را می‌توان در بخش‌های مختلف آن دید.

 

در قسمت جلو چراغ‌های اصلی قاب کوچکی دارند و با چراغ‌های مخصوص روز تزئین شده و جلوه زیبایی به خود گرفته‌اند. درحالیکه مابین آنان یک جلو پنجره بزرگ و شکیل قرار گرفته و بازهم در گوشه‌های سپر، ورودی‌های بزرگ هوا دیده می‌شود. در میانه جلوپنجره هم می‌توان لوگوی بزرگ فونیکس را دید. با ترکیب همه این‌ها، در نمای جلو تیگو ۸ پرو، حضور یک خودرو بزرگ به‌خوبی مشخص است.

 

در قسمت عقب نیز طراحان فونیکس هنر خود را به نمایش گذاشته است. و شاهد یک طراحی جذاب و پیشرفته با چراغ‌های تمام LED و خروجی‌های کرومی اگزوز در گوشه‌های سپر عقب هستیم. طراحی عقب به شکلی است که از دیدن آن غافلگیر نمی‌شوید ولی به‌روز بودن را به نمایش می‌گذارد.

 

مشخصات تیگو ۸

موتور فونیکس تیگو ۸ پرو را یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری تشکیل می‌دهد. این موتور به توربو شارژر و تزریق مستقیم سوخت مجهز است تا باوجود حجم کم بتواند قدرت بالایی تولید کند. موتور این خودرو می‌تواند حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را به چرخ‌های جلو برساند.

 

وظیفه دریافت و ارسال نیرو به چرخ‌های جلو بر عهده جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است. گیربکس تیگو ۸ پرو تعویض‌های نرم و سریعی دارد. به این ترتیب شتاب صفر تا صد تیگو ۸ پرو کمتر از ۹ ثانیه است. قدرت موتور به چرخ‌های جلو می‌رسد هرچند مدل‌های چهار چرخ محرک در آینده عرضه خواهد شد. مصرف سوخت این خودرو برای استفاده‌های شهری معادل ۸.۶ لیتر و برای استفاده‌های برون شهری معادل ۵.۷ لیتر اعلام شده است. درمجموع مصرف سوخت ۶.۸ لیتری به‌صورت ترکیبی برای این خودرو ثبت شده است.

 

این خودرو با طول کلی ۴۷۲۲ میلی‌متر، عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۷۴۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۷۱۰ میلی‌متری ساخته شده است. از مجموع این ابعاد و اندازه، حداقل وزن ۱۵۴۱ کیلوگرمی به دست آمده است. به این ترتیب تیگو ۸ پرو خودروی جاداری برای ۵ یا حتی ۷ سرنشین است.

 

آپشن ها و امکانات لوکس‌ترین شاسی بلند بازار ایران

تیگو ۸ پرو با مجموعه کاملی از آپشن های ایمنی و رفاهی عرضه می‌شود و از این نظر آپشن های تیگو ۸ پرو بالاترین سطح در بازار ایران است. بدون شک، مهم‌ترین آپشن ها و امکانات این خودرو را باید در آپشن های ایمنی و رفاهی الکترونیکی پیشرفته آن دانست:

 

– رادار تصادف از عقب (RCTA) برای هشدار برخورد در هنگام دنده عقب

– رادار تصادف از جلو (FCW) برای پیشگیری از برخورد با خودروی جلویی و با ترمز اضطراری (َAEB)

– رادار نقطه کور (BSD) برای پیشگیری از برخورد با خودروهای کناری

– رادار ماندن بین خطوط (LKA) برای نگه‌داشتن فرمان و حرکت خودرو بین خطوط جاده

 – رادار تابلو خوان (TSR) برای تعیین سرعت مجاز

– رادار تغییر لاین (LDW) برای هشدار عبور از خطوط جاده

– کروز کنترل هوشمند (ACC) برای تطبیق سرعت خودرو با خودروی جلویی.

– سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA) برای کنترل خودکار پدال گاز و پدال ترمز در ترافیک‌هایی با سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت

– سیستم نوربالای اتومات (IHC) برای تغییر خودکار حالت چراغ‌های جلو از نور پایین به نور بالا

– سیستم گردش چراغ‌ها در پیچ (َAFS) برای تغییر زاویه نور چراغ‌ها تا حداکثر ۱۵ درجه و با توجه به میزان گردش فرمان و سرعت خودرو

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

 

مزایا و معایب تیگو ۸ پرو از نظر خریداران

تیگو ۸ پرو مانند هر خودروی دیگری در بازار ایران و جهان، مزایا و معایبی دارد و از این نظر نمی‌توان هیچ خودرویی را کامل دانست. البته در زمینه بررسی مزایا و معایب تیگو ۸ پرو باید به کلاس این خودرو نیز توجه گرد چراکه تیگو ۸ پرو باید با خودروهای وارداتی مقایسه شود.

 

مزایای تیگو ۸ پرو

یکی از مزایای تیگو ۸ پرو بدون شک طراحی داخلی و بیرونی آن است که این خودرو را در کلاس خودروهای وارداتی قرار می‌دهد. طراحی مزایای تیگو ۸ پرو کاملا به‌روز است و در داخل کابین هم فضاسازی مناسبی انجام شده.

 

از دیگر نقاط قوت تیگو ۸ پرو کیفیت بالای قطعات آن است. این کیفیت را می‌توان در اجزای داخلی کابین و در بخش‌های مختلف فنی آن دید. به علاوه استفاده از گیربکس دو کلاچه خیس (تر) باعث شده مشکلات مرتبط با گیربکس های دوکلاچه خشک مانند داغ شدن در ترافیک‌ها در این خودرو وجود نداشته باشد.

 

یکی دیگر از مزیت‌های تیگو ۸ پرو، لیست بسیار بلند آپشن های آن است که بخشی از آن را در این مطلب مرور کردیم. آپشن های این خودرو هم اکنون از بسیاری از خودروهای وارداتی به کشور بیشتر است. به این ترتیب تیگو ۸ پرو با داشتن کابینی لوکس، راحت، جادار و شیک، برتر از رقبای وارداتی خود قرار می‌گیرد.

 

در کنار این‌ها، باید به گارانتی تیگو ۸ پرو اشاره کنیم. گارانتی بلندمدت این خودرو (که برای بعضی بخش‌ها به ۲۰۰.۰۰۰ کیلومتر یا ۷ سال هم می‌رسد) باعث آسودگی خیال خریداران است. در حالیکه خودروهای وارداتی دست‌دوم بازار، معمولا بدون گارانتی هستند.

 

به‌علاوه شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو یکی از برگ‌های برنده اصلی و مزایای آن است. برای خرید این خودرو نیاز به پرداخت کل مبلغ ندارید و می‌توانید آن را با اقساط بلندمدت بخرید. در مقابل برای خرید خودروهای وارداتی باید کل مبلغ را یکجا پرداخت کنید.

 

معایب تیگو ۸ پرو

همان‌طور که گفتیم هیچ خودرویی در جهان را نمی‌توان بدون عیب دانست که شامل تیگو ۸ پرو هم می‌شود. به همین دلیل در این بخش، بدون جانب‌داری قصد داریم معایب تیگو ۸ پرو را مرور کنیم.

 

یکی از معایب تیگو ۸ پرو از دید علاقه‌مندان به خودرو، قیمت آن است. تیگو ۸ پرو با قیمتی در حدود ۱.۸ میلیارد به بازار عرضه شده که شاید در نگاه اول بالا باشد. البته باید در نظر گرفت این خودرو آپشن های بسیار زیادی دارد و خودروی بزرگ و لوکسی در کلاس خود است. از سوی دیگر با توجه به قیمت ارز، این خودرو هنوز هم از رقبای وارداتی خود ارزان‌تر است. به‌علاوه با توجه به امکان خرید اقساطی تیگو ۸ پرو، خرید آن راحت‌تر شده است.

 

یکی دیگر از معایب تیگو ۸ پرو، فضای محدود در صندلی‌های ردیف سوم آن است. تیگو ۸ پرو یک خودروی ۷ نفره است اما نباید از آن انتظار فضای داخلی یک خودرو ون را در ردیف سوم داشته باشید. به‌طور کلی در خودروهای این کلاس، فضای صندلی‌های ردیف سوم بیشتر مناسب کودکان و نوجوانان است. البته سرنشینان بزرگسال هم می‌توانند از این صندلی‌ها استفاده کنند ولی فضای پا در این صندلی‌ها محدود است. به همین دلیل شاید نتوان این موضوع را به‌طور مشخص یکی از معایب تیگو ۸ پرو دانست.

 

برای راحتی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم این صندلی‌ها را برای نوجوانان و کودکان استفاده کنید. اگر هم سرنشینان بزرگسال روی صندلی‌های ردیف سوم تیگو ۸ پرو می‌نشینند، بهتر است در مسافرت‌های طولانی و در بین سفر، جای خود را با سرنشینان ردیف دوم تغییر دهند. البته امکانات در ردیف سوم مناسب است و صندلی‌های چرم و تهویه مطبوع وجود دارد، ولی با توجه به محدودیت فضای پا، شاید جابجایی نفرات ایده خوبی باشد.

 

تیگو ۸ پرو رقیب خودروهای وارداتی در بازار ایران است

مقایسه تیگو ۸ پرو و خودروهای وارداتی (عکس: خودروبانک)

 

نظرات در مورد تیگو ۸ پرو

آسیا خودرو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایندگان مدیران خودرو، تعداد زیادی تیگو ۸ پرو را به مشتریان عرضه کرده است . ما در این مدت نظرات در مورد تیگو ۸ پرو را از مشتریان جمع‌آوری کرده‌ایم که در ادامه اصلی‌ترین موارد مطرح شده توسط خریداران تیگو ۸ پرو را مرور می‌کنیم:

 

– فضای داخلی خودرو بزرگ و جادار است.

– آپشن ها و امکانات خودرو بسیار زیاد و قابل توجه است و گاهی یک تا دو ماه برای آشنایی با همه آن‌ها زمان نیاز است.

– صندلی‌های تیگو ۸ پرو بزرگ و جادار و راحت است.

– کابین تیگو ۸ پرو بسیار لوکس است و حس نشستن در یک خودروی وارداتی را دارد.

– قدرت موتور تیگو ۸ پرو مناسب است و همیشه نیروی زیادی در اختیار دارید. موتور این خودرو حتی با سرنشینان کامل و هفت نفر، در جاده‌های کوهستانی هم قدرت بالایی دارد و می‌شود از بقیه خودروها سبقت گرفت.

– تعویض دنده‌ها نرم است و معمولا متوجه آن نمی‌شوید. اگر هم بخواهید سریع حرکت کنید، دور موتور خیلی خوب بالا می‌رود و شتاب ماشین خوب است.

– ظاهر تیگو ۸ پرو زیبا است و هنوز هم بعد از چند ماه، در خیابان به چشم می‌آید.

– سواری تیگو ۸ پرو نرم و راحت است و دست‌اندازهای مسیر چندان حس نمی‌شود.

– کنترل ماشین در پیچ‌ها راحت است و خودرو از کنترل خارج نمی‌شود. اگر هم مشکلی پیش بیاید، سیستم ESP وارد مدار می‌شود.

ترمز اضطراری خودکار تیگو ۸ پرو عملکرد خیلی خوبی دارد و خودرو را بدون نیاز به دخالت راننده متوقف می‌کند تا تصادفی پیش نیاید.

– رانندگی در شهر با این ماشین راحت است. به‌خصوص چون اتوهلد دارد، نیازی به نگه‌داشتن ترمزها نیست.

 

جمع بندی نظرات

درمجموع  با جمع بندی نظرات در مورد تیگو ۸ پرو به نظر می‌رسد خریداران این خودرو از عملکرد آن راضی هستند. به‌ویژه باید در نظر داشت خیلی از این خریداران قبلا و یا هم اکنون، یک خودرو وارداتی هم دارند و در مقایسه تیگو ۸ پرو با خودروهای وارداتی، از آن راضی هستند.

 

شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو

همان‌طور که گفتیم یکی از ویژگی‌های برتر تیگو ۸ پرو نسبت به خودروهای وارداتی، شرایط فروش ویژه اقساطی آن است. هم اکنون در آسیا خودرو می‌توانید تیگو ۸ پرو را با اقساط بلندمدت و کمترین پیش پرداخت خریداری کنید.

 

برای کسب اطلاع در مورد این خودرو و یا شرایط خرید اقساطی تیگو ۸ پرو می‌توانید با ما تماس بگیرید. شماره تلفن‌های ۷۵۱۵۱-۰۲۱ و ۷۷۷۰۸۰۲۹-۰۲۱ و ۷۷۰۴۰۷۷۰-۰۲۱ آماده پاسخ به شما است. همچنین می‌توانید شماره خود را در کادر زیر وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.


ثبت نظر

۴ دیدگاه دربارهٔ «مزایا و معایب تیگو ۸ پرو»

حمید بختیاری گفت:

درخواست خرید خودرو تیگو۸ پرومکس را بصورت اقساطی دارم

با سلام

با توجه به آنکه شرایط فروش محصولات به روز است، لطفا برای اطلاع از شرایط فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو و تیگو ۸ پرو مکس، در ساعت اداری با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید تا همکاران ما با افتخار راهنمای شما باشند:

۰۲۱-۷۵۱۵۱
۰۲۱-۷۷۰۴۰۷۷۰
۰۲۱-۷۹۱۷۶۰۰۰

حسن احمدی گفت:

با سلام
میخواستم ببینم شرایط پرداخت برای این خودرو چگونه هست منظورم تیگو ۸ پرو میباشد

با سلام

در حال حاضر و بر اساس اعلام مدیران خودرو، تولید مدل های تیگو ۸ پرو پس از تحویل ثبت نام های سامانه یکپارچه متوقف خواهد شد. با این وجود مدل های جایگزین از جمله پرو مکس یا تیگو ۷ می تواند انتخاب مناسبی باشد. برای اطلاع از شرایط فروش مدیران خودرو شامل ام وی ام و فونیکس می توانید با همکاران ما در آسیا خودرو مشورت کنید. با شماره های زیر آماده پاسخگویی هستیم:

۰۲۱-۷۵۱۵۱
۰۲۱-۷۷۰۴۰۷۷۰
۰۲۱-۷۹۱۷۶۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *