مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات آریزو 6 اتومات

مشخصات آریزو ۶ اتومات

آریزو ۶ اتومات با نام آریزو gx، توسط شرکت خودروسازی چری تولید و به بازار جهت فروش عرضه شد. این مدل ماشین نوع ارتقا یافته آریزو ۵ به شمار خواهد آمد. اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی در یک نمایشگاه در چین، برند چری از این خودرو رونمایی کرد. در ایران از سال ۱۳۹۸، این ماشین خیلی محدود وارد بازار خودرو شد. مشخصات آریزو ۶ اتومات سبب شد تا این مدل خودرو یک رقیب جدی برای محصولات دسته دوم هیوندا شود. با توجه عدم وجود رقیب جدی در نوع صفر کیلومتر، این خودرو توانسته بازار ایران به طور کاملا آرام و پیوسته در دستان خود بگیرد.

مشخصات آریزو ۶ اتومات از نظر فنی

موتور این مدل خودرو، از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ بوده و همین امر در شتاب گیری خودرو بسیار موثر است. از دیگر مشخصات آریزو ۶ اتومات، گیربکس CVT از نوع ۹ دنده مصنوعی است. این نوع گیربکس در انتقال قدرت موتور ماشین به چرخ ها و دیفرانسیل، بهتر انجام گیرد. همچنین در شتاب خودرو نیز تاثیر مثبت از خود برجای گذاشته است.

حجم موتور آریزو ۶ در حدود ۵/۱ لیتر یا ۱۵۰۰ سی سی بوده و این میزان، نشان دهنده کم مصرف بودن آن است. این نکته در رابطه با مشخصات آریزو ۶ اتومات به یاد داشته باشید که حجم مصرفی کم، نشانی از مقرون به صرفه بودن خودرو است. البته این مسئله سبب کاهش قدرت و شتاب موتور خواهد شد؛ ولی با وجود موتور توربوشارژ این مسئله در  مدل آریزو ۶ از ماشین های شرکت چری، برطرف شده است.

میزان قدرت موتور این مدل از خودرو، ۱۴۷ اسب بخار بوده و در برابر خودرو تیگو ۸ که ۱۹۰ اسب بخار است، بسیار کم خواهد بود. البته این مسئله شاید مشتری را در هنگام پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶، دچار شک و تردید کند. به این افراد باید گفت که با توجه به گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری و شتاب صفر تا صد خودرو که ۹ ثانیه طول خواهد کشید، ماشین بسیار مناسبی برای خرید محسوب می شود.

مشخصات ظاهری خودرو

در اولین برخورد خودورو آریزو ۶، مطمئنا چراغ های کشیده آن نظر مشتری یا بیننده را به سوی خود جلب خواهد کرد. این نوع چراغ ها در کنار طراحی جذاب و مدرن خودرو، سبب شیک تر شدن آریزو ۶ نسبت به مدل های تولیدی قبل از خود شده است. این کشیدگی چراغ فقط منحصر به چراغ های جلو نیست. بلکه کشیدگی چراغ های عقب نیز کمک بسیار بزرگی به جذابیت آریزو ۶ کرده است.

مشخصات آریزو 6 اتومات

چراغ های عقب خودرو دارای لامپ های  ال ای دی هستند. این لامپ ها در روز های بارانی، برفی و شب ها کمک بسیاری در رانندگی به راننده خواهند کرد. رانندگی در هنگام شب معمولا کمی با دشواری همراه است. وجود چراغ های عقب و لامپ های ال ای دی آن، امکان رانندگی امن را برای راننده فراهم خواهند کرد.

اگر خودرو تیگو ۸ را دیده باشید، متوجه جلو پنجره مدل کهکشانی آن شده اید. این ویژگی در خودرو آریزو ۶ نیز بزرگ تر و برجسته تر  وجود داشته و سبب زیبایی این مدل ماشین شده است. ابعاد آن نیز در رابطه با سپر و قسمت جلویی خودرو، در تناسب است.

در داشبورد این خودرو دنده، دکمه های کنترل تهویه، دریچه های هوا و مانیتور کاملا در یک راستا قرار گرفته اند. این نوع قرارگیری دکمه باعث عدم شلوغی در این مدل خودرو تولیدی شرکت چری شده است. مطمئنا مشتری با دیدن این ویژگی ظاهری، جهت خرید ترغیب خواهد شد؛ زیرا از سردرگمی پیدا کردن جای دکمه ها در امان خواهد بود.

دلیل محبوبیت ظاهر خودرو آریزو ۶

ظاهر خودرو به دلیل استفاده از پنل مرکزی که طراحی و ساخته شده یک شرکت آلمانی است، شبیه به ماشین های اروپایی شده است. از دیگر ویژگی های ظاهری این نوع از خودرو، خطوط روی بدنه است. این خطوط سبب شده اند که آریزو ۶ در عین سادگی، بسیار جذاب به نظر برسد. البته طراحی به کار رفته در کابین به گونه ای است که بخش عقب ماشین بزرگ تر از قسمت جلویی آن به نظر برسد. آینه بغل خورود آریزو ۶ دارای زاویه دید گسترده است. این ویژگی در کنار قفل ماشین، بخار زدایی خودکار و تنظیم برقی آئینه سبب استقبال بی نظیر از سوی مشتریان شده است.

مزایا آریزو ۶ اتومات

با توجه به بیان تمام مشخصات آریزو ۶ اتومات از نظر ظاهری و فنی، اکنون می توانید برای خرید به شرکت آسیا خودرو مراجعه کنید. با توجه به طرح پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶، امکان خرید راحت و آسان را برای خود فراهم کنید.

مشخصات آریزو 6 اتومات

البته وجود مزیت های این مدل از خودرو شرکت چری، در ترغیب مشتریان برای خرید کمک کننده است. از اصلی ترین مزیت های خودرو، عبارت است از:

  • شتاب مناسب
  • وجود گارانتی
  • ارائه خدمات گسترده به صاحبان خودرو
  • صتدوق عقب و کابین جا دار آریزو ۶
  • وجود گیربکس CVT
  • جذابیت ظاهری

معایب چری آریزو ۶

با توجه به تمام نوسات بازار، خرید خودرو هنوز هم در بازار ایران امکان پذیر است. البته خرید خودرو با کمی دشواری همراه بوده، بنابراین خوردو های شاسی بلندی مثل آریزو ۶، با استقبال بسیاری مواجه شده اند. این مدل خودرو در کنار مزیت های خود، معایبی نیز دارد. از اصلی ترین معایب خودرو آریزو ۶ تولیدی برند چری، شامل لیست زیر خواهد بود:

  • قیمت گران خودرو
  • کارایی متوسط کولر آن
  • عدم وجود برخی از آپشن های تکمیلی
  • کاهش قیمت بسیار، در نمونه های دسته دوم آریزو ۶

سخن پایانی

استفاده از خودرو های شاسی بلند همچون آریزو ۶ امروزه در بازار خرید و فروش ماشین ایران، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. بسیاری از خانواده های ایرانی با خرید این مدل خودرو، به دنبال با کلاس تر نشان دادن خود هستند. وجود مشخصات آریزو ۶ اتومات در قسمت فنی و ظاهر آن، سبب شده است که این مدل خودرو را برتر و در عین حال پیشرفته تر از مدل ۵ آن نشان دهد. اگر به دنبال خرید آریزو ۶ اتومات هستید، به آسیا خودرو مراجعه کنید. این مجموعه برای خریداران واقعی شرایطی از قبیل فروش آنلاین در نظر گرفته است. با توجه به ارائه مدارک مورد نیاز، امکان خرید برای همه وجود دارد. بنابراین از مزایای خرید اقساطی خودرو آریزو ۶ اتومات در آسیا خودرو بهره مند شوید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *