مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
شرایط فروش فونیکس

خرید تیگو ۸ پرو بهتر است یا لاماری؟

آیا شما هم طرفدار خودرو جدید چری هستید و به خرید تیگو ۸ پرو  می اندیشید؟ این روزها خرید شاسی بلند ها و کراس اورهای چینی در بازار ایران به اوج خود رسیده است. لاماری و تیگو ۸ پرو دو مدل از خودروهای پرطرفدار چینی هستند که در این مقاله قصد داریم مشخصات فنی، شرایط فروش اقساطی و امکانات آنها را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه طراحی داخلی و خرید تیگو ۸ پرو

به محض ورود به تیگو۸ پرو در کنار داشبورد جذاب و صندلی های چرمی زیبا اولین چیزی که نظرتان را جلب می کند، دو عدد نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است.  یکی از این نمایشگرها به عنوان صفحه کیلومتر که کلی از اطلاعات ماشین در حین رانندگی را نشانتان می دهد، مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری که در سمت راست قرار گرفته، سیستم اینفوتیمنت یا اطلاعات سرگرمی خودرو است.  از این لحاظ می توان گفت لاماری نیز دست کمی از تیگو ۸ پرو ندارد و طراحی زیبای مانتیورهای آن در داخل خودرو کاملا نظر شما را جلب خواهد کرد. اما اندازه مانیتورهای لاماری کمی کوچکتر است و به دو مانیتور حدود ۱۰ اینچی مجهز شده است.

زیر مانیتور اصلی تیگو ۸ پرو، سیستم تهویه هوای ماشین قرار گرفته که به صورت دوگانه طراحی شده یکی برای راننده و دیگری برای شاگرد. سرنشینان ردیف دوم و سوم نیز می توانند از همان تنظیمات استفاده کنند. این ویژگی، شاسی بلند چری را از لاماری متمایزمیکند.

طراحی دنده ی برقی، که به شما کمک می کند در کمترین فاصله ی حرکتی بین حالت درایو، خلاص یا دنده عقب به راحتی حرکت کنید در هر دو خودرو رضایتبخش است.  با خرید تیگو ۸ پرو اگر بخواهید می توانید با حالت دستی یا منوال نیز حرکت کرده و از شیفتر های پشت فرمان به راحتی استفاده کنید.

خرید تیگو ۸ پرو از لحاظ سیستم های کمک رانندگی بهتر است یا لاماری؟

تیگو ۸ پرو به سیستم های کمک رانندگی بسیار پیشرفته ای مجهز شده که شاید دلیل اصلی برتری آن نسبت به لاماری باشد. البته برخی از این سیستم ها در لاماری نیز دیده می شود اما کارایی آنها در تیگو ۸ پرو بسیار بیشتر است.

در ادامه برخی از این سیستم های کمک رانندگی را به شما معرفی میکنیم:

ترمز و پارک برقی: دکمه های مربوط به این سیستم در تیگو ۸ پرو خیلی ظریف و کوچک زیر دنده قرار گرفته و به راحتی، فعال و غیر فعال می شوند.

اتوهلد: وقتی درب خودرو و کمربند راننده بسته باشد، زمانیکه ماشین در توقف کامل در هر جاده ای (مسطح، سربالایی یا سرپایینی) قرار گیرد و پایتان را از روی پدال ترمز بردارید، خودرو تا زمانیکه شما مجددا پایتان را روی پدال گاز فشار ندهید، به هیچ وجه حرکت نمیکند. در جریان باشید حالت دنده باید در حالت درایو باشد.

تصویر ۳۶۰ درجه خودرو : یکی از ویژگی های تیگو ۸ پرو امکان مشاهده تصویر ۳۶۰ درجه از خودرو است. در سیستم اینفوتیمینت می توانید تمامی نقاط خودرو را انتخاب کنید تا با دقت بسیار بالا، اطراف خودرو را با رزولوشن فوق العاده ای به شما نشان دهد.

سیستم استارت استاپ: سیستم بهینه سازی خودرو در پشت چراغ قرمز از دیگر امکانات کمک رانندگی تیگو ۸ پرو است. در صورت فعال بودن این سیستم، وقتی شما در پارک کامل قرار میگیرید، موتور خاموش می شود و سریعا به محض یک نیش گاز دادن، موتور، مجددا روشن شده و شما شروع به حرکت می کنید.

مد رانندگی: در اکثر ماشین های هوشمند، سیستم مد رانندگی وجود دارد که می توان آن را در حالت های مختلفی قرار داد. در تیگو ۸ پرو، مد رانندگی، سه حالت دارد: نرمال، اقتصادی یا اکونومی، اسپورت یا حالت ورزشی که مطمئن باشید با یک گاز دادن شما را به صندلی میخ کوب می کند.

پد شارژ وایرلس: با وجود پد شارژ وایرلس در Tiggo 8 pro می توانید گوشی خود را شارژ کنید و در سیستم اینفوتینمنت گوشه سمت راست علامت شارژ شدن وایرلس گوشیتان را نیز مشاهده نمایید.

مزیت ۷ سرنشینه بودن خرید تیگو ۸ پرو نسبت به لاماری

یکی از مشخصاتی که تیگو۸ پرو را از لاماری متمایز میکند، فضای داخلی جذاب ۷ سرنشینه است در صورتیکه لاماری، یک خودروی ۵ سرنشینه به شمار می آید.

با خرید تیگو ۸ پرو شما از نشستن روی صندلی های چرمی جذابی که هم برای راننده و هم برای شاگرد قابل تنظیم است، لذت خواهید برد. تنظیمات این صندلی برای راننده ۶ جهته و برای شاگرد ۴ جهته است و حتی می توانید بخش قوس کمرتان را هم تنظیم کنید. صندلی های Tiggo 8 pro، سرد کن و گرم کن دارد.

یک کنسول نیز کنار صندلی قرار گرفته که علاوه بر اینکه یک محفظه برای نگه داشتن وسایلتان است، محل استراحتی برای ارنج شما است. از امکانات داخل کنسول می توان به پد شارژ برای شارژ کردن باتری ریموت تیگو ۸ پرو و یک خنک کننده با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد که می توانید نوشیدنی هایتان را درونش خنک نگه دارید، اشاره کرد.

مقایسه سایر امکانات و خرید تیگو ۸ پرو

ظرفیت صندوق بار تیگو۸ پرو زمانی که ردیف سوم هم خوابیده باشد در کنار یک دست بودن سطح ان حجم بیش از ۱۴۰۰ لیتر دارد و در صورتی که ردیف دوم را هم بخوابانید این حجم به بیش از ۲۰۰۰ لیتر می رسد.

تعداد ایربگ های بکار رفته در تیگو۸ پرو ۶ عدد است.

در تیگو۸ پرو وقتی پنجره ها را بالا می دهید یک فضای اکوستیک بسیار ساکت را تجربه می کنید. در این کابین ساکت، سیستم صوتی ۸ اسپیکره ی سونی بسیار تجربه جذابی از موسیقی ۳۶۰ درجه را بهتان می دهد.

آینه عقب به صورت اتوماتیک ضد انعکاس نور است یعنی اگر در شب نور بالا از پشت خودرو شما بتابد آینه موجب می شود انعکاس نور چشم های شما را اذیت نکند.

دکمه های سمت چپ فرمان تمام تنظیمات رادار را انجام می دهند و دکمه های سمت راست شامل تغییر سیستم صوتی، پاسخ دادن یا رد تماس می شوند.

دستیار هوشمند. دستیار هوشمند تیگو ۸ پرو بسیار جذاب است و یکی از مزایای این خودرو نسبت به لاماری به شمار می آید. با فشار دادن دکمه دستیار صوتی هوشمند، شما می توانید مستقیم به ان پیام بدهید. البته اگر درخواست کمک بکنید مثل جمله ی What you can do به شما یک لیستی از تمامی پیام های صوتی را می دهد. یکی از پرکاربردترین دستورهای صوتی Open sunroof یا Open all windows است.

شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو

سایت آسیا خودرو با ارائه شرایط فروش اقساطی خودروهای تیگو و آریزو امکان خرید جدیدترین مدل های سدان، کراس اور و شاسی بلند را برای تمامی هموطنان فراهم کرده است. جهت اطلاع از این شرایط می توانید به صفحه فروش سایت مراجعه کنید.

تیگو ۸ پرو بخریم یا لاماری؟

برای کمک به شما در انتخاب بین تیگو ۸ پرو و لاماری، امکانات، شرایط اقساطی خرید و سیستم های کمک رانندگی آنها را با هم مقایسه کردیم. به طور کلی باید گفت، امکانات داخلی Tiggo 8 pro بسیار جذاب است و سواری با آن حس یک ماشین توربو بسیار باشکوه را به شما می دهد.

جمع بندی

شما می توانید برای خرید و ثبت نام خودرو تیکو ۸ به صفحه فروش سایت آسیا خودرو رجوع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله چری تیگو ۸ پرو چند اسب بخار است؟ را بخوانید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *