مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
شرایط فروش محصولات چری، قیمت تیگو 8 پلاس

مقایسه مشخصات و قیمت تیگو ۸ پلاس و تیگو ۷

مدیران خودرو به عنوان نماینده محصولات چری در بازار ایران قصد دارد طی سال آینده نسخه قدرتمندتر و دو دیفرانسیل چری تیگو ۸ پلاس و تیگو ۷ پرو را با برند فونیکس به بازار ایران عرضه کند. خبرها حاکی از آن است که این خودروساز بزرگ بخشی خصوصی به تازگی تست فنی این دو شاسی بلند چینی را در خیابان‌های ایران آغاز کرده و  شاهد عرضه آنها به بازار خواهیم بود. برای اطلاع از قیمت تیگو ۸ پلاس و تیگو ۷ با ما تماس بگیرید.

بررسی طراحی تیگو 8 پلاس محصول جدید چری برای بازار ایران - بلاگ دیوار

مقایسه مشخصات ظاهری تیگو ۸ پلاس و تیگو ۷

طراحان سپر و جلو پنجره تیگو ۸ پلاس را نسبت به قبل تغییر دادند که توانسته نمای جذابی را به وجود آورد. این خودرو در نمای جانبی نیز نسبت به نسخه پرو از از رینگ‌هایی با طرح متفاوت بهره می‌برد. در بخش عقب این خودرو نیز شاهد تغییراتی در دیفیوزر و خروجی اگزوزها هستیم. که چنین تغییراتی در اسپرت‌تر شدن طراحی این شاسی بلند چینی نقش زیادی داشته است.

مدیران خودرو در طراحی ظاهری فونیکس تیگو ۷ از زبان طراحی جدید محصولات خود استفاده کرده است. در نمای جلو این خودرو شاهد جلو پنجره کهکشانی و چراغ‌های کشیده با گرافیک LED هستیم که توانستند نمای جذابی را به وجود آورند. طول این شاسی بلند چینی به ۴۵۰۰ میلی‌متر، عرض آن به ۱۸۴۲ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به ۱۷۴۶ میلی‌متر می‌رسد که با چنین ابعادی باید آن را در ردیف شاسی بلندهای سایز متوسط جای داد. این خودرو به دلیل برخورداری از فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی‌متری برای سرنشینان فضای مناسبی را فراهم خواهد کرد.

محدوده قیمت تیگو ۸ پلاس و تیگو ۷

همان طور که می دانید مسائل مربوط به تحریم باعث شده تا محصولات جدید چری با نشان ام وی ام ( MVM ) به ایران بیایند. و در چند ماه گذشته هم خودروهایی مانند تیگو ۵، تیگو ۷ ، آریزو ۵ و آریزو ۶ نیز بدون نام و نشان چری در خط تولید این شرکت مونتاژ شده اند.

در حال حاضر مدیران خودرو می خواهد تا در سال ۱۴۰۰ خودروهایی مانند تیگو ۸ پلاس یا همان تیگو ۷ ، تیگو ۸ (نسخه جدید) و X22 فیس لیفت را به بازار عرضه کند. برای همین در چند هفته قبل برای کشف قیمت تیگو ۸ پلاس و دیگر خودروها کلینیک های ارزشیابی را برگزار کرده است. و با دعوت کردن از کارشناسان صنعت خودرو و نمایندگان خودرو، به دنبال کشف قیمت این کراس اوورهای جدید بوده است.

مقایسه مشخصات فنی تیگو ۸ پلاس و تیگو ۷

مدیران خودرو، چری تیگو ۸ پلاس را با پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI در مدل دو دیفرانسیل به بازار ایران عرضه می کند. پیشرانه این شاسی بلند چینی می‌تواند قدرتی برابر با ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌ متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه توسط گیربکس ۷ سرعته DCT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. چری تیگو ۸ پلاس می‌تواند ظرف مدت ۷.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به شکل ترکیبی مصرف سوخت ۷ لیتر را به همراه خواهد داشت. در این زمینه می توانید مقاله مراقبت از توربو شارژر را هم بخوانید.

تیگو ۷ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو استفاده می کند که می تواند حداکثر ۱۴۷ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. این توان تولید شده از طریق یک گیربکس ۶ دنده DCT خشک به چرخ های جلو منتقل می شود. و این خودرو را در حدود ۱۰.۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.

بررسی ماشین چری فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم | bamaبررسی مشخصات چری تیگو 7 1396 - 1401 | bama

مقایسه امکانات و آپشن های تیگو ۸ پلاس و تیگو ۷

از امکانات مهم چری تیگو ۸ پلاس می‌توان به سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری خودکار، تریم چرمی کابین، سقف پانورامیک، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی، رادار تصادف از جلو، سیستم نوربالا اتوماتیک، سیستم کمکی کروز هوشمند، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرمکن صندلی‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه با حالت نمایش ۳D، سیستم تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم اشاره کرد.

در مقابل خودرو تیگو ۷ از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون کروز کنترل، اتوهلد، ترمز پارک برقی، دوربین دید ۳۶۰ درجه، صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی چند رسانه‌ای، سیستم نورپردازی کابین با قابلیت انتخاب هفت رنگ، گرم کن صندلی‌های جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، شارژر بی‌سیم موبایل، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و در صندوق عقب برقی، سیستم کنترل حرکت در سر بالایی و سر پایینی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری و شش ایربگ بهره می‌برد.

چری تیگو ۷ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی بوده است. و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی اضطراری (EBA) نیز مجهزند. تیگو ۷ وزن ۱۴۴۰ کیلوگرمی دارد و بر اساس مشاهدات میدانی، مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش را به ثبت می رساند.

مقایسه مشخصات ایمنی تیگو ۸ پلاس و تیگو ۷

تیگو ۸ پلاس در بحث تجهیزات ایمنی نیز بهره‌مندی از سامانه‌های ترمز ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم‌های کنترل پایداری و کشش به‌ علاوه ۶ عدد کیسه‌ هوا، امنیت نسبتا قابل‌ قبولی را برای سرنشینان پرچم‌دار کراس‌ اوورهای کمپانی چری به ارمغان خواهند آورد.

در مقابل خودرو تیگو ۷، ۶۰ درصد بدنه خودرو تیگو ۷ را فولاد مقاوم شده تشکیل می دهد. که با وجود نقاط جذب متعدد در پلتفرم خودرو ماکزیمم ایمنی در تصادفات را فراهم می آورد. مجموعه موارد ذکر شده سبب می گردد خودرو تیگو ۷ در تست تصادف C-NCAP چین موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شود. که این دستاورد نشان دهنده بالاترین میزان امنیت ایجاد شده در یک خودرو برای سرنشینان است.

در صورت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله امکانات ایمنی ماشین های چینی و محصولات چری تیگو و آریزو را در آسیا خودرو مطالعه کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *